پایان تحصن ۶ روزه دانشجویان زنجان بدنبال پذیرفته شدن خواسته هایشان!

چهارشنبه, 29ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

daneshjuyan-zanjan

در حالی اعتراض و تحصن دانشجویان دانشگاه زنجان نسبت به سیاست سفت و سخت توزیع غذا در این دانشگاه وارد ششمین روز شده بود که شب گذشته در جلسه ای ۷ ساعته بین دانشجویان و معاون دانشجویی دانشگاه، خواسته دانشجویان پذیرفته و این تحصن پایان یافت.

در ماههای اخیر بارها شاهد اعتراض دانشجویان نسبت به کمیت، کیفیت غذا و همچنین ارائه خدمات سلف سرویسها به دانشجویان بودیم. یکی از همین اعتراض ها حدود یک ماه اخیر، در دانشگاه بین المللی قزوین بود که دانشجویان نسبت به کیفیت پایین غذا اعتراض داشتند و خواستار بهبود غذای سلف بودند و آخرین اعتراض دانشجویی به غذای دانشگاهها، تحصن ۶ روزه دانشجویان زنجان بود که خبرساز شد.

بنابهمین گزارش،کمیته اطلاعرسانی تحصن دانشجویان دانشگاه زنجان با صدور اطلاعیهای خواستار رایگان شدن دریافت ژتون فراموشی، توزیع غذا در ظروف سلف، سرویس برای ناهار تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه و شام تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه و تحویل غذا برای بیرون از سلف در وعدهٔ ناهار تا ساعت ۱۵ و شام تا ساعت ۲۱، اصلاح الگوی رزرو غذا از طریق اتوماسیون، بازگرداندن هزینه غذاهای دریافت نشده به دانشجویان، تحویل صبحانه به صورت جیره هفتگی، یکسانسازی قیمت غذاهای روز رزرو با غذاهای از پیش رزرو شده و افزایش زمان تحویل وعده شام به دانشجویان ساکن خوابگاه استقلال تا ساعت ۹ شب شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان پیش از این گفته بود که این تحصن مجوز قانونی ندارد و این را مطرح کرده بود که دانشجویانی که تحصن کردهاند؛ ۷ مورد خواسته را مطرح کردند که برخی از آنها قابل دسترسی است و نیازی به تحصن نداشت.

در حالی تحصن شبانهروزی دانشجویان دانشگاه زنجان وارد ششمین روز شده بود که آنها پس از حضور در ساختمان مرکزی، پشت درب دفتر ریاست دانشگاه متحصن شدند. با حضور ریاست حراست و پیشنهاد وی به مذاکره با معاونت دانشجویی، نجفیان، بهرامی و قاسمی از مسئولان دانشگاه در بین متحصنان حضور یافتند و دانشجویان که پیش از این حاضر به گفتوگو نبودند، پیشنهاد مذاکره را پذیرفتند.

در همین رابطه سید محسن نجفیان؛ معاون دانشجویی دانشگاه زنجان با اشاره به جلسه خود با دانشجویان معترض گفت: شب گذشته جلسهای ۷ ساعته بین دانشجویان متحصن کننده و بنده برگزار شد و دانشجویان متحصن توانستند؛ به بخشی از مطالبات خود دست یابند و تحصن پایان یافت.

معاون دانشجویی دانشگاه زنجان ادامه داد: براساس توافق با دانشجویان، مقرر شد؛ از روز دوشنبه ۳/۳/۹۵ دریافت ژتون فراموشی در هر ماه به صورت رایگان به دانشجویان داده میشود؛ مازاد بر آن هر وعده ۲۰۰ تومان از دانشجو هزینه دریافت میشود. این تصمیم از تاریخ ۱۸ خرداد اجرا میشود و در صورت عدم بروز مشکل برای سالیان بعد هم اجرایی خواهد شد و در صورت بروز بینظمی در سیستم تنها تعداد ژتون فراموشی از ۱۰ به ۶ کاهش پیدا خواهد کرد.

نجفیان با بیان اینکه مقرر شد؛ سرو غذای ناهار در سلفها با اطلاعیه قبلی تا ۱۴:۱۵ دقیقه باشد، گفت: ولی به صورت غیررسمی دستگاه ذیربط تا ساعت ۱۴:۳۰ باز بوده و غذا در سلف سرو میشود. همچنین براساس اطلاعیه قبلی زمان توزیع شام از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۱۵ دقیقه باشد، ولی به صورت غیررسمی دستگاه ذیربط تا ساعت ۲۰:۳۰ باز بوده و غذا در سلفها سرو میشود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد؛ رزرو غذا در بازه زمانی ۴ هفته امکانپذیر بوده و کنسل و یا رزرو غذا تا ۷۲ ساعت قبل وعده امکانپذیر است. از سوی دیگر اگر هر کدام از دانشجویان یا نهادهای مرتبط نسبت به موارد فوق اعتراضی داشتند، اعتراض قابل رسیدگی و بررسی است.

گفتنی است؛ این توافقنامه به امضای دانشجویان معترض رسیده است.
بخشی ازیک گزارش ایلنا بتاریخ۲۹اردیبهشت
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.