فعال کارگری اعتصاب غذا کننده پس از چندین ساعت فشاربدون درمان به زندان بازگردانده شد

یکشنبه, 2ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن

jafar-azimzadeh

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فعال کارگری جعفر عظیم زاده پس از اینکه ساعتها در بیمارستان با وجود وضعیت جسمی حاد ،تحت فشار معاون دادستانی تهران و فشارهای عاطفی قرار گرفته بود بدون هیچگونه درمانی به زندان بازگردانده شد.

غروب روز شنبه اول خرداد ماه حوالی ساعت۱۹:۳۰ وضعیت جسمی فعال کارگری جعفر عظیم زاده به وخامت گرایید .فشار خون وی۶ به روی ۷ رسیده بود و دچار سرگیجه شده بود و از ناراحتی حاد کلیوی رنج می برد. او را بطور ناگهانی از بند خارج و ابتدا به بهداری اوین و پس از مدتی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل گردید. پس از ورود به بیمارستان و انتظار به وی گفته شد که این بیمارستان فاقد بخش اورولوژی است و و قادر به درمان وی نیستند . بعد از آن او را به بیمارستان شهدای تجریش منتقل نمودند.
فعال کارگری جعفر عظیم زاده ازلحظه ورود به بیمارستان شهدای تجریش از طریق رفتارها و برخورد پرسنل متوجه می شود که همه چیز از پیش آماده شده است . پزشک عمومی و پرستاران در انتظار رسیدن او بودند و وی پس از ورود به بیمارستان بلافاصله به بخش منتقل گردید و لحظاتی بعد ابتدا با برخوردهای ملایم و سپس با تحکم به وی گفته شد که در بیمارستان باید به اعتصاب غذای خویش پایان دهد.اما فعال کارگری که در شرایط حاد جسمی بود حاضر به پایان دادن به اعتصاب غذای خویش نبود و به آنها می گفت که باید خواسته هایش براورده شود. از طرفی او برای درمان ناراحتی کلیه و کاهش شدید فشار خون به آنجا منتقل شده بود.
همزمان همسرش و تعدادی از دوستانش که با وی در اتحادیه فعال هستند به بالین او آورده شدند تا از او بخواهند به اعتصاب غذای خویش پایان دهد و علیرغم وضعیت حاد جسمی وی را تحت فشار عاطفی قرار دهند . فعال کارگری جعفر عظیم زاده خطاب به همسر و دوستانش گفت : شما دارید چی می گویید ، شما دارید به آنها (حاجیلو معاون دادستانی) کمک می کنید ، زورتان را می گذارید روی زور آنها ، این یک برنامه از قبل تعیین شده است. از طرفی دیگر حاجیلو معاون دادستان انقلاب تهران نیز از طریق تلفن بر روی کادر پزشکی حاضر در اتاق فشارمی آورد که او را وادار کنند که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

فشارهای کادر پزشکی ، فشارهای عاطفی و فشارهای حاجیلو معاون جعفری دولت آبادی بدون توجه به وضعیت حاد جسمی او پس از ۲۴ روز اعتصاب غذا به جای درمان و رسیدگی به خواسته برحق او، در طی ساعات شب بطور مستمر ادامه داشت.
نهایتا حوالی ساعت ۴ صبح بیمارستان شهدای تجریش به وی گفتند : ما بخش اورولوژی نداریم و نمی توانیم به نارحتی کلیه شما رسیدگی کنیم وقتی که بازجویان وزارت اطلاعات و حاجیلو معاون جعفری دولت آبادی دادستان تهران به خواسته خویش نرسیدند دستور انتقال فعال کارگری زندانی جعفر عظیم زاده را به زندان صادر کرد و او را بدون درمان به زندان اوین منتقل کردند.
حاجیلو معاون جعفری دولت آبادی دادستان انقلاب تهران یک روز پیش از این گفته بود : که ما اشتباه کردیم بهشتی ( معلم زندانی ) را آزاد کردیم این یک روال میشه که هرکسی اعتصاب کنه ما مجبور میشیم کوتاه بیاییم. ودر ادامه در مورد اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده گفته بود به جهنم می خواهد بخوره بخوره ، نمی خواهد بخوره نخوره دیگه کوتاه نمی آییم. حتی اگرهم بمیره ما اصلا مشکلی نداریم.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم رسیدگی به خواسته های به حق این فعال کارگری و عدم انتقال به موقع وی به بیمارستانهای خارج از زندان و نهایتا انتقال وی به بیمارستانی که فاقد بخش مربوط به بیماری وی است و تحت فشار قرار دادن وی در بیمارستان به جای درمان را محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران توسط آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ خرداد ۱۳۹۵ برابر ۲۲ می ۲۰۱۶

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.