شکوائیه بیش از سه هزار و پانصد نفر ازمعترضین به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و اجتماعی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

سه شنبه, 4ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن

eteraz-kargaran

ششمین روزاعتصاب کارگران پیمانکاری کارخانه آهن وفولاد ارفع اردکان برای حذف شرکت

های پیمانکاری وعقد قراردادمستقیم

اعتصاب کارگران پیمانکاری کارخانه آهن و فولاد ارفع اردکان که از روز۲۹اردیبهشت آغازشده است کماکان ادامه دارد.خواسته اصلی این کارگران بستن قرارداد مستقیم با شرکت آهن و فولاد ارفع می باشد.

آخرین قرارداد کارگران اعتصابی با شرکت آسفالت طوس بوده، واین شرکت طرف قرارداد شرکت آهن و فولاد ارفع می باشد.

قرارداد شرکت آسفالت طوس با فولاد ارفع به مدت یک ماه بوده است که تسویه حساب کرده و بجای این شرکت قرار است شرکت دیگری بر سر کار بیاید که کارگران به این مسئله نیز اعتراض دارند.
یکی از دلایل اصلی اعتراض کارگران داشتن استرس از دست دادن شغل با جابه جایی پیمانکاران می باشد و از عمده درخواست هایشان بستن قرارداد مستقیم با شرکت آهن و فولاد ارفع می باشد.

کارخانه آهن وفولاد ارفع اردکان دراستان یزد، کیلومتر ۲۵ جاده اردکان – نایین واقع شده است.
سهامداران عمده شرکت آهن و فولاد ارفع:
۱- شرکت معدنی وصنعتی چادرملو-سهامی عام:۹۴ /۳۷درصد
۲- شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات-سهامی عام:۶۴ /۱۸درصد
۳- شرکت کارخانجات نوردلوله یاران-سهامی خاص۹۸/۱۶درصد
۴- شرکت سرمایه گذاری غدیر-سهامی عام:۹۹/۴درصد
۵- شرکت گروه اقتصادی مهرگان-سهامی خاص:۹۹/۴درصد
۶- شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید-سهامی خاص:۵۴ /۴درصد
۷- شرکت تامین مواداولیه فولاد صبانور-سهامی عام:۴۳/۴درصد
۸- شرکت سرمایه گذاری ملی ایران-سهامی عام:۱۷/۴درصد

***
شکوائیه بیش از سه هزار و پانصد نفر ازمعترضین به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و اجتماعی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

بعد از صدور بیانیه مشترک جعفر عظیم زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و اجتماعی توسط دستگاه قضائی و با خواست حذف این نوع اتهامات از جمله اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” از پرونده فعالین عرصه های یاد شده ، از روز دهم اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان شروع اعتصاب غذای انها، به طور وسیعی با حمایتهای کارگران و معلمان و بخشهای دیگر مزدبگیران چه در ایران و چه در سطح بین المللی مواجه گردید.

در نتیجه فشار این حمایتهای بین المللی مسؤلان مربوطه مجبور به آزادی موقت اسماعیل عبدی با وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی گردیدند. ولی جعفر عظیم زاده همچنان در زندان و در اعتصاب غذا بسر می برد. از آنجا که این بیانیه حاوی یکی از اصلی ترین مطالبات بخشهای مختلف طبقه کارگر ایران است، جنبشی را حول خود شکل داد که دیگر سر تسلیم شدن و کوتاه آمدن را ندارد. به همین خاطر روزبروز این مبارزه وارد مراحل تازه تر و جدی تری می گردد.

در همین راستا بعد از گذشت حدود ۲۵ روز از اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده، در حالیکه مسؤلان قوه قضائیه در تلاش هستند تا فشار موج گسترده اعتراضات حمایتی از این کارگر زندانی را با اعمال فشار و شکستن مقاومت و اصرارش بر تحقق خواستش را کاهش دهند، با وجود زمان بسیاراندک و امکانات محدود،هزاران نفر در اعتراض به این عدم پاسخگوئی،شکوائیه ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را طرح کرده و با امضاء خود خواهان رسیدگی و برآورده کردن مطالبه جعفر عظیم زاده گردیده اند که روز دوشنبه ۳ خرداد اصل شکوائیه تحویل کمیسیون اصل ۹۰ و رونوشت آن به دفتر ریاست جمهوری و دفتر قوه قضائیه داده شد.

بی تردید اگر چنانچه قوه قضائیه همچنان نسبت به تحقق خواست جعفر عظیم زاده مقاومت نماید اقدامات مؤثرتری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
۳ خرداد ۹۵

***
ادامه بلاتکلیفی ۱۳۰ کارگر بیکارشده مس خاتون آباد ومفتوح ماندن پرونده قضایی۲۸کارگر معترض

وکیل کارگران مجتمع مس خاتون آباد می گوید: علیرغم وعده های مسئولین، ۱۳۰ کارگر بیکار شده مس خاتون آباد همچنان بلاتکلیف هستند و پرونده قضایی ۲۸ کارگر خاتون آباد که ششم بهمن ماه سال گذشته به دنبال اعتراضات این کارگران بازداشت و پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد شدند،همچنان مفتوح است.

به گزارش۳خرداد ایلنا،سمیه محمودی میمند، وکیل کارگران مجتمع مس خاتون آباد گفت: علیرغم وعده های مکرر مسئولان، کارگران بیکار شده مجتمع مس خاتون آباد همچنان بلاتکلیف هستند و به سر کار بازنگشته اند.

وی افزود: ۱۳۰ کارگر باسابقه این مجتمع، در مهر ۹۴ بیکار شدند که این مساله به اعتراضات مستمر کارگران در ماه های پایانی سال گذشته انجامید و در نهایت، در شورای تامین و نهادهای استانی مقرر شد که این کارگران به سر کار برگردند که این وعده هنوز محقق نشده است.
محمودی در ارتباط با پرونده قضایی ۲۸ کارگر خاتون آباد که ششم بهمن ماه سال گذشته به دنبال این اعتراضات بازداشت و پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد شدند، گفت: ظاهرا پرونده این کارگران همچنان مفتوح است.

وی افزود: این کارگران با ضمانت و قرار وثیقه آزادند و این درحالیست که مطالبات آنها نیز برآورده نشده است.

***

آخرین گزارش از وضعیت احضارها و بازداشت شدگان در کامیاران

صبح امروز دوشنبه ۳ خرداد ماه «دلنیا صبوری» خواهر « مهرداد صبوری» نیز به همراه «روژین ابراهیمی» و «شعله گودرزی» پس از حضور در اداره اطلاعات کامیاران در خصوص مراسم روزجهانی کارگر بازجویی و پس از فحاشی از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات به اجبار مجبور به تعهد کتبی شدند.

همچنین چهار نفردیگر که پیش تردر صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شده بودند ، صبح امروز با دستبند و چشم بند به اداره اطلاعات کامیاران جهت رسیدگی و تکمیل پرونده منتقل شدند.

به گزارش۳خرداد کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ «دلینا صبوری» خواهر «مهرداد صبوری» ۲۷ ساله کارگر ساختمان که پیش تر در صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بدون ارائه حکم از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات بازداشت شد، پس از احضار به اداره اطلاعات شهر کامیاران، به همراه «روژین ابراهیمی» و «شعله گودرزی» در نهاد امینتی حضور و پس از بازجویی و فحاشی از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات به اجبار مجبور به تعهد کتبی شدند.
پیش تر در صبح روز شنبه ۱ خرداد ماه ۱۳۹۵ «شعله گودرزی» ۲۶ ساله فرزند «عبدالله» و همسر « نظام صادقی» فعال کارگری و اعضای « کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری» از سوی اداره اطلاعات شهرستان کامیاران احضار و پس از گذشت چهار ساعت بازجویی به او گفته شد جهت ادامه روند بازجویی صبح روز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۵به این نهاد مراجعه کند.

همچنین به «روژین ابراهیمی» ۲۴ ساله فرزند «سعید» نیز که پیش تر در صبح روز شنبه ۱ خرداد ماه ۱۳۹۵ به اداره اطلاعات شهرستان کامیاران احضار مدت چهار ساعت را تحت بازجویی قرار گرفت گفته شده بود جهت ادامه روند بازجویی صبح روز سه شنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۵به این نهاد امنیتی مراجعه کند اما او صبح امروز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ به این نهاد مراجعه کرد.

پیش تر نیز «شاهو صادقی»،« آرام محمدی»،« مهرداد صبوری»، و «امید احمدی» در روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به طور جداگانه بدون ارائه حکم پس از ظبط لوازم شخصی و الکترونیکی از سوی ماموران امنیتی پس مراجعه به منازل شخصی بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند.

پس از گذشت چند روز بی خبری طی تماس تلفنی یکی از این افراد با خانواده از حضور خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج خبر داده اند.

بنابهمین گزارش،یک منبع آگاه گفت ” آنها صبح امروز دوشنبه ۳ خرداد ماه جهت رسیدگی و تشکیل پرونده با دستبند و چشم بند به اداره اطلاعات کامیاران منتقل شدند.

***
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خواستار رسیدگی هر چه سریعتر وضعیت جعفر عظیم زاده شد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بتاریخ۳خرداد ماه ضمن محکوم کردن برخورد های غیر مسئولانه با جعفر عظیم زاده خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به وضعیت این فعال کارگری در بند شد.

فعال کارگری جعفر عظیم زاده به علت وخامت جسمانی از زندان به بیمارستان منتقل شد و بدون مداوای پزشکی به زندان بازگردانده شد

جعفر عظیم زاده فعال کارگری دربیست و سومین روز اعتصاب غذای خود اول خرداد به علت وخامت جسمانی و مشکلات جدی در کلیه ها به بیمارستان منتقل شد و با وجود اینکه پزشکان ضعف جسمی ایشان را تایید نمودند، ولی به دلیل جلو گیری از تزریق سرم از بستری کردن وی خودداری کردند و در نهایت بدون هیچ گونه رسیدگی و درمان توسط ماموران همراه در بامداد دوم خرداد به زندان اوین بند هشت باز گردانده شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد این گونه برخورد های غیر مسئولانه را محکوم می کند و خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به وضعیت این فعال کارگری در بند می باشد.

***

اعتصاب کارگران شرکت ساختمانی چولاب تالش دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ونداشتن قرارداد کار

کارگران شرکت ساختمانی چولاب تالش دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان ونداشتن قرارداد کاری دست به اعتصاب زدندوازبازگشت بکار خودداری کردند.کارگران معترض قرار است فردا(سوم خردادماه) مقابل فرمانداری تالش تجمع کنند.

به گزارش۲خرداد رضوان خبر،کارگران شرکت چولاب تالش بعد از برج ۷ سال ۹۴ تا کنون هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نکرده و در وضعیت نا معلومی به سر می برند. کارگران این شرکت علاوه بر حقوق و عیدی سال گذشته از ابتدای سال جدید خانه نشین شده اند و هیچ گونه قراردادی با این کارگران منعقد نگردیده است .

اما پس از گذشت دو ماه از سال جاری و فراخوان کارگران از طرف شرکت برای شروع کار ولی بدون هیچ گونه قراردادی این کارگران دست از کار مجدد کشیده و تا مشخص شدن وضعیت شغلیشان از انجام کار سر باز زده اند.شنیده ها حاکی از آن است که در صورت مرتفع نشدن این مشکل فردا کارگران این شرکت در مقابل فرمانداری تالش تجمع خواهند نمود.

لازم به ذکر است بنا به گفته کارگران ، این شرکت به علت عدم بودجه و نداشتن نقدینگی از ابتدای سال جاری تا کنون تعطیل می باشد.این شرکت در پروژه هایی همچون طرح ریزی بزرگراه لیسار به تالش ، کمربندی اسالم ، طرح ریزی جاده خالسرا ۵۷ به پونل و کمربندی پره سر مشغول به فعالیت است.

آشنایی با شرکت ساختمانی چولاب:

نوع شرکت : سهامی خاص

تاریخ تاسیس : ۱۸/۰۳/۱۳۵۴

زمینه های فعالیت:

آزاد راه ؛ بزرگراه و راه آهن،احداث تونل،شبکه آبیاری و زهکشی،تصفیه خانه آب و فاضلاب،احداث سد،احداث اسکله و فعالیتهای دریایی،سازه های سنگین و پل های خاص و ابنیه پروژه های در دست انجام:اجرای بزرگراه تالش- پونل،اجرای قطعات ۱و۲ب کنارگذر انزلی،احداث قطعه ۲/ب آزادراه رشت ـ قزوین،بهسازی و روکش آسفالت راه اصلی و آزادراه تهران- ساوه

نیروی انسانی:

اعضای هیئت مدیره ۵ نفر،پرسنل کلیدی (مدیران) ۱۰ نفر،نیروی متخصص و فنی ۵۰ نفر،تکنسین و اپراتور ۱۷۱ نفر،پرسنل اداری ۵۲ نفر،کارگر ماهر ۹۱ نفر،سایر پرسنل ۶۴۸ نفر

***
عدم پرداخت۶ماه حقوق کارگران بندر فریدون کنار

اخباروگزارشات کارگری:بنا به گزارشات منتشره بتاریخ۲خرداد ماه،حقوق کارگران بندرفریدون کنار شرکت راهبران ۶ ماه است که پرداخت نشده است.

از سال ۱۳۷۱ برنامه ریزی ساخت بندر فریدون کنار توسط معاونت ساخت بنادر و فرودگاهها پیگیری گردید و از سال ۱۳۷۴ به طور عملی به اجرا درآمد. در سال ۱۳۸۳ تاسیسات اولیه بندر شامل اسکلهها و موج شکنها به اتمام رسید. مدیریت و راهبری و سرمایه گذاری بندر فریدون کنار در سال ۸۶ به شرکت راهبران بندر فریدون کنار واگذار شده است .

بنا به آخرین گزارشات منتشره،۱۷۰ کارگر دربندر فریدون کنار مشغول بکارهستند.

بندر فریدون کنار از جهت موقعیت جغرافیایی درسواحل جنوبی دریای خزر قرار گرفته است. بنادر نوشهر و امیرآباد با حدفاصل بیش از ۱۰۰کیلومتر در غرب و شرق این بندر قرار دارند .

بندر فریدون کنار از طریق دریا می تواند با سایر بنادر حاشیه دریای خزر در کشور روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان ارتباط مستقیم دریایی داشته باشد.

بندر فریدونک نار دارای ۴۵هکتار محوطه بندری و ۳ پست اسکله به طول ۳۸۰ مترو همچنین تجهیزات بندریمی باشد. حوضچه این بندر با آبخور ۵٫۵ تا ۶ متر قابلیت پهلو دهی شناور های تا ۷ هزارتن ظرفیت را دارد.be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.