جوانان ایران نباید شادی کنند!: اجرای حکم ۳۴۶۵ ضربه شلاق علیه ۳۵ دختر و پسر در قزوین

پنجشنبه, 6ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن
عکس تزیینی

عکس تزیینی

در قزوین مأموران قضائی ۳۵ دختر و پسر را که برای جشن فارغ‌التحصیلی در باغی گرد آمده بودند دستگیر می‌کنند و در مدت کمتر از ۲۴ ساعت کار بازجویی، تحقیقات و دادگاه آن‌ها را به انجام می‌رسانند و هر یک از این جوان‌ها را به ۹۹ ضربه شلاق محکوم می‌کنند. این حکم در فردای دستگیری اجرا می‌شود.

صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین پنج‌شنبه ۶ خرداد به «میزان»، خبرگزاری قوه قضائیه گفت این جوان‌ها هیچ‌گونه رابطه‌ای با هم نداشتند و به‌هنگام دستگیری «نیمه‌عریان» و در حال «رقص و پایکوبی» و «مصرف مشروبات الکلی» بودند.

نیارکی افزود: «به‌دنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق‌العاده هر یک از متهمان به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آن‌ها اجراء شد.»

حکم شلاق دستگیرشدگان را پلیس امنیت اخلاقی اجرا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اجرای حکم این جوان‌ها را «درس عبرت» برای کسانی دانست که «هنجارشکنی» کرده و «فضای اسلامی شهر و جامعه را مخدوش می‌کنند».

نیارکی به جوان‌ها هشدار داد که دستگیری در پارتی‌های مختلط و محکومیت و مجازات برای آن‌ها سابقه کیفری محسوب خواهد شد و برای آینده تحصیلی، کاری و شغلی‌شان مشکل‌ساز خواهد بود.

دو روز پیش، سه‌شنبه چهارم خرداد، دادخدا سالاری، دادستان عمومی کرمان نیز از دستگیری ۲۳ نفر در یک پارتی شبانه در این شهر خبر داد.

در ایران سال‌هاست که مهمانی‌های شبانه مورد حمله نیروهای انتظامی و سپاه قرار می‌گیرد.

در خردادماه سال گذشته ۴۷ زن و ۴۲ مرد به اتهام برگزاری پارتی‌های شبانه در شهرستان پردیس استان تهران بازداشت شدند.

در مردادماه همان سال یکی از بازیکنان ملی‌پوش فوتبال ایران که در پارتی شبانه شرکت کرده بود دستگیر شده و در آبان نیز پلیس تهران سه فوتبالیست یکی از تیم‌های این شهر را به دلیل حضور در پارتی شبانه بازداشت کرد.

از: رادیو زمانه

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.