اعتراضات کارگران به عدم پرداخت حقوقشان

یکشنبه, 30ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن

eteraz-kargaran

اعتصاب وتجمع کارگران معدن اصلی تونل چهار پابدانا دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وعیدیشان

صبح روز۲۸خردادماه، کارگران معدن اصلی تونل چهار پابدانا دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وعیدیشان دست از کارکشیده ودرمحوطه معدن تجمع کردند.

به گزارش۲۹خردادصدای زرند، کارگران معدن اصلی تونل چهار پابدانا صبح دیروز به دلیل اعتراض نسبت به پرداخت نشدن حقوق، مزایا و عیدی آنها تجمع کردند.

کیانشهر شامل روستاهای طغرالجرد، سلمانشهر، حسینآباد، علیآباد، در ۶۰ کیلومتری شمال شهر زرند قرار دارد. این منطقه باداشتن معادن غنی از جمله ذغالسنگ در زمره غنیترین ذخایر زغال نواحی جنوب شرقی ایران قرار داشته و دارای معادن مس، آهن و سرب با ۱۰ درصد نقره است.

***
اخراج ۱۰کارگرباسابقه شرکت DMT از زیرمجموعه های شرکت پلی اکریل اصفهان

عدم برخورداری کارگران از حق بیمه بیکاری بدلیل عدم پرداخت حق بیمه از طرف کارفرما

شرکت DMT از زیرمجموعه های شرکت پلی اکریل اصفهان که یک شرکت تولید الیاف مصنوعی است ابتدای سال جاری با ده نفر از کارگران باسابقه خود تمدید قرارداد انجام نداده است. کارگران اخراجی نتوانستند بیمه بیکاری بگیرند.

به گزارش۲۹خردادایلنا،کارگران شرکت DMT از عدم تمدید قرارداد ده کارگر باسابقه در سال جدید خبر دادند.

به گفته این کارگران شرکت DMT که تولید کننده الیاف مصنوعی و یکی از زیرمجموعه های شرکت پلی اکریل اصفهان است، حدود ۳۰۰ کارگر دارد .
از قرار معلوم، این شرکت در اسفند ماه سال گذشته به همه کارگران یک قرارداد سه ماهه برای امضا داده است امادر فروردین ماه، به ده نفر از این کارگران بدون اعلام قبلی گفته شده که مدیر عامل قراردادهای آنها را امضا نکرده است و آنها تعدیل شده اند.

بنا بر اظهارات کارگران، به علت عدم واریز مرتب حق بیمه در شش ماه پایانی اشتغال، ده کارگر اخراج شده پس از مراجعات مکرر به اداره تامین اجتماعی اصفهان تا کنون نتوانستند بیمه بیکاری دریافت کنند.

کارگران می گویند علاوه بر عدم واریز مرتب حق بیمه، کارگران معوقات مزدی از بابت مزایا و حق سنوات طلبکارند.

***
عدم پرداخت۲ماه حقوق۲۰۰ کارگر آبفای آبادان

دستمزد فروردین و اردیبهشت سال جاری حدود ۲۰۰ کارگر آبفای آبادان هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش۲۹خردادایلنا،تعدادی از کارگران شرکت آبفای آبادان از دو ماه طلب مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

بنا بر این اظهارات، حقوق فروردین و اردیبهشت این کارگران با گذشت سه ماه از سال جاری هنوز پرداخت نشده است.

از قرار معلوم، شمار این کارگران حدود ۲۰۰ نفر اعلام شده است که در این میان ۱۱۰ نفر از این کارگران دارای قرارداد پیمانکاری بوده و۹۰ نفر دیگر دارای قرارداد دائمی هستند.

لازم به یادآوری است، در ابتدای سال جاری نیز کارگران آبفای آبادان با گذشت بیست و دو روز از شروع سال جدید، بابت باقیمانده مطالبات مزدی وبیمه ای مربوط به سال ۹۴وعیدی سال ۹۵ هیچگونه دریافتی نداشته اند.

در مورد مشکلات مالی پیش آمده نیز عنوان میشود که علت این وضعیت به این نکته بازمیگردد که هرگونه پرداختی از سوی آبفای آبادان بدون هماهنگی اداره کل آب و فاضلاب استان خوزستان مقدور نیست.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.