نتیجه همه‌پرسی: بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می‌شود؛ نخست وزیر استعفا می‌دهد

جمعه, 4ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

eu_result
رای‌دهندگان بریتانیایی با اکثریت آرا به نفع خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند.

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ایران، رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا را زلزله بزرگ دانسته که اروپا را تکان داده است. او گفته “ستاره‌های پرچم اتحادیه در اروپا در حال فرو افتادن است” و افزوده که تحولات اقتصادی کشورهای جنوب اروپا، تروریسم و بحران مهاجرت نشان می‌داد که این اتحاد درحال فروپاشی است و دومینوی سقوط شروع شده است.

آقای ابوطالبی افزوده اتحادیه اروپا مدتهاست اعتماد مردم اروپا به خود را از دست داده است و اظهار داشته این روند جدید سبب قدرت، امنیت و رفاه بیشتر دیگران خواهد شد و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک “فرصت تاریخی” برای ⁧ ایران است.

۰۷:۳۷ GMT
الکس سالموند، رهبر سابق حزب ملیگرای اسکاتلند و نماینده فعلی در مجلس بریتانیا، گفته است که احتمال دارد این حزب بار دیگر خواستار برگزاری همه پرسی استقلال آن سرزمین از بریتانیا شود. او گفته است که کار عاقلانه برای اسکاتلند این است که از اروپا خارج نشود. در همه پرسی روز گذشته، اکثر مردم اسکاتلند به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا رای دادند. دو سال پیش، مردم اسکاتلند در یک همه پرسی، علیه استقلال آن سرزمین از بریتانیا رای دادند. حزب ملیگرای اسکاتلند از استقلال آن سرزمین حمایت می کند.

دیوید کامرون، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار که برای باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا تلاش می کرد، گفته است مردم بریتانیا نظر خود را گفته اند و باید از این نظر تبعیت کرد. وی افزوده است که مردم تصمیم خود را قاطعانه اعلام کرده اند و کشور به رهبری جدید نیاز دارد. آقای کامرون، که در شش سال گذشته ریاست دولت را برعهده داشته، گفته است که مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باید تحت نظر نخست وزیر جدید آغاز شود و او به منظور حفظ ثبات، تنها تا ماه اکتبر و برگزاری اجلاس حزب حاکم محافظه کار و انتخاب رهبر جدید حزب، در این سمت خواهد ماند.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.