امضای تعهدنامه، شرط فک پلمپ شش واحد صنفی بهاییان ساری / تصاویر

شنبه, 5ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

plomb bahaian_2016-06-23_09-14-59-300x191

مسئولان شرط فک پلمپ شش واحد صنفی شهروندان بهایی شهر ساری که در تاریخ هشتم خردادماه سال جاری به دلیل «بسته بودن محل کار در روز تعطیلی مذهبی بهائیان» پلمپ شده بودند را امضای تعهدنامه جدیدی اعلام کردند. این در حالی است که تعهدنامه مشابهی نیز پیشتر از این شهروندان اخذ شده بود که علیرغم پایبندی این کسبه بهایی به مفاد آن، این تعهد مانع پلمپ اماکن کسب آنان به دلیل به جا آوردن اعتقادات دینی خود نشده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ شش واحد صنفی متعلق به شهروندان بهایی ساکن ساری توسط دایره تخصصی اداره اماکن این شهر به دلیل اینکه در تعطیلات مذهبی آئین بهایی، مغازه های خود را تعطیل کرده بودند پلمپ شدند.

مالکیت و مشخصات شش واحد پلمپ شده شهروندان بهایی ساکن ساری عبارت است از؛

۱. قوام الدین ثابتیان دارای واحد صنفی نجاری
۲. پیمان جذبانی دارای واحد صنفی تولید مصنوعات چوبی
۳. کمال اکبری دارای واحد صنفی خراطی
۴. احسان ایزدی دارای واحد صنفی پخش لوازم بهداشتی
۵. مهریار قنبری دارای واحد صنفی نصب سیستم های حفاظتی
۶. رامین موسوی دارای واحد صنفی تزیینات ساختمان

پس از گذشت بیست و پنج روز از پلمب واحدهای صنفی این شهروندان و عدم پاسخگویی مراجع ذیربط، در تاریخ ۳ تیرماه ۱۳۹۵ دایره‌ی تخصصی اداره اماکن امضاء تعهدنامه ای با محتوای عینی ذیل را شرط بازگشایی واحدهای صنفی افراد فوق الذکر اعلام کرد:

” اینجانب ….. تعهد می نمایم که تمام قوانین نظام صنفی را رعایت نموده و نمایم، در تعطیلات رسمی کشوری واحد صنفی خود را تعطیل نمایم و اگر به هر دلیل به غیر از تعطیلات رسمی کشوری قصد تعطیل کردن واحد صنفی خود را نمودم، یک هفته ی قبل از آن، از اداره ی اماکن اجازه بگیرم.”

این درخواست ارائه تعهد در حالی مطرح میشود که واحد صنفی آقایان قوام الدین ثابتیان و کمال اکبری به دلیل مشابه در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز پلمپ گردیده بود و پس از شش ماه در آذر ماه ۱۳۹۴ فک پلمپ شد. همچنین واحدهای صنفی آقایان رامین موسوی، مهریار قنبری و پیمان جذبانی نیز پیشتر، برای بار نخست در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ پلمپ و در تاریخ ۲۳ همان ماه فک پلمپ شد.

تمام افراد فوق الذکر در نوبت قبلی پلمپ واحد صنفی خود، تعهدی به شرح زیر به اداره ی اماکن دادند، اما علیرغم رعایت تمام مفاد آن واحد صنفی آن‌ها مجدد پلمپ گردید:

” اینجانب ….. تعهد می نمایم که تمام قوانین نظام صنفی را رعایت نموده و بنمایم، در تعطیلات رسمی کشوری واحد صنفی خود را تعطیل بنمایم و یک هفته‌ی قبل از تعطیلات بهایی، به اداره ی اماکن اطلاع خواهم داد.”

درخواست کسب اجازه از اداره اماکن در این تعهد نامه در شرایطی مطرح می‌شود که براساس بند ۸ ماده ۲۸ قانون نظام صنفی ، صاحب صنف تا ۱۵ روز بدون اجازه از اتحادیه می تواند واحد صنفی خود را تعطیل نماید و بر اساس این قانون اداره ی اماکن تنها بازوی اجرایی اتحادیه ها است و دستور پلمپ واحدهای صنفی تنها توسط اتحادیه ها می تواند صادر شود و اقدام بی واسطه اداره اماکن جهت پلمپ واحدهای صنفی غیرقانونی می باشد.

تصاویر تعدادی از اماکن کسب پلمپ شده این شهروندان بهایی را در ادامه ببینید:

plomb bahaian_2 2016-06-23_09-15-31

plomb bahaian_3 2016-06-23_09-15-31

plomb bahaian_2016-06-23_09-15-31

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.