روحانی: باید اعتماد سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را جلب کنیم

سه شنبه, 8ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

sarmaye-khareji

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، روز سه‌شنبه،هشتم تیرماه، با اشاره به اینکه «ما به رشد سرمایه‌گذاری نیازمندیم»،گفت: «برای رسیدن به این هدف ما باید اعتماد سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را جلب کنیم.»

آقای روحانی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری گفت: «در این شرایط و با جذب سرمایه و فناوری می‌توانیم برای جوانان اشتغال فراهم کنیم. بزرگترین هدف ما هم در برجام ایجاد شرایط مناسب در کشور برای رونق اقتصادی و اشتغال نسل جوان ما بود. امروز این هدف نسبت به دیروز مهیاتر شده و شرایط ما آماده‌تر از دیروز است. با این وجود قوه مجریه بدون حمایت و هماهنگی با قوه قضائیه نمی‌تواند این بار را به مقصد برساند.»

به دنبال توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی، مقام‌های ایرانی گفته‌اند به رغم این توافق تهران نتوانسته است به اندازه کافی از مزایای برجام بهره‌مند شود و از آمریکا خواسته بودند تا موانع بر سر راه معاملات دلاری بانک‌های غیرآمریکایی با ایران را رفع کند.

سخنان آقای روحانی در حالی بیان می شود که کاخ سفید دوشنبه اعلام کرد حمایت از تروریسم و حزب الله باعث تداوم مشکلات ایران در بازارهای بین‌المللی می‌شود.

اریک شولتز، معاون مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان در خصوص کمک‌های مالی ایران گفته است: «ما از همه آنهایی که به حزب الله کمک می‌کنند، خواسته‌ایم که کمک‌های خود را قطع کنند. ما می‌دانیم که ایران از تروریسم حمایت می‌کند. ما می‌دانیم که ایران از حزب الله حمایت می‌کند و به همین دلیل تاکنون در همین رابطه تحریم‌های شدیدی علیه ایران اعمال کرده‌ایم.»

به اعتقاد بسیاری از اقتصادانان، حل مشکلات اقتصادی ایران فقط به قوه مجریه و قضائیه بستگی ندارد، فریدون خاوند، استاد اقتصاد در پاریس پیشتر در رادیو فردا نوشته بود «یکی از مشکلاتی که سرمایه‌گذاران خارجی در ایران با آن روبرو هستند، ترس از کشانده شدن به حوزه فعالیت شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنگاه‌های اقماری آنها است.»

پرونده برخورد با عاملان حمله به سفارت

رئیس‌جمهوری ایران، روز سه‌شنبه در همایش قوه قضائیه در تهران گفت قوه قضائیه باید درباره پرونده برخورد با عاملان و آمران حمله به سفارت به مردم گزارش دهد.

حسن روحانی بدون نام بردن از عربستان سعودی گفت مردم می‌خواهند بدانند اگر عده‌ای خودسر به یک سفارت خارجی حمله کردند، برخورد با عاملان و آمران آن چگونه به اطلاع مردم می‌رسد.

آقای روحانی تاکید کرد که عاملان و آمران این حمله به خوبی روشن هستند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه ایران، ۲۶ خرداد، از محاکمه ۴۸مهاجم به سفارت عربستان سعودی در تهران خبر داده بود.

دی ماه سال گذشته، تعدادی از معترضان به اعدام شیخ نمر النمر، روحانی شیعه در عربستان، به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد حمله کردند. در پی این حمله ریاض روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.