تجمع اعتراضی آتش نشانان رشت با خانواده نسبت به عدم پرداخت۳ماه حقوق

سه شنبه, 8ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

tajamo-atash-neshanha-rasht

تجمع اعتراضی آتش نشانان رشت با خانواده نسبت به عدم پرداخت۳ماه حقوق همزمان با ضیافت افطاری شهرداری رشت

همزمان باضیافت افطاری سه هزارنفره شهرداری رشت بتاریخ۶تیرماه آتش نشانان شهرداری رشت باخانواده دست به تجمع زدند واعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ۳ماه حقوق بنمایش گذاشتند.

به گزارش۶تیرماه خزرآنلاین،در شرایطی که حدود سه ماه از عدم دریافت حقوق توسط کارکنان آتش نشانی شهرداری رشت می گذرد، این زحمتکشان در گوشه ای از مراسم افطاری سه هزار نفره ای که توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزارشد تجمع کردند و خواهان رسیدگی به حقوق خود بودند.

آتش نشانان شهرداری رشت که همراه با خانواده خود در این تجمع حاضر بودند، در دو مرحله به منظور گفت و گو به داخل ساختمان تاریخی شهرداری رشت دعوت شدند و در یک مرحله همسران این آتش نشانان با شهردار رشت هم به گفت و گو پرداختند.

گفتنی ست برخی از آتش نشانان اقدام به دریافت استفتا از مراجع در خصوص برگزاری مراسم افطاری سه هزار نفره با وجود عدم پرداخت حقوق کارکنان توسط شهرداری رشت کردند که پاسخ مراجع به گفته ی حاضرین اینگونه بود که برپایی این افطاری جایز نیست.

به گزارش۶تیرکاسپین درهمین رابطه،شهرداری رشت در پیاده راه بافت فرهنگی و تاریخی شهر رشت امشب(۶تیرماه) ضیافت افطاری را با میزبانی سه هزار نفر از شهروندان ترتیب داد در حالیکه حقوق بسیاری از کارکنان زحمتکش شهرداری همچنان پرداخت نشده است.

در حاشیه این ضیافت خانواده های آتش نشانان زحمتکش رشت با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به عدم پرداخت حقوق و مطالبات آتش نشانان به تصویر کشیدند.

اعتراض آنان به خرج های سنگین شهرداری رشت به عناوین مختلف است و این در حالی است که پاکبانان و آتش نشانان که مشاغل آنان جز سخت ترین و طاقت فرساترین شغل ها محسوب می شود در بدترین شرایط معیشتی به سر می برند.

شنیده ها حاکی از این است که اجازه تحصن به آتش نشانان داده نشده و آنان برای گفتگو به درون نمازخانه شهرداری هدایت شدند و رسانه ای شدن این امر از سوی مدیران شهرداری ناصحیح عنوان شده است.

شهرداری رشت در حالی مدعی می شود که توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد که خانواده های این پرسنل خدوم برای بدست آوردن طعام سفره خود بارها و بارها به مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر مراجعه میکنند در حالیکه این نهاد خوان گسترده ای را برای سایرین پهن کرده است.

***

اخراج۴۵ کارگر شهرداری مرند با چندین ماه حقوق معوقه

۴۵کارگر خدمات شهری شهرداری مرند بعد از واگذاری این بخش به پیمانکار جدید از کار اخراج شدند.

یکی از این کارگران در رابطه با اخراج خود و دیگر کارگران گفت: متاسفانه مطالبات ما چندین ماه هست که پرداخت نشده و حتی سه ماه از سال گذشته و قراردادی با ما منعقد نکرده اند و دراین مدت هم بدون داشتن قرارداد کار کرده ایم، اما حالا با اخراج مواجه شدیم.

به گزارش۷تیر مهر، این کارگران که توسط بخش خصوصی جذب خدمات شهری شهرداری مرند شده بودند با بیش از چهار سال سابقه کار، از کار اخراج شدند.

یکی از کارگران اخراجی که خواست نامش فاش نشود گفت: ما نزدیک به ۴۵ کارگر در نواحی مختلف خدمات شهری مرند درحال فعالیت بودیم که مشمول تعدیل شده واز قرار معلوم تعداد دیگری نیز مشمول این تعدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه او و دیگر همکاران اخراج شده اش سابقه چندین ساله کار در بخش های مختلف خدمات شهرداری از جمله راننده، نظافت شهر و آرامستان را داشتند، تاکید کرد: در این رابطه با شهردار مرند دیدارهایی داشته ایم اما گفته شد که این اخراجی ها هیچ ارتباطی به ما ندارد چرا که کارگران با بخش خصوصی قرارداد داشته و فعالیت کرده اند.

یکی دیگر از این کارگران در رابطه با اخراج خود و دیگر کارگران گفت: متاسفانه مطالبات ما چندین ماه هست که پرداخت نشده و حتی سه ماه از سال گذشته و قراردادی با ما منعقد نکرده اند و دراین مدت هم بدون داشتن قرارداد کار کرده ایم، اما حالا با اخراج مواجه شدیم.

***

عدم پرداخت مطالبات کارگران کارخانه ابر صنعتی قزوین پس از ۵سال بیکارشدن

کارگران کارخانه ابر صنعتی ایران در استان قزوین که به دلیل متوقف بودن روند تولید این واحد صنعتی از حدود ۵ سال پیش تا کنون معطل و سرگردانند برای تامین معاش خانوادههایشان ضایعات میفروشند.

منابع خبری در استان قزوین با اعلام این خبر افزودند: دستکم از پنج سال پیش پرداخت دستمزد ۲۳ نفر کارگر باقیمانده این واحد صنعتی دچار تاخیرهای طولانی مدت شده است و برای همین از چند سال قبل این کارگران برای تامین معیشت خانوادههایشان به کارهای همچون فروش ضایعات پلاستیکی وآهنی روی آوردهاند.

به گزارش۷تیرایلنا،انجام کارهای ساختمانی، پیک موتوری و رانندگی در موسسات کرایه خودرو از دیگر راههای امرار معاشی است که این روزها کارگران ابر صنعتی برای گذراندن مخارج زندگی خود مشغول انجام آن هستند.

به نقل ازیکی از کارگران ابر صنعتی گفته میشود فعالیت کارخانه این واحد تولیدی از سال ۹۰متوقف شده و از آن زمان به بعد کارگران علارغم پی گیریهای قضایی مرتبا بدنبال مطالبات معوقه مزدی وبازنشستگی خود هستند اما تا کنون نتیجهای حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه مجموع میزان مطالبات کارگران ابر صنعتی بیش از ۲ میلیارد تومان میشود گفت: سال گذشته کارفرما برای تضمین پرداخت بخشی از مطالبات کارگران تا سه ماهه آینده یک سفته یک میلیاردی به کارگران داد اما با خلف وعده وی ما کارگران ناچار شدیم از طریق مراجع قضایی این سفته را به اجرا بگذاریم.

وی بابیان اینکه در میان ۲۳ کارگر باقی مانده از موعد بازنشستگی حدود ۱۳ نفر از کارگران گذشته است گفت: کارگران باقی مانده این کارخانه نیز دارای سوابق ۲۰ تا ۲۵ سال هستند که برای دریافت معوقات مزدی خود در ۵ ساله گذشته بلاتکلیف بودهاند.

به گفتهٔ این کارگر در این پنج سال مدیران شرکت مرتبا وعده رسیدگی به وضعیت بازنشستگی کارگران وپرداخت مطالبات آنان را دادهاند اما هیچ پولی به حساب کارگران پرداخت نمی کنند.

وی گفت: میدانیم که فروش ضایعات، دستفروشی…. هیچ آینده شغلی ندارد، همه به عنوان کارگر متخصص ابر صنعتی ایران در سازمان تامین اجتماعی دارای پرونده بیمه هستیم اما وقتی که ۵سال است نه مزدی داده میشود و نه حق بیمه ناچاریم تا به نحوی مخارجمان را با انجام کارهای متفرقه تامین کنیم.

به گفته وی، ادامه بلاتکلیفی در وضعیت کارگران این کارخانه باعث شده زندگی خانواده گی برخی از کارگران متلاشی شود وآنان امروز از زن وفرزندان خود دور شوند.

این کارگر کارخانه ابر صنعتی در ادامه اظهار کرد: کارگران بعد از چند ماه دوندگی بیوقفه برای وصول مطالبات خود فقط توانستند ازطریق مراجع قضایی حکم مصادره اموال کارخانه را بگیرند اما قبل از کارگران این بانکها وسایر طلب کاران هستند که اموال کارخانه را پلمب وضبط کردهاند ودست کارگران به جایی بند نیست.

به گفته وی، ظاهرا کارفرما مدعی است که منابع کافی برای تامین پرداخت معوقات مزدی وبیمهای کارگران ندارد و این در حالیست که به فاصله چند ماه بعد بعد از تعطیلی کارخانه تمامی فضای کارخانه توسط کارفرما تفکیک و به اشخاص مختلف اجاره داده شده است.

***

عدم پرداخت۳ماه حقوق کارگران پیمانکاری شهرداری دزفول

تهدید کارگران به اخراج درصورت مطالبه حقوقشان

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به بدهی بالای شهرداری دزفول گفت:برخی کارگران پیمانکار شهرداری حقوق سه ماهه خود را دریافت نکرده اند.

به گزارش۷تیر ایرنا،وی عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر دزفول افزود:اصرار برای شروع طرح های جدید از سوی شهردار در حالی است که تعداد زیادی از پیمانکاران حجمی شهرداری دزفول سه ماه حقوق دریافت نکرده و این در حالی است که اگر کارگران حقوق خود را مطالبه کنند با تهدید اخراج پیمانکاران مواجه می شوند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.