رنگ هایی که به نام ایران در جهان شناخته می‌شوند!

پنجشنبه, 10ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

rang-lajevardi

در میان همه رنگ های دنیا این رنگ ها با نام ایران شناخته می شوند.

مجله مهر: هر کدام از ما هر روزه با هزاران رنگ در اطرافمان روبه رو هستیم. از رنگ مواد غذایی تا رنگ ماشین ها و ساختمان ها. اما در میان همه رنگ های دنیا چند رنگ وجود دارد که با پسوند ایرانی شناخته می شوند و هر گاه کسی بخواهد نام آن ها را بنویسد و یا بگوید، نام ایران را نیز به همراه خواهد آورد. این رنگ ها را بشناسید.

آبی ایرانی

این رنگ خود به سه طیف روشن، متوسط و تیره تقسیم می شود و تیره ترین طیف آن به نام طاووس ایرانی، آبی پارسی تیره نیز نامیده می شود.سابقه استفاده این رنگ در کشورمان به صنایع سفالگری و نیز نوشته های دیواره های مساجد قدیمی و بناهای به جا مانده از دوران قدیم باز می گردد. اولین بار در سال ۱۶۶۹ از نام این رنگ در انگلیسی استفاده شده است.

rang abi irani
قرمز ایرانی

اما قرمز ایرانی برخلاف رنگ سبز نه در مصنوعات ایرانی ها بلکه در میان آب و خاک کشورمان پیدا می شود. این رنگ در حوالی خلیج فارس و در خاک های این منطقه یافت می شود و مواد سازنده آن شامل آهن، طباشیر و آلومینیوم است.اولین باری که از نام است رنگ در ادبیات انگلیسی استفاده شده است به سال ۱۹۸۷ بر می گردد.

rang ghermez irani
صورتی ایرانی

صورتی ایرانی رنگ دیگری در دنیا است که با نام ایران شناخته می شود.این رنگ در صنعت پوشاک شهرت دارد و اولین بار در سال۱۹۲۳ در ادبیات انگلیسی استفاده شده است.

rang surati irani
سبز ایرانی

یکی دیگر از رنگ هایی که با نام ایران و پرشین شناخته می شود سبز است. این رنگ که سبز ایرانی نام دارد مطابق با اسناد موجود برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ در زبان انگلیسی استفاده شده است و معمولا در سفالگری و نیز فرش ایرانی استفاده می شود.

rang sabz irani
رز ایرانی

رز ایرانی یکی دیگر از رنگ هایی است که از سال ۱۹۹۲ وارد ادبیات انگلیسی شده و به صورتی شباهت دارد.

rang rose irani

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.