مرتضی عاصفی، نمایندۀ خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها،: ۱۱ درصد جمعیت ایران معتاد است

شنبه, 12ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

zanan-etiad

مرتضی عاصفی، نمایندۀ خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها، در واکنش به آمار رسمی اعتیاد در ایران گفته است : “اعتیاد در ایران غوغا می کند و آمار واقعی معتادان نه ۳ میلیون نفر، بلکه بیش از ۸٫۵ میلیون نفر است”، هر چند جمهوری اسلامی ایران مدعی است که شمار معتادان کشور از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فراتر نمی رود.

مقامات ایران از جمله وزیر کار، علی ربیعی، و معاون رییس جمهوری در امور خانواده، شهیندخت ملاوردی، نسبت به زنانه شدن و کاهش سن اعتیاد در ایران هشدار داده اند. وزارت کشور جمهوری اسلامی در گزارشی به رهبر حکومت اسلامی ایران در مورد آسیب های اجتماعی اعتراف کرده است که نظام اسلامی در مقابله با معضل اعتیاد بسیار ناکارآمد است. هر چند خود آیت الله خامنه ای اعتیاد را “مادر فساد” در ایران توصیف کرده، اما، به گفتۀ کارشناسان بیکاری مهمترین عامل رشد اعتیاد در کشور است.

مرتضی عاصفی بیکاری را بزرگترین عامل گرایش مردم به اعتیاد و قاچاق مواد مخدر دانسته و گفته است که این معضل در کنار خشکسالی های پیاپی سال های گذشته باعث خالی شدن روستاها و رانده شدن ساکنان آنها به حاشیه شهرها شده به طوری که خود حاشیه نشینی اکنون به منشاء بسیاری از دیگر آسیب های اجتماعی در شهرهای کشور تبدیل شده است.

مرتضی عاصفی با استناد به پژوهش های میدانی در استان خراسان جنوبی گفته است که آمار بیکاری در میان جوانان و تحصیلکرده های این استان به بیش از ۵۰ درصد می رسد. او با اشاره به دیدار خود با محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، گفته است که سخنگوی دولت نیز غیرواقعی بودن آمار بیکاری رسمی در کشور را تأئید کرده و گفته است که دولت محمود احمدی نژاد آمارهایی در خصوص بیکاری مطرح کرده که به هیچ وجه قابل دفاع نیستند.

مرتضی عاصفی در جای دیگری از سخنانش سیاست های اقتصادی دولت حسن روحانی را نیز مورد انتقاد قرار داده و گفته است که اولاً پایین آوردن نرخ تورم در دورۀ رکود هنر نیست و ثانیاً تک رقمی اعلام کردن نرخ تورم، در حالی که نرخ بهره بانکی دست کم ۲۰ درصد است حاصلی جز تشدید رکود ندارد. زیرا، نقدینگی به جای سرمایه گذاری در تولید، جذب بانک ها می شود. به همین دلیل مرتضی عاصفی از دولت روحانی خواسته است که به جای تک رقمی کردن نرخ تورم، نرخ بهره را کاهش داده و نرخ تورم را بالا ببرد، زیرا، به گفتۀ او، تورم کمتر از ۱۶ درصد در ایران موجب رکود می شود.

مرتضی عاصفی در پایان گفته است که ۶ میلیون خانوار ایرانی که با اتکاء به بخش مسکن و ۳۵۰ حرفه و شغل این بخش زندگی می کنند اکثراً بیکار هستند. مرتضی عاصفی سپس از مخالفان توافق اتمی خواسته است که برای تحقق این توافق به دولت روحانی یاری برسانند، در غیر این صورت در سال ۹۶ با بحران های بیشتری مواجه خواهند شد.
از: ار اف ای
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.