تجمعات کارگران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالباتشان

دوشنبه, 21ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

tajamo-senfi

تجمع کارگران بیکارشده شرکت حفاری نفت شمال دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی مقابل شرکت نفت خزر(کارفرمای اصلی)

صبح امروز۲۰تیرماه، تجمع کارگران بیکارشده شرکت حفاری نفت شمال دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی مقابل شرکت نفت خزر(کارفرمای اصلی)تجمع کردند.

کارگران میگویند با وجود اعتراضات مکرر و وعدههای مسئولان، همچنان بلاتکلیفی کارگران ادامه دارد و مقامات مسئول در شرکت کارفرمای اصلی به هیچ وجه پاسخگوی کارگران نیستند.

به گزارش۲۰تیرایلنا،هفتاد کارگر شرکت حفاری نفت شمال از چهارم خردادماه بیکار شدهاند. تعدادی از این کارگران امروز مقابل دفتر کارفرمای اصلی تجمع کردند.

جمعی از کارگران اخراجی شرکت حفاری نفت شمال از ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند.

از قرارمعلوم، قرارداد شغلی این کارگران در چهارم خرداد ماه به دلیل پایان قرارداد پیمانکاری شرکت حفاری نفت شمال، فسخ شده است.

کارگران میگویند در جلسهای که در خردادماه با حضور شرکتهای درگیر و مقامات استان در استانداری مازندران تشکیل شد، مقرر شد که این ۷۰ کارگر جذب شرکت برنده مناقصه شوند که تا کنون این وعده عملی نشده است.

بر اساس گفته کارگران، امروز صبح حدود ۳۰ نفر از این کارگران اخراجی مقابل دفتر کارفرمای مادر که شرکت نفت خزر است، تجمع کردند.

***
تجمعات کارگران معدن سه چاهون دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل فرمانداری واداره کار بافق

صبح امروز۲۰تیرماه، کارگران پیمانی معدن سه چاهون که زیر نظر شرکت «کاوشگران نصر بافق»، مسئول استخراج معدن سه چاهون کار میکنند دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع مقابل فرمانداری بافق زدند.

کارگران معترض شرکت کاوشگران نصر بافق پس از گذراندن ساعتی جلوی فرمانداری به دلیل عدم حضور فرماندار و معاون وی که در مرخصی به سر می برد به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه کرده و حرف ها و مشکلات خود را بیان نمودند.

کارگران معترض گفتند: حقوق فروردین پرداخت شده اما سنوات ،عیدی، مرخصی ۹۳ و ۹۴ باقی مانده است. برای بیمه تکمیلی ازحقوق کارگران مبلغی کسر می گردد اما خدمات دهی این بیمه دچار مشکل است وقتی علت را جویا می شویم بیمه عدم پرداخت از سوی شرکت را بهانه می کند.

یکی از کارگران در همین ساعتی که با شما در حال صحبت هستیم برای ترخیص همسرش از بیمارستان دچار مشکلات عدیده است. تمدید دفترچه بیمه و تعویض نیز همیشه با مشکل روبرو است.

آنان امکانات رفاهی شرکت را برای کارگران زیر صفر دانستند و اظهار کردند: با ما مانند برده رفتار می کنند.

۱۸ ماه سهمیه شیر و ۲ سال لباس و کفش مناسب نمی دهند. رییس شرکت همان رییس است اما معوقات سال گذشته به دلیل تغییر نام شرکت پرداخت نمی شود.

به گزارش۲۰تیر ایلنا ،در حدود ۶۰۰ کارگر معدن سه چاهون در بافق یزد، معوقات مزدی خرداد و مزایای مزدی سالهای ۹۳ و ۹۴ خود را دریافت نکرده اند که ۵۰ نفر از آنها مقابل فرمانداری بافق تجمع کردند.

کارگران پیمانی معدن سه چاهون که زیر نظر شرکت «کاوشگران نصر بافق»، مسئول استخراج معدن سه چاهون کار میکنند معوقات مزدی خرداد و مزایای مزدی سالهای ۹۳ و ۹۴ خود را دریافت نکرده اند.

از قرار معلوم تعداد این کارگران ۶۰۰ نفر است و ۵۰ نفر از آنها در تجمع اعتراضی صبح امروز شرکت کردند.

این کارگران پس از تجمع امروز مقابل فرمانداری بافق موفق شدند مزد و مزایای مزدی اردیبهشت خود را دریافت کنند.

آنطور که یکی از منابع محلی گفته کارگران تاکید دارند که مزایای مزدی سالهای ۹۳ و ۹۴ خود را دریافت نکرده اند و در تجمع امروز خود مقابل فرمانداری خواستار دریافت مزایای مزدی سالهای ۹۳ و ۹۴ خود شده اند.

به گزارش امروزبافق فردا درهمین رابطه، کارگران گفتند: تمامی ما به وضعیت کنونی شرکت معترض هستیم. حقوق در سالجاری به جای آنکه صعود کند با نزول همراه است.

آنها ادامه دادند: حقوق فروردین پرداخت شده اما سنوات ،عیدی، مرخصی ۹۳ و ۹۴ باقی مانده است. برای بیمه تکمیلی ازحقوق کارگران مبلغی کسر می گردد اما خدمات دهی این بیمه دچار مشکل است وقتی علت را جویا می شویم بیمه عدم پرداخت از سوی شرکت را بهانه می کند.

یکی از کارگران در همین ساعتی که با شما در حال صحبت هستیم برای ترخیص همسرش از بیمارستان دچار مشکلات عدیده است. تمدید دفترچه بیمه و تعویض نیز همیشه با مشکل روبرو است.

آنان امکانات رفاهی شرکت را برای کارگران زیر صفر دانستند و اظهار کردند: با ما مانند برده رفتار می کنند. کاش سحری و افطاری برخی از شرکت ها با شرکت ما مقایسه شود. اتاق مناسبی برای استراحت رانندگان وجود ندارد.

***
تجمع کارگران بازنشسته کارخانه نازنخ دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل استانداری قزوین

امروزیکشنبه۲۰تیرماه، کارگران بازنشسته کارخانه نازنخ دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل استانداری قزوین اجتماع کردند.

به گزارش۲۰تیرصبح قزوین،این کارگران که چند ماهی بازنشسته شده اند، گفتند:هر کدام بین ۵ تا ۶۰ میلیون تومان بابت حقوق و سنوات از شرکت طلبکارهستند و تعداد این افراد هم به ۱۷۰ نفر میرسید.

یکی از باز نشستهها اظهار میکرد: ما فقط میخواهیم با استاندار صحبت کنیم، اما اجازه نمیدهند.وی درباره وضعیت این شرکت می گوید: از شرکت نازنخ جز سوله و آهن آلات سوله چیزی باقی نمانده و ما هم درخواست داریم تا با توقیف آهن آلات سوله مطالبات خود را وصل کنیم؛ اما مقامات قضایی میگویند این املاک توسط بانک ها توقیف شده است، اما در قانون کار، مطالبات کارگری در الویت است اما مسئولین استان حاضر به شنیدن حرف ما نیستند.

***

نامه سرگشاده کارکنان صنعت نفت دراعتراض به سطح پایین دستمزدشان به بهانه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر

جمعی از کارکنان صنعت نفت به بهانه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر، طی نامه سرگشاده ای بتاریخ۱۹تیرماه ضمن یادآوری مشکلاتشان ازجمله حساسیت های کاری ، ساعت کار، خطرات احتمالی ناشی از کار ، عارضه های متعدد شغلی ، دوری از خانواده ، دوری از تسهیلات زندگی و … اعتراضشان رانسبت به سطح پایین دستمزدشان ابرازکردند.

دربخش هایی از این نامه سرگشاده به گزارش نفت ما آمده است:

شعله های پتروشیمی بوعلی ماهشهر، شاید تلنگری باشد برای کسانی که در هر پست و جایگاهی در بدنهی صنعت کشور ، خصوصا صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مشغول به خدمت رسانی هستند و به نیروهای خدوم خط مقدم “عملیات و بهره برداری” ، توجه بیش از پیش به مسئله ی حیاتی ایمنی را گوشزد می کند و برای همکاران مان در پست های حساس مدیریتی و اجرایی نیز، لزوم اتخاذ تصمیمات صحیح و به هنگام در زمان آرامش و بزنگاه حادثه را یادآور می شود .

اما این زبانه های آتش سر به فلک کشیده ، پیام ها و درس های بزرگ دیگری را هم به همراه دارد . آنچه که جامعه ی ما در طی این سه روز شاهد آن بود، گوشهای کوچک از خطرات ناشی از کار و تلاش صنعتگران عرصهی نفت، در جهت تامین نیازهای داخلی و بازارهای جهانی است .

همکاران جان برکف ما هر روز ، چه برفراز سکوهای نفتی ، چه در دل بیابانهای خشک و بی آب و علف ، در عمق دریا یا بر بلندای برج های تقطیر ، در سرمای استخوان سوز دامنه های زاگرس و یا در گرمای تفتیده ی خوزستان و هرمزگان با آهن سرد و آتش زرد ، دست و پنجه میسایند تا شاید این حادثهی آتش سوزی با همهی عظمتش در حکم جرقهی کوچکی باشد، در مقابل آتشفشان مسئولیتهای خطیر و مشقتهای روزمره همکاران عزیز و دلهره و اضطراب خانواده های ایشان.
اما آن چیز که این روزها از همه نمایانتر است، افسردگی و دلمردگی نیروهای ساعی در عین تلاش و همت روز افزون آنهاست. اجرایی نشدن وعدههای افزایش حقوق کارکنان نفت مصوب سال ۱۳۹۳ و همچنین محقق نشدن وعدههای رفاهی و آموزشی و درمانی، تاثیر شدیداً منفی در روحیهی پولادین صنعتمردان نفت داشته است.

***
ادامه روند اخراج کارگران کارخانه فولاد قزوین اینبار۲۵نفر!

حدود ۲۵ کارگر قراردادی کارخانه فولاد قزوین به دلیل آنچه از سوی کارفرما عدم نیاز عنوان میشود، با اتمام قرارداد کار اخراج شدند.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از اخراج های اخیر هنوز نزدیک به ۱۵۰ کارگردر این واحد مشغول کارند، افزودند: ماه گذشته (اول خرداد ماه) نیز حدود ۱۲۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار اخراج شده بودند که هنوز پیگیر دریافت مطالبات معوقه خود از کارفرما هستند.

کارگران فولاد قزوین با بیان اینکه تمامی کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزودند: بهمن ماه سال گذشته (۹۴) نیز حدود ۱۰۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار در دو دسته ۵۰ تایی اخراج شده بودند.

به گزارش۲۰تیرایلنا،کارگران این واحد صنعتی واقع در شهرستان تاکستان استان قزوین افزودند: این اخراج در تاریخ اول تیر ماه سال جاری صورت گرفته و در حال حاضر همکاران اخراج شده آنها برای پیگیری مطالبات مزدی خود در اداره کار شکایتی را مطرح کرده اند.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از اخراج های اخیر هنوز نزدیک به ۱۵۰ کارگردر این واحد مشغول کارند، افزودند: ماه گذشته (اول خرداد ماه) نیز حدود ۱۲۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار اخراج شده بودند که هنوز پیگیر دریافت مطالبات معوقه خود از کارفرما هستند.

کارگران فولاد قزوین با بیان اینکه تمامی کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزودند: بهمن ماه سال گذشته (۹۴) نیز حدود ۱۰۰ نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار در دو دسته ۵۰ تایی اخراج شده بودند.

به گفته آنها، این اخراج ها در راستای کاهش هزینهها صورت گرفته و باعث شده است تا همکاران باقیمانده آنها از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

بر اساس گزارش کارگران، با وجود اخراج این ۲۵کارگر قراردادی از سوی کارفرما، هنوز آنان بابت سنوات دو ماه آخر فعالیتشان طلبکارند.

به گفته این کارگران همچنین از شهریور سال ۹۴ حق اضافه کاری آنها پرداخت نشده است.

***
اعتصاب رانندگان تاکسی فاز۲ پادادشهراهواز!

صبح امروز۲۰تیرماه، رانندگان تاکسیرانی فازدو پادادشهر در اقدامی اعتراضی به سیاست های تاکسیرانی کلانشهر اهواز اعتصاب کردند.
به گزارش۲۰تیر اهوازنوین،رانندگان با خاموش کردن خودروهای خود و عدم حمل مسافران باعث گره ترافیکی در هسته مرکزی شهر و سردرگمی مسافران شدند.

تاکسیرانی بدون اطلاع رانندگان خط فاز دو پادادشهر اقدام به جابجایی ایستگاه آنها کرده و ایستگاه سابق آنان را در اختیار تاکسی های مسیر فاز یک پاداد و آخر آسفالت قرار داده است.

رانندگان خط فاز دو پاداد همچنین به برابر بودن کرایه تاکسی مسیر پاداد و فاز دو باوجود فاصله طولانی بین آنها معترض بودند؛ رانندگان بابت حمل مسافر تا فازدو ۱۵۰۰ تومان دریافت می کنند این درحالیست که نرخ کرایه براساس مصوبه قانونی ۱۳۰۰ تومان با احتساب کولر روشن می باشد.

گفتنی است بی نظمی و عدم نظارت مأموران تاکسی رانی در خط فازدو پاداد به ویژه پس از ساعت ۲۱ مدت هاست صدای مردم را درآورده است چراکه رانندگان از سوارکردن مسافران این خط امتناع کرده و تنها اقدام به حمل مسافران به اصطلاح دربستی می کنند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.