انتقال توام با ضرب و شتم ابراهیم فیروزی به دادگاه؛ جلسه دادگاه برگزار نشد

چهارشنبه, 23ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

ebrahim-ibrahim-firouzi-firozi-300x191

ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی در زندان رجایی‌شهر کرج که پیشتر با نگارش نامه ای سرگشاده اعلام کرده بود قصد ندارد در جلسه دادگاه تجدید نظر روز جاری شرکت کند، با ضرب و شتم توسط مسئولین زندان به دادگاه منتقل شد. با اینحال جلسه دادگاه نیز به دلیل غیبت یکی از قضات به ۴ ماه دیگر موکول شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی در زندان رجایی‌شهر کرج با ضرب و شتم و اجبار به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران منتقل شد.

یک منبع نزدیک به این زندانی عقیدتی با اعلام این خبر درگفتگو با گزارشگر هرانا گفت: امروز ۲۲ تیرماه تاریخ دادگاه تجدید نظر ابراهیم فیروزی بود. وی از قبل با نوشتن نامه ای اعلام کرده بود که برای دادگاه تجدید نظر حضور نخواهد یافت چراکه دادگاه ورود مدارک جدید برای دفاع از او را نپذیرفته است. ضمن اینکه وکیلش حضور خواهد داشت. رئیس اندرزگاه مربوطه نیز در جریان بوده است.

این منبع در ادامه افزود: با اینکه آقای فیروزی از دیروز بیمار بوده و شب گذشته نیز به بهداری اعزام شده بود، امروز دادگاه وی را خواسته که پس از خودداری از عزیمت به دادگاه در حضور رئیس اندرزگاه، پاسداربندها با ضرب و شتم وی را به زور روانه دادگاه می‌کنند.

منبع نزدیک به آقای فیروزی درپایان افزود: علیرغم این انتقال خشونت آمیز، در دادگاه قاضی به او می گوید ما نامه تو را دریافت کردیم و نیازی نیست در جلسه باشی می توانی بیرون منتظر بمانی. اما آقای فیروزی جریان ضرب و شتم را تعریف می کند و می گوید حالا که آمده ام می خواهم در دادگاه باشم. با اینحال جلسه دادگاه به دلیل غیبت یکی از مستشاران دادگاه برگزار نشد و احتمالا به ۴ ماه دیگه موکول شده است.

لازم به ذکر است، ابراهیم فیروزی ١٧ اسفندماه ۱۳۹۳ از سوى شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه محاکمه شد در حالیکه براى اولین بار در جلسه دادگاه با وکیلش ملاقات کرد.

ابراهیم فیروزی به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز عقیدتی، به استناد ماده ۴۹۸ قانون مجازات به ۵ سال حبس محکوم شده است.

یکی از مشاورین حقوقی هرانا درباره حکم صادره و ماده ۴۹۸ گفته است: «ماده ۴۹۸ تشکیل گروه را در صورتی جرم دانسته که با هدف بر هم زدن امنیت کشور باشد و این مسئله مهم ترین موضوعی است که قاضی در این پرونده باید آن را ثابت می کرده ولی می بینیم که قاضی هدف بر هم زدن امنیت را به صورت پیشفرض قرار داده و اصلا در دادنامه صادره به این موضوع نپرداخته است و اعترافی از متهمین که حتی تحت فشار اقرار به «قصد بر هم زدن امنیت» کرده باشند هم در دادنامه وجود ندارد و صحبتی از دفاعیات وکیل هم نمی شود.»

این نوکیش مسیحی که ۳ شهریور ماه سال ۹۲ بازداشت شد، سابقه بازداشت های متعددی را دارد و پیش‌تر نیز از سوی دادگاه انقلاب رباط کریم به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم شده بود، اما باوجود اینکه از ۲۳ دی ماه سال گذشته محکومیتش به پایان رسید، همچنان در زندان بسر می‌برد تا حکم پرونده جدیدی که برایش تشکیل شده قطعی شود.

ابراهیم فیروزی هم اینک بر خلاف اصل تفکیک جرائم، در بند ده زندان رجایی‌شهر تحمل حبس می کند.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.