افشین بایمانی؛ خطر سکته قلبی و عدم مرخصی درمانی در هفدهمین سال حبس

جمعه, 1ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

afshin-baymani-baimani-300x191

افشین بایمانی، زندانی سیاسی زندان رجائی شهر کرج در هفدهمین سال از محکومیت حبس ابد با خطر سکته قلبی مواجه است. پزشکان پس از معاینه او اعلام کرده اند تعدادی از رگهای قلب او مسدود شده و نیاز به جراحی و رسیدگی پیشرفته دارد، علیرغم این وضعیت نگران کننده هنوز با مرخصی استعلاجی وی موافقت صورت نگرفته.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین بایمانی، زندانی سیاسی زندان رجائی شهر کرج در هفدهمین سال از حبس ابد بنا به آزمایشات تخصصی با خطر سکته قلبی مواجه است.

یک منبع نزدیک به این زندانی بیمار در گفتگو با گزارشگر هرانا با تایید این خبر تصریح کرد: “روز ۲۸ تیرماه افشین را به بیمارستان هزار تخت خوابی منتقل کردند. در آنجا دکتر زند از وی آزمایشات تخصصی مربوط به قلب را بعمل آورد. دکتر گفت چند رگ قلب افشین مسدود شده و باید به انژیوگرافی منتقل شود تا فنر یا بالون کار بگذارند.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “دکتر خیلی تاکید داشت که روز پنج شنبه تخت خالی می کند تا افشین برای انژیو گرافی و بقیه کارهای قلبش به آن‌جا برود. با اینکه دکتر بر خطر احتمال سکته قلبی پافشاری می‌کرد نهایتا همان روز ساعت ۵ عصر به زندان بازگردانده شد و هنوز هم منتظر موافقت دادستانی برای مرخصی درمانی است.”

این زندانی سیاسی که از نارسایی قلبی رنج می برد در تمام طول سالهای طولانی حبس خود از امکان مرخصی استعلاجی و یا اعزام به بیمارستانی در خارج از زندان جهت درمان بیماری قلبی خود محروم بوده است.

دوران طولانی زندان برای افشین بایمانی که متأهل و پدر دو فرزند است علاوه بر مشکلات جسمی نظیر بیماری قلبی و سنگ کلیه ، مسائل عدیده ای را نیز برای خانواده اش ایجاد کرده است.

افشین بایمانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» که با سازمان مجاهدین خلق مرتبط بود بازداشت و به اعدام محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.