تجمع کارگران کارخانه چوکا، کارگران شهرداری منطقه یک اهواز، کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی- هرمزآل هرمزگان و کارگران کارخانه قفل کار دراعتراض به عدم پرداخت حقوق

چهارشنبه, 20ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

etesab-kargaran-turbin

تجمع شبانه روزی کارگران کارخانه چوکا دراعتراض به عدم پرداخت ۵ماه حقوق وبلاتکلیفی شغلی!

ازصبح روزگذشته(۱۸مردادماه) جمعی از کارگران کارخانه چوکا( شرکت چوب و کاغذ ایران) دراعتراض به عدم پرداخت ۵ماه حقوق وبلاتکلیفی شغلی دست به تجمع درجلوی کارخانه زدند. کارگران معترض شب را درجلوی کارخانه به صبح رساندند.

صبح امروز۱۹مردادماه،این تجمع اعتراضی برای دومین روز با حضور تعداد بیشتری از کارگران کارخانه چوکا ادامه پیداکرد.

به گزارش ماسال نیوز، کارگران با در دست داشتن پلاکارد هایی با مضامینی همچون رعایت حقوق کارگر، خواستار رسیدگی سریع به وضعیت این کارخانه بزرگ شدند.

تولید کارخانه چوکا چندین ماه است که به علت بازسازی و تعمیرات تعطیل شده و کارگران این شرکت حقوق دریافت نکرده اند.

به نظر می رسد با توجه به اتکای معیشت کارگران چوکا به حقوق پرداخت نشده، حضور مسئولین در میان آنان و رسیدگی به مطالبات به حقشان حداقلی ترین انتظار است.

بنا بهمین گزارش،تجمع اعتراضی کارگران چوکا تاعصرامروز ادامه داشته و تا کنون هیچ مسئولی در راستای پاسخگویی و شنیدن دغدغه هایشان در محل حاضر نشده است.

***
تجمع کارگران شهرداری منطقه یک اهواز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و دیگر مطالباتشان برای دومین روز پیاپی!

حدود ۲۵۰نفر از مجموع ۵۷۰کارگر پیمانی خدماتی منطقه یک شهرداری اهواز که طی چند ماه گذشته حقوق نگرفتهاند، صبح امروز۱۹مردادماه، برای دومین روز پیاپی مقابل پارک شهربازی واقع در فلکه پاداد شهر تجمع کردند.

به گزارش۱۹مردادایلنا،این کارگران که روز گذشته نیز در مقابل پارک شهربازی واقع در فلکه پاداد شهر تجمع کرده بودند،گفتند: حدود ۵۷۰ نفر هستیم که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری « نادر اهواز» در هشت ناحیه منطقه یک شهر اهواز به جمع آوری زباله مشغولیم اما در نتیجه بیتوجهای مدیران این شرکت بابت چند ماه مزد از کارفرما طلبکاریم.

به گفته کارگران معترض،شرکت پیمانکاری نادر اهواز دستمزد ماه های فروردین واردیبهشت را به صورت الحساب به آنان پرداخت کرده و بابت دستمزد ماههای خرداد وتیر را به صورت کامل به آنان بدهکار است.

به گفته آنان ، یکی دیگر از موارد مورد اعتراض کارگران فضای سبز شهرداری منطقه یک اهواز محدودیت حق اولاد وبیمه خانواده های آنان است.

به گفته آنان از قرار معلوم تا پیش از تصویب و ابلاغ قانون جدید اصلاح جمعیت و تنظیم خانواده، حق اولاد تنها به دو فرزند از مجموع فرزندان خانوداههای کارگری پرداخت میشد اما با تصویب و ابلاغ قانون جدید اصلاح جمعیت و تنظیم خانواده محدودیتهای مربوط به پرداخت حق اولاد و بیمه اجباری فرزندان کارگران برطرف شده است و بنابراین دیگر نباید هیچ محدودیتی در پرداخت این مزایای وجود داشته باشد.

در ادامه کارگران معترض تصریح کردند؛،علاوه بر موارد فوق کارفرمای شرکت پیمانکاری نادر اهواز از پرداخت حق اضافه کاری و تعطیل کاری های کارگران خوداری می کند.

به گفته آنان آنچه کارگران شهرداری اهواز هر ماه به عنوان دستمزد می گیرند حداقلهای مزدی قانون است اما این حداقلها کفاف معیشت آنها را نمیدهد. از طرفی حقوق کارگران تنها یکبار در سال افزایش پیدا میکند و آن یکبار هم به گونهای تعیین میکنند که به هیچ وجه با هزینههای زندگی و نرخ تورم واقعی همخوانی ندارد.

***
عدم پرداخت حقوق ومطالبات ۲۵۰۰ کارگر مجتمع آلومینیوم المهدی- هرمزآل هرمزگان!

اخبار واصله از شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل حکایت از آن دارد که حقوق کارگران این مجتمع تاکنون پرداخت نشده و خریدار تصمیمی برای پرداخت حقوق ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل این شرکت بزرگ تولید آلومینیوم ندارد.

به گزارش ۱۹مرداد فارس، یکی از کارگران واحد تولید این شرکت گفت: پیش از سال ۹۵ کارانه مصوب هیأت مدیره، سبد عیدانه کالا عید نوروز و رمضان، پاداشهای عیدانه و بیمه تکمیلی توسط خریدار شرکت پرداخت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خریدار این شرکت دیگر جانمان را به لبمان رسانده است و تاکنون حقوق ماهیانه را نیز پرداخت نکرده است و با این شرایط و تورم موجود در جامعه دیگر پولی برایمان نمانده است که شکم زن و بچه های خود را سیر کنیم.

این کارگر معترض در ادامه با بیان اینکه طاقت ما هم حدی دارد و مسؤولان استان دیگر هیچ توقعی از کارگران این شرکت نداشته باشند، تأکید کرد: شرایط در آلومینیوم المهدی هرمزآل بحرانی بوده و مسؤولیت هرگونه اتفاقی به عهده مسؤولان استان هرمزگان است.

برپایه این گزارش بنقل از منابع مطلع، محمد علیمحمدی خریدار این شرکت در جدیدترین اقدام خود، دستور حذف تعداد زیادی از آیتمهای حقوقی کارگران این مجتمع را صادر کرده است.

***
عدم پرداخت۱۵ماه حقوق وماه ها حق بیمه کارگران کارخانه قفل کار!

دست کم ۳۵کارگر قراردادی و رسمی کارخانه قفل کار در استان قزوین بابت ۱۵ ماه مزایای مزدی پرداخت نشده، طلبکارند.

به گزارش۱۹مردادایلنا،این کارگران گفتند: حدود ۳۵ کارگر در کارخانه قفل کار که در زمینه تولید قفل و یراق آلات دربهای چوبی در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد، مشغول کارند.

از قرار معلوم از این تعداد حدود ۹کارگر رسمی و ۲۶ کارگر دیگر قراردادی هستند که دستمزد همگی آنها با تاخیر به صورت الحساب پرداخت میشود.
براساس گفته های این کارگران، تاخیرهای به وجود آمده باعث شود تا در حال حاضر میانگین طلب مزدی هرکدام از این افراد با احتساب مزایای عیدی تا ۱۵ ماه برسد.

این کارگران با بیان اینکه تقریبا از دوماه قبل فعالیت تولیدی این واحد به دلیل فراهم نشدن مواد اولیه تولید به حداقل ظرفیت رسیده است ، افزودند: بهانه کارفرما برای تامین نکردن مواد اولیه تولید (ورق وسرب) کمبود منابع مالی است.

طبق اظهارات کارگران قفل کار بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی است که کارفرما از مرداد ماه سال ۹۳ آن را به تعویق انداخته است.در مورد تمدید دفتر چه های درمانی کارگران هم گفته می شود که در حال حاضر با مساعدت اداره تامین اجتماعی دفتر چه های در مانی کارگران هر ماه تمدید اعتبار می شود.

در عین حال به نقل از این کارگران کار گفته می شود روز گذشته (۱۸ مرداد ماه) بخشی از تجهیزات وماشین آلات این کارخانه از سوی اداره تامین اجتماعی به دلیل بدهی بیش از دو میلیارد تومانی این واحد توقیف شد.

به گفته کارگران قفل کار، بی توجه ای کارفرما در پرداخت مطالبات معوقه آنها وسایر نهاد های دولتی وخصوصی باعث شده است تا آنها نگران از دست دادن شغل خود باشند.

***
به بهانه عدم پرداخت پنج ماهه حقوق کارگران ارگ قدیم!

روی سخنم با شما است آقای مسئول پنج ماه حقوق کارگران ارگ قدیم را نپرداختند یعنی چه؟

رسانه ای ها جایگاه این عزیزان نزد شما کجاست؟

دگربار فرصتی پیش آمد تا یک مشکل، یک دغدغه و شاید حقی نگرفته نمی دانم اسمش را چه بگذارم ولی هرچه هست حقیقت این است کارگران ارگ قدیم درحالیکه در ماه پنجم از سال به سر می بریم هنوز حق و حقوق خود را دریافت نکرده اند.

بخشی از یادداشت یکی از اهالی بم پیرامون عدم پرداخت پنج ماهه حقوق کارگران ارگ قدیم به گزارش۱۹مرداد ارگ نیوز:

حدود پنج ماه است که از تحقق چند باره یک اپیدمی زشت یعنی عدم پرداخت چند ماهه حقوق کارگران زحمت کش ارگ قدیم بم می گذرد و این افراد همچنان از سال گذشته تا کنون در انتظار دریافت حقوق معوقه خود هستند اما گویا حقوق و کارانه های نجومی بالادستان اجازه این کار را نمی دهد! :
دگربار فرصتی پیش آمد تا یک مشکل، یک دغدغه و شاید حقی نگرفته نمی دانم اسمش را چه بگذارم ولی هرچه هست حقیقت این است که کارگران ارگ قدیم درحالی در ماه پنجم از سال به سر می برند که هنوز حق و حقوق بیش پنج ماه خود را دریافت نکرده اند.

روی سخنم با شما است جناب آقای مسئول پنج ماه حقوق کارگر را ندادند یعنی چه؟ اسمش را چه می توان گذاشت، کم کاری، نبود برنامه ریزی، نبود بودجه؟ کدامیک آیا شده است با خود فکر کنیم که این بندگان خدا از چه طریقی در این ماهها امرار معاش می کنند، وضعیت خانواده هایشان چه می شود؟ اگر آسیبی اجتماعی به آنان وارد شود چه کسی پاسخگوست هر بار که از کنار ارگ قدیم رد می شوم می بینم که این عزیزان مشغول کارند.

در آن آفتاب سوزان و گرمای تابستان واقعاً این سؤال پیش میآید اگر ما هم بودیم راضی می شدیم که پنج ماه بدون حقوق کار کنیم، یک موضوع این وسط روشن است که این گذشت نزدیک به پنج ماه از سال حجت را بر همه تمام کرده که این نه کم کاری است نه بی برنامگی هر چه که بود می بایست تا حال تمام شده باشد متأسفانه موضوع امسال هم نیست سال گذشته هم این روال ادامه داشته است.

اصلاً پسندیده نیست مکانی که نامش در فهرست میراث جهانی ثبت شده باشد و کارگرانش بدون حقوق آن هم پنج ماه از سال را بگذرانند تا این سؤال را می پرسیم تا مطالبه گری می شود می گویند داریم بررسی می کنیم آقایان مسئول ما دیگر کاری به قانون و تبصره و ماده شما نداریم بیایید واقعاً مشکل را حل کنید آیا با گذشت نزدیک به پنج ماه از سال کافی نیست؟

روی دیگر سخنم با شما روزنامه نگاران و مطبوعاتیها و قلم به دستان است کجا رفته آن روحیه مطالبه گری تان آیا نمیشد بجای مصاحبه های تبلیغاتیتان با این مسئول و آن مسئول یک مطالبه جدی از آن عزیزان چاپ کنید و اینهمه تبلیغات رنگ و وارنگ از این و از آن و برگزاری فلان مسابقه توسط فلان سازمان که فقط عکس و آلبوم چاپ کردید و یا گذاشتن پیام به مناسبت سالروز حمله اتمی امریکا به هیروشیما!

از شما سؤال می کنم جایگاه این عزیزان نزد شما کجاست در کجای خبرهایتان یا روزنامه هایتان آیا واقعاً به رسالت خود یعنی حرفه خبرنگاری عمل نموده آید در جواب اگر عمل می نمودید امروز اینگونه نبود باعث تأسف که بگویم شما صاحبان قلم امروزه کارتان بجای مطالبه گری رپورتاژ آگهی شده است و دیکته نویس مدیران روزنامه های ما امروز همه دیروز نامه اند روی دیگر سخنم با شما فعالان گردشگری واجتماعی است، شما که در این حوزه فعالید و کمپین می سازید آیا شد کمپینی برای این عزیزان درست کنید و مطالبه کنید حقوق از دست رفته این عزیزان را!
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.