معاون فرهنگی سپاه: تنها در جذب کاربران حزب‌اللهی اینترنت موفق بوده‌ایم

یکشنبه, 24ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

معاون فرهنگی سپاه پاسداران ضمن تاکید بر ضرورت راه‌اندازی «شبکه ملی اطلاعات»، اعلام کرد که در مورد کاربری فضای مجازی «در مورد قشر حزب‌اللهی موفق و در مواجهه با قشر خاکستری جامعه ناموفق بوده‌ایم».

بر اساس گزارش تعدادی از وب‌سایت‌های خبری از جمله نسیم آن‌لاین و انتخاب، حسین نجات، معاون فرهنگی سپاه، همچنین مدعی شد که علت موفق نشدن کودتای اخیر در ترکیه وجود «شبکه اطلاعات در داخل» این کشور بود که «به دست ارتش نیفتاده بود».

آقای نجات روز شنبه، ۲۳ مرداد، در یک سخنرانی، فضای مجازی را به سه سطح «حاکمیتی، مدیریتی و کاربری» تقسیم‌بندی کرده و گفت که «در سطح حاکمیتی باید استقلال در فضای مجازی را ایجاد کنیم».

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات در ایران افزود که علت موفق نشدن کودتای اخیر در ترکیه «این بود که شبکه اطلاعات در داخل ترکیه بود و به دست ارتش نیفتاده بود».

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با اشاره به «سطح مدیریتی در فضای مجازی» نیز گفت که «دراین سطح باید بتوانیم اپلیکیشن‌هایی را جایگزین اپلیکیشن‌های فعلی کنیم».

آقای نجات اضافه کرد: «در سطح سوم که کاربری فضای مجازی است در ارتباط با قشر حزب‌اللهی موفق و در مواجهه با قشر خاکستری جامعه در فضای مجازی ناموفق بوده‌ایم.»

وی تاکید کرد: «اگر بتوانیم قشر خاکستری را جذب کنیم می‌توانیم در مقابله با هجمه‌های دشمن به وسیله همین قشر خاکستری فائق بیاییم.»

گروه قابل توجهی از روحانیان و نظامیان حاکم بر ایران معتقدند که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ابزار «جنگ نرم» و «جاسوسی» غرب از جمهوری اسلامی است و باید بر این فضا نظارت شدید اعمال شود.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پیش از این فضای سایبری را میدان واقعی جنگ خوانده است.

وی روز شنبه، ۱۴ شهریور ۹۴، در حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی مأموریت‌هایی چون «سالم‌سازی فضای مجازی»، «تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات» و «ممانعت از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی» را برای این شورا تعیین کرده بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست که از ضرورت راه‌اندازی «شبکه ملی اطلاعات» در ایران سخن می‌گویند، طرحی که به گفته منتقدان به دنبال جداسازی شبکه داخلی ایران از اینترنت جهانی است.

با این حال مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که با راه‌اندازی این طرح به دنبال محدود کردن دسترسی شهروندان به اینترنت نیستند.

در همین حال مراکزی در سپاه پاسداران ایران برای برخورد با فعالان اینترنتی ایجاد شده و در سال‌های گذشته گزارش‌هایی از بازداشت ده‌ها نفر منتشر شده که به گفته این نهاد، مطالبی را در فضای مجازی با هدف «توهین به مقدسات اسلامی» و یا «توهین» به مقامات جمهوری اسلامی منتشر کرده اند.

این نهادها و برخی دیگر از مراکزی که از دولت ایران بودجه دریافت می‌کنند همچنین برنامه‌هایی را با عنوان راه اندازی «اپلیکیشن های بومی» در دستور کار خود دارند.

این اقدامات و حتی لزوم استفاده از فیلترشکن از تمایل کاربران ایرانی در این باره نکاسته و جمعیت بزرگی از داخل ایران در شبکه‌های مجازی حضور دارند.

بعد از برجام «تمایل دارند ازدواج همجنسها را پیگیری کنند»

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به «برجام دو و سه»، از «پیگیری سیاست‌های حقوق بشری» به عنوان «برجام چهار» نام برد و افزود که «مثل اینکه بعد از برجام تمایل دارند که پروژه ازدواج همنجس‌ها در ایران را پیگیری کنند».

وی «تحریم، نفوذ و تغییر باورها» را از جمله روش‌های «دشمن» برای مقابله با جمهوری اسلامی خواند و تاکید کرد که «زیاده‌خواهی دشمن پایان ندارد».

حسن روحانی، رئیس‌ جمهور، در پیام نوروزی خود، انتخابات هفتم اسفند ۹۴ را سرآغاز «برجام دو» خوانده و گفته بود که «این برجام قبل از اقتصاد از اخلاق آغاز می‌شود».

ساعاتی پس از این سخنان، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سخنرانی خود در مشهد بدون ذکر نام، از مطرح شدن «برجام‌های دو و سه» و افرادی که به گفته او برای حل مشکلات کشور به مذاکره با آمریکا امید بسته‌اند به شدت انتقاد کرده بود.

پس از آن نیز تعدادی از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی از جمله امامان جمعه از مطرح شدن «برجام‌های دو و سه» انتقاد کرده‌اند.
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.