دادستان تهران: در حوزه حجاب گاهی اقدامات “سرهنگی” نیز ضروری است

شنبه, 6ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

hejab

عباس جعفری دولت‌آبادی خواستار برخورد با مراکز اصلی تولید و عرضه لباس‌های “خلاف عفت عمومی” و حمایت از فروشگاه‌هایی شد که لباس‌های “مناسب” عرضه می‌کنند.

عباس جعفری دولت‌آبادی در دومین نشست دادستانی تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خبر مندرج در برخی سایت‌ها مبنی بر پرداخت حق آرایش به پرستاران برخی بیمارستان‌های خصوصی واکنش نشان داد.

دادستان تهران در واکنش به این خبر که در نشست قبلی مطرح شده بود مقرر کرد که در پیگیری این موضوع تیمی از سوی وزارت بهداشت برای بازرسی وضعیت پوشش و حجاب پرستاران به بیمارستان‌ها اعزام شود.

او برای موفقیت هر چه بیشتر مبارزه با “بدحجابی” خواستار مقابله با مراکز اصلی ورود، تولید و عرضه “کالاها و البسه خلاف عفت عمومی” شد.

دولت‌آبادی تأکید کرد که در این مسیر باید به جای “آزار و اذیت مردم” به سراغ افرادی رفت که در تولید، توزیع و عرضه این نوع لباس‌ها دست دارند.

دادستان تهران در رابطه با کنسرت‌ها پیشنهاد داد که برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به تأمین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه‌ ارائه‌شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

او گفت، ضبط رسمی مراسم از سوی پلیس می‌تواند مانع از ایجاد تنش در برگزاری کنسرت‌ها و لغو آن شود.

دولت‌آبادی می‌گوید، “دشمن در قالب شبیخون و تهاجم فرهنگی” سعی دارد بر جامعه تأثیر بگذارد و مبادی تبلیغ آن‌ها نیز در این حوزه عبارت است از “ماهواره، شبکه‌های مجازی، نشریات، مزون‌ها، مانکن‌های خیابانی و برخی فروشگاه‌ها.”

“۹۹ درصد از لباس‌های نامتعارف تولید داخل کشورند”

سرهنگ لطفی، مسئول اماکن پلیس تهران بزرگ در این جلسه تأکید کرد که “۹۹ درصد لباس‌های نامتعارف تولید داخل کشور است و تولیدکنندگان در سفرهای خارجی ضمن تهیه عکس از پوشاک، در این خصوص الگوگیری می‌کنند.”

او با اشاره به فعالیت برخی فروشگاه‌های عرضه کننده “لباس‌های مبتذل برند دست دوم که از دیگر کشورها وارد می‌شود” از تذکر به ۳۷۴ فروشگاهی که در این زمینه فعالیت داشتند خبر داد.

او همچنین اعلام کرد که گشت ارشاد طی پنج ماه اول سال جاری به ۲۴۵۰۰ “بدحجاب” تذکر داده است.

عباس دولت‌آبادی با اشاره به صحبت‌های جلسه پیشین در مورد حضور پررنگ ۱۵ درصد از جامعه که ظاهر و رفتاری “خلاف عفت عمومی” دارند خواستار شسکتن این “فضاسازی” شد. او از “اکثریت” باقیمانده خواست تا با حضور در اماکن و مجامع عمومی وضعیت موجود را به گونه‌ای “مطلوب” تعدیل کنند.

تأکید بر رفتار “سرهنگی”

دادستان تهران با اشاره به این که رفتار فرهنگی در حوزه حجاب راهکار اساسی است تأکید کرد که در “مواردی که کانون برنامه‌ریزی و تمرکز دشمن در رواج بی‌عفتی است اقدامات مقابله‌ای و یا به قول معروف اقدامات سرهنگی نیز ضروری است.”

جعفری دولت‌آبادی همچنین از پلیس خواست در حوزه فعالیت‌های گشت ارشاد طی یک دوره زمانی دوماهه و در اجرای آمایش میدانی علت گرایش زنان “بدحجاب” به پوشش‌های نامناسب بررسی و گزارش مربوطه به صورت مستند ارائه شود.

در نشست پیشین دادستانی فرمانده انتظامی پلیس تهران از پلمب ۴۴۰۰ فروشگاه به دلیل ارائه پوشاک “خلاف عفت عمومی” خبر داده بود.

حسین ساجدی‌نیا گفته بود که رصد وضعیت فعلی نشان می‌دهد که وضعیت حجاب در ۱۵ سال اخیر بدتر شده است.

جمهوری اسلامی که از نخستین سال‌های تشکیل تلاش کرد جامعه‌ای یکدست مطابق خواست‌های خود ایجاد کند هنوز هم با نافرمانی مدنی مردم در برابر حجاب اجباری روبروست.

در این زمینه غیر از وضع قانون، بارها جلساتی تشکیل و چاره‌اندیشی شده است؛ چاره‌اندیشی‌هایی که با گذشت بیش از ۳۵ سال از انقلاب هنوز ثمری نداده است.
از: دویچه وله
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.