بازجویی از احمد منتظری در دادگاه ویژه روحانیت برای سومین بار در ارتباط با فایل صوتی پدرش

سه شنبه, 9ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

montazeri

احمد منتظری پسر آیت‌الله حسینعلی منتظری که به تازگی فایل صوتی اظهارات پدرش درباره اعدام‌های سال ۱۳۶۷ را منتشر کرده است، روز دوشنبه هشتم شهریور برای سومین بار به دادگاه ویژه روحانیت قم احضار و بازجویی شد و قرار است روز سه‌شنبه بار دیگر از وی بازجویی شود.

به گزارش کانال تلگرام آیت‌الله منتظری، احمد منتظری روز یکشنبه نیز به دادگاه ویژه روحانیت قم احضار و «به مدت پنج ساعت» بازجویی شده بود.

احمد منتظری دوشنبه شب در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن اشاره به اینکه قرار است ساعت ۹ و ۳۰ صبح روز سه‌شنبه بار دیگر در دادگاه ویژه روحانیت بازجویی شود، این بازجویی‌ها را «بدون فشار و محترمانه» توصیف کرد ولی گفت نمی‌تواند پیش‌بینی کند که سرانجام بازجویی‌ها چه خواهد شد.

وی اظهار داشت: هر بار که بازجویی می‌شود می‌گویند که حرف‌های ما تمام نشده و قرار بعدی گذاشته می‌شود.

احمد منتظری افزود: بازجویی‌ها حول این محور است که «علت انتشار این فایل صوتی» و «انتخاب این زمان برای انتشار» چیست.

فایل صوتی منتشر شده از سخنان آیت‌الله منتظری در جمع کمیته تصمیم‌گیری درباره اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی در سال ۶۷ در ۱۹ مردادماه امسال روی سایت وی منتشر شد. این فایل صوتی بازتاب گسترده‌ای در ایران داشته است.

یک روز پس از انتشار این فایل صوتی احمد منتظری به درخواست وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، آن را ازسایت آیت‌الله منتظری حذف کرد.

با این حال احمد منتظری چند روز پس از حذف این فایل صوتی برای نخستین بار به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده بود.

آقای منتظری روز ۲۴ مرداد در خصوص حضور در دادگاه ویژه روحانیت به سایت خبری – تحلیلی «زیتون» گفته بود که به دادسرای ویژه روحانیت توضیح داده که محتوای فایل صوتی منتشر شده، پیشتر در خاطرات آیت‌الله منتظری آمده بوده و از این رو انتشار آن در حکم «افشای اسرار» نیست.

احمد منتظری گفته بود که همچنین در دادسرای ویژه روحانیت قم متهم شده که با انتشار این فایل صوتی، با سازمان مجاهدین خلق در زمان اتحاد آنها با دولت عربستان سعودی، همراهی کرده است.

فایل صوتی سخنان آیت الله منتظری در دیدار با کمیته چهارنفره تصمیم‌گیری درباره اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی در تابستان ۶۷،حاوی انتقادهای صریح قائم‌مقام وقت رهبر جمهوری اسلامی از روند اعدام‌ها بود.

بر پایه این سند تازه منتشر شده، آیت‌الله منتظری خطاب به حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، ابراهیم رئیسی، و مصطفی پورمحمدی، از اعدام‌های ۶۷ به عنوان «بزرگترین جنایت در جمهوری اسلامی» یاد کرده، که در آینده از آیت‌الله خمینی «چهره‌ای سفاک و خونخوار» ترسیم می‌کند.

از: رادیوئ فردا

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.