اعتصاب کارگران شرکت عمران مارون به سومین روز رسید

چهارشنبه, 10ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

omran-marun

اعتصاب کارگران‌ شرکت عمران مارون (پروژه سدسازی) در اندیمشک درپی پرداخت نشدن ۵ ماه معوقات مزدی و پاداش عیدی سال قبل، سومین روز را پشت‌سر گذاشت. اعتصاب این کارگران درحالی امروز نیز ادامه یافت که مدیر عامل شرکت عمران مارون و هم‌چنین شرکت مشاور (شرکت دزآب) به خواسته این کارگران تاکنون هیچ توجهی نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتصاب کارگران‌ شرکت عمران مارون (پروژه سدسازی) در اندیمشک درپی پرداخت نشدن ۵ ماه معوقات مزدی و پاداش عیدی سال قبل، که از روز یک‌شنبه هفتم ماه جاری آغاز شده بود، روز جاری نیز در سومین روز ادامه یافت.

یکی از فعالان کارگری این کارخانه پیش تر به گزارشگر هرانا گفته بود: “کارگران عیدی سال قبل را نیز از پیمانکار طلب دارند.”

این منبع در مورد تعداد کارکنان و کارگران شرکت عمران مارون (پروژه سدسازی) در ادامه توضیح داد: “کارگران شرکت و پیمانکارایی که از شرکت کار به صورت پیمانی برداشته‌اند نزدیک به ۱۵۰ نفر هستند. اما‌ کارگرانی که عضو شرکت هستند تعدادشان حدود ۷۰ نفر است.”

وی هم‌چنین در پایان تاکید کرد: “این کارگران با قرادادهایی که به صورت یک ماهه تنظیم می‌شود با حقوق استاندارد اداره کار مشغول هستند و حتی چند نفر از کارگران این شرکت به صورت روزمزد مشغول به کار هستند. از ماه گذشته همواره به کارگران قول پرداخت حقوق داده شده، اما تا به امروز خبر از پرداخت نشده است.”
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.