|
|
|||
|
وزیربهداشت: مطمئن نشدهایم پارازیتها مضرند! يکشنبه، 20 دی 1388 آينده: وزیر بهداشت خبر داد سه هفته پیش در كمیسیون مشتركی با وزارت اطلاعات، به این نتیجه رسیدهاند كه مضر بودن پارازیتها هنوز به طور قطع ثابت نشده است. مرضیه وحیده دستجردی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینكه «آیا منبع ارسالكننده پارازیتها مشخص شده و اینكه چرا وزارت بهداشت به دنبال بررسی تاثیرات امواج نمی رود»، گفت: بنده مطلع نیستم كه منبع ارسال پارازیتها كجاست اما از نظر سلامت مشكلی نبوده است در مورد مواردی هم كه از سقط جنین میگویند همیشه مواردی در میان مردم و حتی گروههای پزشكی اعلام میشود اما این موارد حتما مستند به آزمایشات نیست. دستجردی توضیح داد: صرف اینكه گفته شود بیماریها بر اثر پارازیتها است به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا كه به عنوان مثال 70 درصد علت سقط جنین موارد ژنتیكی است و اگر مواردی باشد كه ادعای افزایش سقط جنین بر اثر پارازیت را داشته باشد، باید این جنینها از نظر اشعه چك شوند. او ادامه داد: ممكن است شما دیابت بگیرید و بگویند بر اثر پارازیتها بوده است آیا باید این را پذیرفت؟ باید حتما ادعای گفته شده مستند به اطلاعات علمی شود و آن وقت وزارت بهداشت مسئول بررسی آن میشود. بنابراین مواردی كه مستند و مستدل نباشد وزارت بهداشت آن را بررسی نمیكند. پارازیتهایی كه قویتر آمدهاند در چند هفته گذشته پارازیتهای فرستادهشده بهخصوص روی شبكه تلویزیونی فارسی بیبیسی آنقدر قوی بوده كه مدیران ماهوارههای هاتبرد و نایلست ترجیح دادهاند برای در امان نگهداشتن بقیه شبكههای تلویزیونی كه از ماهوارهشان پخش میشوند، پخش بیبیسی فارسی را بهكلی متوقف كنند. هرچند این برای اولینبار نیست كه برای مقابله با شبكههای ماهوارهای از فرستادن امواج یا به عبارتی پارازیت استفاده میشود و پیش از این به ویژه در زمان انتخابات نیز این كار صورت میگرفت، اما اینبار با طولانی شدن این قضیه، مردم و مسئولان بیش از پیش نسبت به اثرات مضر این امواج بر سلامت جسم و روان نگرانتر شدهاند. متولی پارازیتها معلوم نیست انوشیروان محسنی بندپی در این باره توضیح داد: بحث رسیدگی به پارازیتها از ابتدای ماه محرم و پس از موضعگیری رییس كمیسیون بهداشت و مطرح شدن بحثهای دیگر در جامعه به صورت جدی به آن پرداخت نشد. وی ادامه داد: آخرین بررسی مجلس به توضیح خواستن شركت مخابرات مربوط میشود كه در آن موقع اعلام كرد پارازیتهای امواج به آنها ارتباطی ندارد و منشا جای دیگری است. عضو كمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال كه چرا مجلس به دنبال منبع اصلی ارسال كننده پارازیت ها نمیگردد، گفت: مخابرات از خود سلب مسوولیت كرد و برخی ارگان ها به عنوان دستگاههای دیگر در مجلس مطرح شدند اما با مطرحشدن بحثهای دیگر در مجلس، بررسی مجدد پارازیتها به تاخیر افتاد. محسنی با یادآوری این كه پارازیتها تاثیرات سوء بر روی سلامت افراد دارند، ادامه داد: اینكه امواج اثرات منفی بر جسم و روان افراد دارند از نظر علمی و تحقیقات انجام شده مورد قبول است و نتایج بررسیها نشان داده كه این امواج بر سیستم مغز، اعصاب، شنوایی و نحوه برخورد و رفتار افراد اثر مخرب دارد.
|
||||
|