|
اخراج
دانشجوی فعال سیاسی و عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی
امیرکبیر
محسن سهرابی دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در مقطع کارشناسی مهندسی
شیمی در حال تحصیل بود، توسط مدیریت دانشگاه اخراج شد.
وی که از دانشجویان فعال صنفی – سیاسی پلی تکنیک تهران و از اعضای با
سابقه انجمن اسلامی دانشجویان بود، در انتخابات اخیر این انجمن مسئولیت نظارت
بر انتخابات را بر عهده داشت.
لازم به ذکر است که در پی اعتراضات دانشجویی اخیر دانشگاه در ترم گذشته،
نیروهای امنیتی با حضور در منزل وی و تهدید اعضای خانواده، تلویحا اخراج وی
از دانشگاه را اذعان نموده بودند.
گفتنی است وی در ترم گذشته نیز بخاطر سخنرانی در تریبون آزاد دانشجویی و
انتقاد از سیستم مدیریتی دانشگاه توسط معاون دانشجویی دانشگاه (مجید عطایی
پور) و با حکم کمیته انضباطی از امکان ادامه تحصیل محروم شده بود.
لازم به ذکر است نشریه فرهنگی – سیاسی دامون با مدیر مسئولی وی چندی پیش
با حکم توقیف از سوی مدیریت مواجه شد. گفتنی است نشریه دامون که با رویکردی
متفاوت نسبت به فعالیتهای دانشجویی و با نگاهی متفاوت به عرصه سیاست منشر می
شد در پی درج مطلبی در رابطه با حقوق زنان توقیف و لغو مجوز شد.
-------------- پرونده
دو دانشجوی دانشگاه اهواز به ديوان عالی ارجاع شد
سعيد نيسي، وكيل مدافع اين دو دانشجوي دانشگاه شهيد چمران اهواز
در گفتوگو با خبرنگار “ايلنا” با اعلام اين مطلب، اتهام موكلانش را شركت
در حمل و مخفي كردن مواد منفجره و مهمات جنگي غيرمجاز، عضويت در جمعيت
غيرقانوني به نام “اقلام الطلبه” و شركت در فعاليت تبليغي عليه نظام عنوان
كرد و گفت: پيش از اين موكلانم از سوي دادگاه بدوي به تحمل ۱۶ سال حبس محكوم
شده بودند اما با تجديدنظرخواهي ما اين محكوميت به ۱۳ سال حبس تقليل پيدا
كرد. وي افزود: به دنبال ابلاغ حكم دادگاه تجديدنظر، نسبت
به اين احكام تجديدنظرخواهي كرديم كه اين پرونده هماكنون در شعبه ۱۳ شعبه
تشخيص ديوان عالي كشور در حال رسيدگي است و منتظر تصميم اين شعبه
هستيم.
|