ادوارنیوز: آغاز سال تحصيلي جديد
همواره براي دانشجويان شور و انگيزه خاصي را به همراه دارد. اما افسوس كه سال
85 را بايد سال سركوب و تنگناي دانشجويان و جنبش دانشجوي نام نهاد.
تحصنهاي مداوم در دانشگاههاي كشور در اعتراض به فضاي بستهي
دانشگاهها، احضارهاي مداوم و متعدد دانشجويان به كميتههاي انضباطي
دانشگاهها، منع غيرقانوني دانشجويان از ادامهي تحصيل در مقاطع عالي از يك
سو و بازداشت و زنداني كردن روشنفكران و نخبگان دانشگاهي كشور(مهندس موسوي
خوينيها دبير كل ادوار تحكيم وحدت، دكتر رامين جهانبگلو فيلسوف و نخبه سياسي
و ...) و اخيرا نيز توقيف نشريات و برخوردهاي سريالي با روزنامه نگاران همگي
از ديگر سو نشاندهنده تشديد فشار بر جامعه از جانب جريان فكري كه دولت نهم
نمايندگي اجرايي آن را برعهده دارد ميباشد.
اين بار نيز يكي ديگر از
ياران همراه و دانشجوي فعال جامعهي دانشگاهي ئاسو صالح دبير كانون فرهنگي-
پژوهشي ههژان، مدير مسئول هفتهنامهي دهنگ و دانشجوي سال آخر رشته
الكترونيك دانشگاه كردستان از جانب كميته انضباطي دانشگاه طي حكمي به يك نيم
سال منع از تحصيل محكوم گرديد.
اين در حالي بود كه تعدادي ديگر از
دانشجويان به اصطلاح خودي طي تحصني خشن، با بستن درب دانشگاه و توهين به
مسئولين دانشگاه، نظم دانشگاه را مختل نمودند؛ اما نه تنها تنبيه نشدند بلكه
به لطف نهادهاي (...)!، راه تحصيل در تهران برايشان هموار گرديد.
آسو
صالح فقط بهخاطر بيان عقايد و افكار خود در دانشگاه، بهعنوان محيطي فرهنگي
و پلورال، در يك حكم ناعادلانه به يك ترم تعليق از تحصيل محكوم شد. كه اين
خود نمونهي بارزي از نقص صريح قانون اساسي ميباشد.
ما دانشجويان
دانشگاه كردستان اين حكم ناعادلانه و غيرقانوني را محكوم نموده و با اعلام
حمايت از آسو صالح، اينگونه تلاشها را به محكوم به شكست ميدانيم و خواهان
لغو هرچه سريعتر و بيقيد و شرط اين حكم هستيم.
انجمن اسلامي
دانشجويان دانشگاه كردستان
16 مهرماه 1385