بازگشت به صفحه اول

 

 
 

در حمایت از اعتراض به نقض حقوق زنان در قانون اساسی

هموطنان آزادیخواه و عدالت‌جو، خواهران و برادرانی که به حمایت از دمکراسی و حقوق بشر، بویژه حقوق زنان گرد هم آمده اید، سلام ها و درود های گرم و همبستگی ما را از نقاط مختلف دنیا بپذیرید.

اگرچه نتوانسته ایم در کنار شما حضور داشته باشیم، اما در هر کجای دنیا که باشیم همچون یک ایرانی یا یک شهروند جهانی که هنوز دلش برای ایران می‌تپد، با مبارزات حق طلبانه و عدالت جویانه شما همراه و همزبان هستیم و به سهم خود سعی داشته ایم صدای شما را به گوش جهانیان برسانیم و دلایل حقانیت و ضرورت خواسته های شما را که همانا خواسته های بشر متمدن و متجدد امروزی برای نیل به حقوق انسانی و مدنی، آزادی، عدالت و مردم سالاری است، طرح و ترویج کنیم.

در دنیای بهم پیوسته امروز دیگر هیچ حکومتی حق ندارد و نمی تواند کشور را حیاط خلوت خود پنداشته و با ادعای استقلال ملی، به آزار و تضییق حقوق مردم تداوم بخشد و دخالت ها و اعتراضات جهانی را تحت عنوان دخالت در امور داخلی نفی کند. امروز چشم بسیاری از مردم دنیا (چه بدخواه و چه نیک خواه) به سوی ایران دوخته شده است. امروز باعث شرمندگی ما ایرانیان برون مرزی است که دنیای ما شاهد آن باشد که عده ای اقتدارگرا بر اساس یک قانون اساسی تبعیض‌گرا نیمی از شهروندان کشور کهنسال ایران را صرفا به دلیل جنسیت از حق انتخاب شدن برای اداره مملکت خود محروم می کنند.

امروز دنیا بیش از پیش متوجه شده است که علیرغم اینکه زنان ایران در عرصه های مختلف دانشگاهی، علمی، هنری و فرهنگی درخشیده اند، عده ای کهنه اندیش و جنسیت‌گرا با تکیه بر قوانینی عقب مانده که نمایانگر دوران مناسبات قبیله‌ای و عشیره ای است، زنان را در عرصه های مختلف خانوادگی، اجتماعی و سیاسی ناقص‌العقل، نیمه شهروند و نیمه‌بشر تلقی می‌کنند و حتی از نشستن بر سر یک میز مذاکره و مجادله انتخاباتی با زنان ابا و اکراه دارند. بسیاری از مردم دنیا شاهد این رفتارها، سیاست ها و قوانین توهین آمیز و حقارت بار علیه زنان ایران هستند و لذا از تجمع مسالمت آمیز شما زنان دلیر و حق‌طلب در اعتراض به نقض حقوق‌تان با صدای بلند حمایت می کنند.

ما همصدا با شما و بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که جمهوری اسلامی ایران نیز ملزم به اجرای آن است، اعلام می‌داریم هیچکس را نمی توان صرفا به دلیل جنسیت از هیچیک از حقوق طبیعی، شهروندی و سیاسی محروم کرد. ما خواستار برچیده شدن تمامی قوانینی که شهروندان را بر اساس جنس و جنسیت، قومیت، مذهب و اعتقاد مورد تبعیض و ستم قرار می دهد، هستیم و امیدواریم با حمایت مردم ایران، زن و مرد و جوان و پیر، ازمبارزات حق طلبانه شما، مسیر دمکراسی، توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی ایران هموار گردد و فرهنگ و تمدن کهنسال ایران از آلودگی های دیرینی چون استبداد، و سنت‌های زن‌ستیز و خشونت آمیز و قوانین تبعیض گرا پالایش یابد.
12
ژوئن 2005
برابر با 22 خرداد 1384

http://www.petitiononline.com/irnwomen/petition.html

 
 
 
بازگشت به صفحه اول

رجوع به مطالب مشابه