|
بیانیه
انجمن اسلامی دانشجویان (تأسیس ۱۳۴۹) دانشگاه تربیت معلم تهران در مورد
برخوردهای حذفی و گزینشی با دانشجویان فعال سیاسی
سازمان سنجش کشور
در اقدامی غیراخلاقی، غیر علمی و تبعیض آمیز در اعلام اسامی قبول شدگان
کارشناسی ارشد روندی خطرناک و حیرت انگیز در پیش گرفته و اسامی فعالان سیاسی
را با درج علامت ستاره (تک ستاره، دوستاره و سه ستاره) از سایرین ممتاز کرده
و دردناک تر اینکه اسامی برخی از فعالین سیاسی را که موفق به کسب رتبه های
عالی و مناسب در آزمون شده اند، در لیست قبول شدگان اعلام نکرده است و
دانشگاه نیز از ثبت نام دانشجویان ستاره دار خودداری کرده و یا پس از انجام
بازجویی اطلاعاتی و اخذ تعهدات کتبی و شفاهی، اقدام به ثبت نام کرده
اند.
واقعاً جای بسی
تأسف است که دولت جمهوری اسلامی در امور علمی و آموزشی نیز به تصفیه و حذف
فیزیکی دانشجویان منتقد و دگر اندیش پرداخته و در زمینه کسب علم نیز شهروندان
را به خودی و غیر خودی تقسیم می کند و قصد آن دارد که فضای دانشگاه ها را
منفعل ساخته و نقادی و پرسشگری را ممنوع سازد.
متأسفانه یکی از
اعضای انجمن اسلامی دانشجویان (تأسیس ۱۳۴۹) دانشگاه تربیت معلم تهران به نام
آقای غریب سجادی نیز یکی از قربانیان پروژه جدید انقلاب فرهنگی تنگ نظران و
کوته اندیشان شده و علیرغم کسب رتبه علمی لازم و پذیرش در رشته علوم سیاسی
دانشگاه علامه طباطبائی تهران در مقطع کارشناسی ارشد، از بدیهی ترین حقوق
انسانی و شهروندی اش محروم گشته است.
همچنین آقای حامد
حسندوست عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان که در مقطع کارشناسی
ارشد، دانشجوی دانشگاه تربیت معلم تهران بوده و به مدت دو ترم در این دانشگاه
به تحصیل اشتغال داشته است، از ادامه تحصیل بازمانده است.
انجمن اسلامی
دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران ضمن محکوم نمودن اقدام ناعادلانه سازمان
سنجش و وزارت علوم، شعارهای زیبای «عدالت طلبی و مهرورزی» را به رئیس جمهور
یادآور کرده و متذکر می شود که اینگونه تضییع حقوق دانشجویان، تبعات جبران
ناپذیری در پی داشته و اعتماد شهروندان را نسبت به گزینش علمی و عادلانه
سازمان سنجش و عملکرد وزارت علوم سلب خواهد نمود. |