هرمز مميزان
رهبران را رهنمائی کار ما است
گر چه در زندان ظلمت یار
ما است
خانه بی روزن،حصار
و محبس است
نور این خانه ز آتشبار
ما است
عاریه است این مختنق اوضاع ما
زندگی در این فضا هم عار ما است
نفی جنگ و خشم و طوفان کرده ایم
خشم را سرکوب از هشدار ما
است
فرخی وار
لبانم چو بدوزی گویم
شعر هرمز ناشر افکار
ما است !
حوالی ظهر پنج
شنبه 27مهر 1385 طی تلفنی از وزارت اطلاعات به نگارنده اینگونه تفهیم شد که
مصلحت ایجاب میکند از افطار و تشکیل جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران منصرف شده
وتلفنی عذر دوستان پنجاه ساله را بخواهم
.در نهایت احترام این درخواست غیر قانونی را رد کرده و
ضیافت حق هم به خوبی و خوشی برگذار شد
اما مفقود شدن و جستجو برای یافتن آقای مهندس
کورش زعیم پس از سه روز نگرانی و دلواپسی به این نتیجه انجامید که ایشان
پس از خروج از خانه من، در بند 209 زندان اوین زندانی شده اند . امسال سال
پیامبر اعظم نامیده شده بد نیست از نامگذاران بپرسیم آیا رفتار پیامبر
با مردم به همین نحو بود ؟ آیا پیامبر عدم اطاعت از دستورات غلط را آنگونه که
واقدی در کتاب
المغازی قید نموده به مسلمانان توصیه
ننمود؟و سر پیچی از آنرا واجب ندانست؟ بزرگان دین گفته اند:
انظام یعنی
زیر بار ظلم رفتن بدتر از
ظلم کردن است .
|