|
تاریخ : 1/8/85
شماره : 149 – 85
به نام آزادی
در راستای موج دستگیری ها و سرکوب ها که شدت
فراوانی به خود گرفته آقای مهندس کوروش زعیم یکی از اعضای کمیته مرکزی جبهه ملی
ایران در روز جمعه 28 مهر ماه 85 دستگیر و به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل گردید
. او همواره برای دموکراسی و آزادی در ایران فعالانه تلاش می کرد.
لازم به یادآوریست زندانیانی که به بند مخوف 209
زندان اوین منتقل می شوند.تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار می گیرند و از هر گونه
امکانات حقوقی محروم هستند ، خانواده های آنها از وضعیت آنها در بی خبری مطلق بسر
می برند .
فعالان حقوق بشر ضمن
محکوم کردن دستگیری مهندس کوروش زعیم خواهان آزادی بی قید و شرط ایشان می باشد و از
تمام مجامع حقوق بشری می خواهد بر روی این رژیم فشار وارد کند تا دست از دستگیری
آزادی خواهان در ایران بردارند .
------------------------
تاریخ : 1/8/85
شماره : 147 – 85
به نام آزادی
در طی سالیان گذشته ما شاهد سرکوب عریان و نقض
سیستماتیک حقوق بشر که روند تصاعدی دارد در ایران هستیم ، هر حرکت حق طلبانه
با ضرب و شتم ، دستگیری، زندان و شکنجه پاسخ داده می شود . اقلیت های قومی و مذهبی
تحت فشار های مضاعف قرار دارند که می توان از هموطنان کرد ، عرب ، بلوچ و سایر
اقوام ایرانی که خواهان حداقل خواسته های معیشتی و انسانی خود هستند اما توجهی به
خواسته های بحق آنها نمیشود و راهی جز اعتراضات دست جمعی و گسترده برای آنها باقی
نمی گذارد ، متاسفانه تا کنون پاسخی جزئ سرکوب به آن داده نشده است .
از جمله آنها می توان به هموطنان عرب خوزستانی خود
اشاره کنیم در حالی که بر روی چاه های نفت زندگی می کنند جز محرومیت و فقر چیزی
عاید آنها نگردیده آنانی که دست به اعتراضات علیه این شرایط سخت و طاقت فرسا زده
اند روانه زندان و تحت شکنجه قرار می گیرند از جمله زندان هایی که می شود نام برد
زندان های کارون اهواز ، سپیدار اهواز ، زندان های مخفی اهواز ( زندان های سپاه )،
زندان گوهردشت و سایر زندان های کشور در تبعید و در زیر شکنجه های روحی و جسمی قرار
دارند .
اکثر این زندانیان فاقد وکیل و در شرایط غیر
منصفانه در دادگاه های انقلاب محکوم و زندانی شدند .
اسامی برخی از این زندانیان به قرار زیر است
ناظم بریحی : 23 ساله ، طلبه ، محکوم به
اعدام
عبدالرضا هلیچی : 21 ساله ، ، وی قادر به
راه رفتن نیست ، محکوم به اعدام
زندانیان زیر به جرم شرکت
در اعتراضات مدنی سال گذشته اهواز و با اتهامات دادگاه انقلاب مبنی بر اقدام علیه
امنیت و رهبری اختشاشات به احکام زیر محکوم شده اند .
طاهر تمیمی : 42 ساله ، محکوم به15 سال زندان ،
5سال تبعید به اردکان یزد ، وی نیز در مرز ترکیه همراه با خانواده اش دستگیر و در
زندان ارومیه بازداشت و سپس به زندان اهواز منتقل گردیده است .
توفیق حمادی (فرزند حسن ) : 35 ساله ،محکوم
به 5 سال زندان ، 3 سال تبعید
بشیر حمادی (فرزند مجمان) : 34 ساله ، محکوم
به 8 سال زندان ، 5 سال تبعید به سردسیر کرمان
صعود صلیتی : 33 ساله ، محکوم به 9 سال
زندان ، 4 سال تبعید به قزوین
محمد جلالی : محکوم به 8 سال زندان ، 3 سال
تبعید به آذربایجان شرقی
خانواده باوی که در مرداد ماه سال 84 دستگیر شده
اند
حدود 1 سال در سلول های انفرادی تحت شکنجه های
روحی و جسمی قرار داشته اند و هم اکنون در زندان کارون اهواز می باشند .
محسن باوی : 32 ساله ، مهندس کامپیوتر ،
محکوم به 20 سال زندان ، تبعید به نیک شهر
عماد باوی : دانشجوی حقوق ، محکوم به 25 سال
زندان ،تبعید به قائم شهر
هانی باوی : دانشجوی حسابداری ، محکوم به 11
سال زندان ، 10 سال تبعید
مسلم باوی : 18 ساله ، محکوم به 16 سال حبس
، 10 سال تبعید به اراک ، وی در زمان دستگیر زیر 18 سال سن داشته است
ضامن باوی : 28 ساله ، برادر بزرگ خانواده
باوی ، محکوم به اعدام ، متاهل
اسد باوی : محکوم به 10 سال حبس
سایر زندانیان
محمد علی سواری : نا مشخص
ریسان سواری : احتمالا اعدام
ارکان سواری : احتمالا اعدام
رحیم عفرائی : محکوم به 3 سال تبعید
علی مطبوعی : نا مشخص
علی حلفی : نا مشخص
دکتر عوده عفراوی ، دکتر روانشناس ، 20 سال
حبس و تبعید به زندان اردبیل ، در حال حاضر در زندان اردبیل از ناراحتی های مختلف
رنج می برد .
مسلم الهائی : 16 ساله ، محکوم به 1 سال
زندان ، تبعید به خرم آباد
رضا سلمان دلفی : محکوم به 1 سال زندان ،
تبعید به زندان اصفهان
عبدالله سعیدی : محکوم به 2 سال زندان ،
تبعید به زندان تهران
شبیب خسرجی : محکوم به 2 سال زندان ، تبعید
به زندان اراک
اعدام شدگان
علی عفراوی : زیر 20 سال (اعدام گردید ) ،
فرزند دکتر عدوه عفراوی
مهدی نواصری : 18 ساله ( اعدام گردید )
فعالان حقوق بشر در ایران نسبت به وضعیت وخیم
زندانیان سیاسی اهواز هشدار می دهد ، از تمامی سازمان های حقوق بشری می خواهد برای
جلوگیری از ادامه اعدام این زندانیان دست به اقدامات جدی و فوری بزنند .
-----------------------
تاریخ : 1/8/85
شماره : 148 – 85
به نام آزادی
پس از حمله و هجوم پاسداران گارد ویژه و تعدادی از
زندانیان عادی که به تحریک مسئولین زندان بر علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهر دشت
صورت گرفت که در اثر این حمله زندانیان سیاسی به شدت مجروح شدند . مسئولین زندان از
درمان آنها خودداری می کند .
یکی از مجروح شدگان که وضعیت او وخیم می باشد به
نام آقای بهروز جاوید تهرانی که تعدادی از دندان هایش شکسته و صورتش 17 بخیه خورده
است و دچار خونریزی می باشد . همچنان در سلول خود نگهداری می شود و مسئولین زندان
از درمان او خودداری می کنند .
لازم به یادآوریست که بهروز جاوید تهرانی زمان
دستگیری به مدت چهار ماه در سلول های انفرادی بند مخوف 209 اوین بسر برد در آنجا
فردی به نام سعید شیخان سر بازجویی وزارت اطلاعات به سر او ضربه شدیدی وارد کرد که
در اثر این ضربه بینایی خودش را تا حد زیادی از دست داد و دچار سر درد های شدید و
حالت سرگیجه گردیده و تا به حال از درمان او خودداری شده است .
مسئولین قضائیه رژیم تا کنون چندین پرونده بر علیه
بهروز جاوید تهران ساخته اند و همچنان این پرونده ها را باز نگه داشته اند .
فعالان حقوق بشر در ایران مسئولیت حفظ
جان زندانیان سیاسی در ایران بر عهده رژیم جمهوری اسلامی می داند . و از تمامی
سازمان های حقوق بشری می خواهد علیه رژیم فشار وارد سازد که اعمال غیر انسانی را بر
علیه زندانیان سیاسی متوقف کند .
Human Rights Activists in Iran
Hra.Iran@Gmail.Com
www.Hra-Iran.Blogfa.Com
Tel: 0031620720193
|