|
نماينده كارگران گيلان: كارگران"
نخ ناز "36 ماه بيمه بيكاري گرفتند و واحد بازگشايي
نشد وقتي يك مصالح فروش مدير واحد نساجي مي
شود؟!
تهران-
خبرگزاري كار ايران نماينده
كارگران استان گيلان بااشاره به پرداخت 18 تا 36 ماه بيمه
بيكاري به كارگران شركت" نخ ناز" گفت: كارگران اين واحد
نساجي بلاتكليفند . "محمد يعقوبي" در گفت و گو با خبرنگار
گروه كارگري ايلنا, با اشاره به مالكيت بانك صنعت و معدن
بر اين واحد گفت: از 3 سال پيش اين واحد به بخش خصوصي
واگذار شده و 600 كارگر آن به 140 نفر كاهش يافته است .
وي مديريت" نخ ناز" را فردي مصالح فروش معرفي كرد و
گفت: اين شخص هيچ گونه تخصصي در زمينه صنعت نساجي ندارد
. اين مقام كارگري با اشاره به پرداخت 300 ميليون
تومان تسهيلات استاني براي بازگشايي اين واحد طرف 2 سال
گذشته افزود : كارفرما مدعي شد كه اين مبلغ از وي به سرقت
رفته است كه به همين دليل كارفرما به 6 ماه زندان محكوم
شد. دبير اجرايي خانه كارگر استان گيلان زمين" نخناز"
را براي كشاورزي مرغوب دانست و گفت: مالك اين كارخانه به
دنبال فروش اين واحد است او با اشاره به تعطيلي اين
واحد گفت: با شكايت كارگران اداره كار سالانه 2 ماه حقوق
و مزايا به كارگران اختصاص داد كه مطالبات كارگران در
مجموع 600 ميليون تومان ميشود . "يعقوبي" افزود:
قوه قضاييه راي به پرداخت حقوق و مزاياي كارگران داده است
اما مشكلات كارگران همچنان باقي است. اين مقام تاكيد
كرد: كارگران نخ ناز خواهان پرداخت حق و حقوق خود هستند
و ديگر اميدي به بازگشايي مجدد واحد ندارند .
|