|
تاریخ : 10/9/85
شماره : 180 – 85
به نام آزادی
اعتصاب غذای سراسری
تعدادی از زندانیان سیاسی
در پی فشارها ، تهدیدات ، شرایط بد محیطی و ضرب و شتم زندانیان در
زندان های کشور
در پی فشارها ، تهدیدات ، شرایط بد محیطی و ضرب و
شتم زندانیان در زندان های کشور ایران ، تعدادی از زندانیان سیاسی ، حقوق بشری و
غیره در اعتراض نسبت به وضعیت خود دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند .
در هفته های گذشته گارد ویژه زندان گوهر دشت به
زندانیان سیاسی این زندان یورش برده و با ضرب و شتم زندانیان آنها را تهدید به مرگ
کرده است . سپس زندانیان سیاسی در تاریخ 4/9/85 به دلیل استمرار تهدیدات ، ضرب و
شتم و نداشتن امنیت جانی دست به اعتصاب غذا زدند.
چند ساعت پس از آغاز اعتصاب غذای زندانیان ، گارد
ضد شورش زندان وارد بند زندانیان سیاسی شده و تهدیدات خود را از سر گرفتند. آنها
امکانات درمانی را از زندانیان صلب کرده و خواهان پایان اعتصاب غذا شده اند. طی روز
گذشته عده ای از مسئولین زندان بار دیگر به این بند یورش برده و یکی از زندانیان به
نام امیر حسین حشمت ساران را تهدید به مرگ کردند .
آقایان یاسر مجیدی ، حیدر نوری نیز به دلیل عدم
رعایت اصل تفکیک جرایم و نگهداری در بین زندانیان عادی و خطرناک از تاریخ 5/9/85
دست به اعتصاب غذا زدند آنها به ترتیب در زندان بیرجند و سمنان در تبعید به سر می
برند آنها از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده خود محروم هستند و روزانه از سوی
مسئولین زندان و مامورین وزارت اطلاعات به مرگ تهدید می شوند آنها خواهان انتقال به
زندان اوین هستند .
زندانیان زندان اردبیل در همبستگی با زندانیان گوهر
دشت و در اعتراض به شرایط نگهداری خود در این زندان از تاریخ 6/9/85 دست به اعتصاب
غذا زدند. لازم به ذکر است زندانهای شهرستان ها از لحاظ بین المللی زندان
استانداردی نمی باشد و زندانیان این زندان در وضعیت وخیمی به سر می برند .
آقای کیوان رفیعی فعال حقوق بشری در زندان اوین بیش
از 160 روز در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد او در اعتراض به
بازداشت و محاکمه غیر قانونی خود و نگهداری در شرایط غیر انسانی سومین اعتصاب غذای
خود را از تاریخ 8/9/85 در شرایط کاملا سخت و طاقت فرسا آغاز کرده است .
آقای شیر کو جهانی از فعالین حقوق بشری و روزنامه
نگار در کردستان ایران است او نیز در اعتراض به دستگیری و بازداشت غیر قانونی خود
در زندان مهاباد از تاریخ 8/9/85 دست به اعتصاب غذا زده است .
لازم به ذکر است رژیم جمهوری اسلامی در یک اقدام
جدید با اعمال فشار بر زندانیان آنها را به اعتصاب غذا میکشاند و سپس به طرز مشکوکی
آنها را به قتل می رساند. اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی در طی ماههای گذشته در
هنگام اعتصاب غذا به طرز مشابهی به قتل رسیدند .
فعالان حقوق بشر در ایران از تمامی مجامع حقوق بشری
برای نجات جان این زندانیان استمداد می طلبد و خواهان ارسال یک هیئت بین المللی
برای بررسی زندانهای کشور است .
رونوشت به :
کوفی عنان دبیر
کل سازمان ملل
دیوان اروپایی
حقوق بشر
کمیساریای عالی
حقوق بشر
عفو بین الملل
دیدبان حقوق بشر
Human Rights Activists in Iran
Hra.Iran@Gmail.Com
www.Hra-Iran.Blogfa.Com
Tel: 0031620720193
|