گزارش فستیوال آدم برفی ها
امروز یک شنبه 10 دی ماه 85 مراسم فستیوال آذم برفی ها
در پارک جنگلی آبیدر ( امیریه ) توسط فعالین کانون دفاع از حقوق کودکان برگزار شد
این مراسم برای بیان درد ها و مشکلات کودکان و هم چنین
ایجاد فضایی شادی برای
مردم توسط کانون دفاع از حقوق
کودکان سازماندهی شده بود
این مراسم از ساعت 1 با ایجا د کمپی در امیریه کار خود
را آغاز کرد که مردم در اطراف آن جمع شدند و شروع به ساختن
آدم بر فی و صحبت با فعالین کانون شدند.
در این مراسم کانون دفاع از حقوق کودکانپلا کارد
ها که روی آنها نوشته شده بود: کودکان با ید در اولویت برنامه
های جامعه قرار گیرند؛ آموزش ، بهداشت و درمان ، شادی و رفاه حق کودکان است. ؛
دنیا را برای کودکانمان امن تر کنیم!؛ به کانون دفاع از حقوق
کودکان بپیوندید ؛ اعدام ،شکنجه، استثمار و هر گونه سوء استفاده و بد
رفتاری با کودکان ممنوع !و...
نصب کرده بودند
همچنین فعالین و اعضای کانون با ایجاد فضایی صمیمی
با مردم نقش خود را در دفاع از حقوق کودکان بیان می کرد که مردم از ایجاد این گونه
برنامه ه برای کودکان اعلام رضایت و حمایت از کانون می کردند
در این مراسم کودکان همراه با والدبن خود آدم برفی های
زیبا یی می ساختند و در اطراف آن شادی می کردند و تراکتهایی که از طرف کانون دفاع از حقوق کودکان تهیه
شده بود در کنار آدم برفی ها قرار می دادند
روی این تراکتها نوشته ه شده بود : انجام کار حرفه
ای برای کودکان زیر 18 سال ممنوع ؛ استثمار کودکان ممنوع ؛ شادی ، امنیت و
داشتن یک زندگی مرفه و انسانی حق کودکان است ؛ خشونت بر کودکان ممنوع ؛ اذیت و آزار
کودکان ممنوع ؛ همه با همه به یاری کودکان بی پناه و خیابانی بشتابیم ؛ کار کودکان
ممنوع ؛ محیط سالم آرامش و آسایش برای کودکان باید فراهم شود
و... که بین مردم دست به دست می شد
در قسمت دیگری ازپارک فعالین کانون با ایجاد
ایستگاه نقاشی تعداد بسیار زیادی از کودکان و نوجوانان به همراه خانواده
هایشان را در این محل جمع کرده بودند و کو دکان با ایجاد نقاشی های زیبا و
شور و هیجان زیاد در آنجا اطرافیان را به وجد آورده بودند
این مراسم در میان شور و شوق مردم در ساعت 5 به
پاین رسید.
تصاویری از فستیوال آدم
برفی ها یکشنبه 10 دی 85
|