بازگشت به صفحه اول

از ايلنا

 
 

تجمع 100 کارگر اخراجي نساجي کردستان
طرح تغيير ساختار نساجي كردستان بلاي جان 400 كارگر؟!
تكليف كارگران اين واحد توليدي چيست؟

سنندج- خبرگزاري كار ايران
گزارش : اقبال رضايي- سنندج
مديريت نساجي كردستان از سال 83، با اجراي طرح تغيير ساختار اين واحد 400 تن از كارگران را تحت پوشش بيمه بيكاري قرار داد .
به گزارش خبرنگار" ايلنا" از مركز سنندج، آن زمان بيش از 650 كارگر در اين واحد نساجي شاغل بودند .
اينك نزديك به سه سال از زمان آغاز طرح تغيير ساختار اين واحد بزرگ نساجي مي گذرد و زمان دريافت بيمه بيكاري حدود 400 كارگر به مرور در حال پايان است و اين در حالي است كه تغيير ساختار واحد عملي نشده و كارفرماي واحد هم از پذيرش كارگران بلاتكليف خودداري مي كند.
بنابراين گزارش 200 تن از كارگران مذكور مدت زمان دريافت بيمه بيكاري اشان پايان يافته و خواستار روشن شدن تكليف خود هستند.
در اين ارتباط 100 تن از كارگران بلاتكليف اين واحد نساجي با تجمع در مقابل ساختمان مركزي اداره كل كار كردستان‌‏, ضمن اعتراض به عدم تغيير ساختار واحد از وضعيت نابسامان خود انتقاد كردند .
يك فعال كارگري گفت‌‏: از مجموع 400 كارگر اخراجي اين واحد , 100 نفر جهت دريافت وام 10 ميليون توماني به صندوق مهر امام رضا ( ع ) معرفي شده اند و 300 كارگر ديگر بلاتكليف هستند .  
 
 
بازگشت به صفحه اول

رجوع به مطالب مشابه