|
کارفرما: همه را آبستن کرده ام؟!
تجمع كارگران "پوشينه بافت" قزوين در تهران:
7ماه حقوق كارگران پرداخت نشده است
تهران- خبرگزاري كار ايران دهها تن از كارگران شركت نساجي" پوشينه بافت" قزوين مقارن ظهر امروز با تجمع در مقابل نهاد رياست جمهوري خواستار رسيدگي مسوولان به مشكلات خود شده و اعلام كردند: كارفرماي اين شركت 7 ماه حقوق كارگران را پرداخت نكرده است .
به گزارش خبرنگار گروه كارگري" ايلنا" اين كارگران گفتند : 450 شاغل در اين واحد با مشكلات عديده اي از جمله قطع سرويس اياب وذهاب و لحاظ نكردن سابقه كار آنان در تامين اجتماعي مواجه هستند به گونه اي كه 7 ماهي كه حقوق اشان پرداخت نشده ارسال ليست بيمه كارگران نيز با مشكل مواجه شده است . كارگران با اشاره به سفر رئيس جمهور به استان قزوين در تابستان اظهار داشتند: در اين سفر رييس جمهور به استاندار دستور داد تا وضعيت شركت پوشينه بافت روشن شود كه تاكنون چنين نشده و كارگران در بلاتكليفي به سر مي برند. كارگران "پوشينه بافت" قزوين كه تعداد آنان بالغ بر 150 نفر بود، گفتند: استانداري قزوين با تجمع هاي كارگري به شدت برخورد مي كند. آنان مدعي شدندكه در تجمع هفته گذشته يكي از كارگران اين واحد بر اثر ضربات باتوم ماموران ضد شورش جانش را از دست داد. آنان خواستار پاسخگويي استاندارقزوين شده و تاكيد كردند: توليد در "پوشينه بافت" ادامه دارد وكارخانه در 3 شيفت كار مي كند و ما براي اين كه به توليد لطمه وارد نشود به نمايندگي از طرف كارگران اين جا آمده ايم تا مشكلات را باز گوييم . كارگران" پوشينه بافت" اظهار داشتند: كارفرماي اين واحد مي گويد كه از قزوين تا تهران همه را آبستن كرده است و كسي نمي تواند عليه او كاري انجام دهد . اين كارگران گفتند : ما خواستار تعيين تكليف نهايي شركت پوشينه بافت هستيم زيرا مشخص نيست كه صاحب واقعي اين واحد كيست و تكليف كارگران چيست . گزارش:
مريم پاپلي |