|
يک فعال کارگری:
2 تا 7 ماه حقوق 700 تن از كارگران "ايران برك" پرداخت نشده است
تهران- خبرگزاري كار ايران
دبير اجرايي خانه كارگر استان تهران از عدم پرداخت حقوق معوقه 4 ماهه كارگران شركت" ايران برك" خبر داد . "اسماعيل حق پرستي" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري" ايلنا" افزود:مشكل عدم پرداخت حقوق كارگران در بسياري از واحدها از جمله واحدهاي نساجي به چشم مي خورد و مسوولان بايد براي اين موضوع فكري اساسي نمايند. وي تصريح كرد : مسوولان خود را به جاي كارگراني كه ماهها حقوق نگرفته اند بگذارند و بعد تصميمي اساسي اتخاذ كنند. يك عضو شوراي اسلامي كار اين واحد نساجي نيز در گفت وگو با" ايلنا" ضمن تاييد اين خبرگفت:در مجمع 700تن از كارگران شاغل در خطوط توليدي اين شركت و پرسنل اداري در دفتر مركزي در تهران 2 تا 7 ماه حقوق و مزاياي خود را دريافت نكرده اند. وي دليل پرداخت نشدن حقوق كارگران راعدم همكاري بانك هاي عامل و از جمله بانك هاي ملي و صنعت و معدن براي پرداخت تسهيلات مصوب اعلام كرد و گفت:اين واحد نساجي در حال حاضر به رغم تمامي مشكلات فعال است اما حقوق ساغلان پرداخت نمي شود.
--------------------
كارگران توليدی كودهای كشاورزی " اصغری فريد" در قروه 3 ماه حقوق و مزايا دريافت نكرده اند
سنندج- خبرگزاري كار ايران
واحد توليدي كودهاي كشاورزي" اصغري فريد" روستاي قلعه از توابع شهرستان قروه حقوق و مطالبات كارگران از جمله حق اولاد , بن كارگري , اضافه كاريهاي اجباري و حقوق معوقه كارگران را پرداخت نكرده است . در اين زمينه 16 نفر از كارگران اين كارخانه با مراجعه به اداره كار شهرستان قروه نسبت به وضعيت خود و عدم توجه مسئولان انتقاد كردند. به گزارش ايلنا، از مركز سنندج، يكي از كارگران اين واحد گفت: در خصوص مطالبات و حقوق معوقه خود از سه ماه پيش به بخش روابط كار اداره كار قروه شكايت كرده ايم اما تا كنون پاسخي دريافت نكرده ايم. وي گفت: كارفرماي اين واحد توليدي از زمين داران گذشته مي باشد و هنوز هم ايده مالكانه دارد و با نفوذخود كه از رسيدگي به پرونده ها جلوگيري مي كند. اين كارگر كه نميخواست نامش ذكر شود، ادامه داد: كارفرماي اين كارخانه با همان انديشه هاي سرمايه داري به كارگر مي نگرد و نميپسندد كه كارگران از حقوق قانوني خود برخوردار شوند . وي از مسوولان ذي ربط در بخش روابط كار شهرستان قروه خواستار رسيدگي به شكايت كارگران شد .
|