|
تجمع كارگران كارخانه قند ياسوج در مقابل استانداري كهكيلويه و بويراحمد
ياسوج- خبرگزاري كار ايران به دليل عدم دريافت 4 سال حقوق و مزايا , بيش از 200 كارگر معترض كارخانه قند ياسوج ، از صبح امروز در مقابل استانداري كهكيليويه و بويراحمد تجمع كردهاند. به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, در اين تجمع اعتراض آميز كه از ساعت اوليه صبح امروز در مقابل محل استانداري انجام شد، ده ها زن و كودك كارگران بيكار نيز حضور دارند. بنابراين گزارش، " مهدي جمشيدي" معاون سياسي- امنيتي استان، ضمن رايزني با كارگران معترض، سعي در آرام كردن آنان داشته، اما كارگران متفقا اعلام ميدارند تا گرفتن مطالبات 4 ساله به تجمع خود ادامه خواهند داد. همچنين كارگران اعلام داشتهاند كه در صورت عدم رسيدگي مسوولان استاني و كشوري، تجمع خود را به تحصن دراز مدت تبديل خواهند كرد. بنابراين گزارش، كارگران سعي دارند تا با ورود به ساختمان استانداري, با مسوولان استانداري گفت و گو كنند، اما در خواست كارگران با جلوگيري و واكنش ضابطان نيروي انتظامي همراه بوده است. اعتراض كارگران در حالي بالا گرفته است كه "خليفه خلقپور" مدير كل كار امور اجتماعي استان، پيش از اين اعلام كرده بود كه 800 ميليون تومان براي راه اندازي اين كارخانه و پرداخت مطالبات كارگران از سوي دولت تخصيص يافته است، اين در حالي است كه كارگران وجهي را تاكنون دريافت نكرده اند. اخبار بعدي متعاقبا ارسال ميشود.
|