بازگشت به صفحه اول

از ايلنا

 
 

كارگران " كنف كار" جلوي استانداري گيلان تجمع كردند
اين كارگران 7ماه است حقوق نگرفته اند

تهران- خبرگزاري كار ايران
دبير اجرايي خانه كارگر گيلان گفت: كارگران شركت " كنف كار" رشت كه مدت هفت ماه است حقوق و مزايا دريافت نكرده‌‏اند، براي احقاق مطالبات‌‏شان جلوي استانداري گيلان تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, "محمد يعقوبي" گفت‌‏: شركت كنف‌‏كار كه در زمينه گوني‌‏بافي فعاليت دارد، با داشتن حدود 200 كارگر در طي ساليان اخير از بخش دولتي به بخش خصوصي واگذار شد.
وي افزود‌‏: بر اثر ريزش برف سال 83 فقط به 10 درصد كارگاه‌‏هاي شركت فوق كه آن هم شيرواني بوده، آسيب رسيد كه مدير شركت با عنوان اينكه توان مالي ساخت خرابي واحد را ندارد، طي رايزني با مسوولين مربوطه استان، كارگران شركت كنف كار را تحت بيمه بيكاري قرار داد.
يعقوبي ادامه داد: با گذشت يك‌‏سال از تحت پوشش قرار داشتن كارگران كنف‌‏كار و اتمام مدت بيمه بيكاري, كميسيون كارگري استانداري گيلان تصويب و به مدير شركت اعلام كرد كه كارگران بايد به محل كارشان بازگشته و مشغول كار شوند، اما با بي‌‏تفاوتي و بي‌‏توجهي آقايان روبه‌‏رو شده‌‏است.
اين مقام كارگري افزود‌‏: هم‌‏اكنون كارگران شركت كنف‌‏كار رشت، به مدت هفت ماه است حقوق و مزايا نگرفته‌‏اند و براي احقاق حق و حقوق شان جلوي استانداري گيلان تجمع كرده‌‏اند تا به مشكلات‌‏شان از سوي مسوولين استان رسيدگي شود.
دبير اجرايي خانه كارگر گيلان گفت‌‏: اين كارگران زحمتكش اكنون بيكار بوده واز جايي حقوق نمي‌‏گيرند‌‏, به همين دليل از مسوولين استان تقاضا رسيدگي سريع به وضعيت اين كارگران را داريم.

 
 
 
بازگشت به صفحه اول

رجوع به مطالب مشابه