|
كارگران كشت و صنعت كارون تجمع كردند
5 هزار كارگر اين شركت 2 ماه است حقوق نگرفته اند
تهران- خبرگزاري كار ايران دبير اجرايي خانه كارگر شوشتر با اشاره به تجمع كارگران قسمت تجهيزات مكانيكي شركت كشت و صنعت شوشتر درمقابل دفتر مركزي، گفت: اين كارگران تنها شعارشان صلوات بود و 2 ماه حقوق و مزاياي معوقه خود را مطالبه ميكردند.
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, "علي عليزاده"، با اشاره به اهميت اقتصادي و اجتماعي شركت كشت و صنعت كارون براي منطقه خوزستان، گفت: اين شركت حدود 12 هزار كارگر داشته كه در اثر بازنشستگي پيش از موعد، در حال حاضر نيروي آن به حدود 5 هزار كارگر كاهش يافته است. وي با اشاره به اينكه 5 هزار كارگر اين شركت 2 ماه است حقوق نگرفتهاند، گفت: در اين شركت بسياري از كارگران نيز تحت پوشش چندين شركت پيمانكاري فعاليت ميكنند. وي از قول مسوولان شركت كشت و صنعت كارون براي پرداخت حقوق معوقه كارگران تا سهشنبه جاري خبر داد و گفت: كارگران معترض با قول دريافت حقوق معوقه تا 2 روز آينده، به تجمع خود پايان دادند. عليزاده با تاكيد بر اينكه 6 شركت ديگر تحت تاثير مستقيم فعاليت كشت و صنعت كارون هستند، گفت: شركتهاي خوراك دام از تفاله ني , نئوپان از تفاله ني, شركت غير ني شكري كارون, ماهي كارون و منابع آب فروشي از جمله شركتهايي هستند كه يا براي كشت و صنعت مواد اوليه و خدمات تامين ميكنند و يا از خروجيهاي كارخانه ادامه فعاليت ميدهند. وي با اشاره به اهميت اشتغال در استان خوزستان گفت: بيكاري، توان اقتصادي مردم را كاهش ميدهد و ناتواني مالي نيز فساد را به دنبال دارد كه تاثيرات منفي بر جامعه مي گذارد، بنابراين براي جلوگيري از اين معضلات، بايد اشتغال موجود حفظ شود و در اين راستا نمي توان كمكهاي دولت را ناديده گرفت.
|