|
اعتصاب سراسری و همگانی تنها راه است
برهان
دیوارگر
٥٠٠
نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت شوشتر روز یکشنبه برابر با ٦ اسفند ماه در
اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای عقب افتاده خود اقدام به تحصن نموده و به دنبال
عملی نشدن خواسته هایشان از سوی کارفرمایان بار دیگر دست به اعتصاب زده و خواستار
پرداخت دستمزدهای معوقه خودشان شدند.
هر روزه اعتصابات کارگری مختلفی در اعتراض به مطالبات معوقه و پرداخت نشدن
دستمزدها و در اعتراض به اخراج سازی های گسترده در شهر های مختلف برگزار میشود، و
به تعرض کارفرمایان به سفره خالی کارگران اعتراض میشود. کارگران کشت و صنعت شوشتر
بارها در اعتراض به عقب افتادن مطالباتشان اعتراض نموده اند ولی هر بار با جواب رد
و وعده های توخالی کارفرما روبرو شده اند.
کارفرمایان با حمایت دولت هر بلای را به سر کارگران می آورند و به هیچ کس هم
پاسخگو نیستند . این به نفع ما کارگران نیست پرداخت نکردن دستمزدها ، اخراج سازی
های گسترده و سازماندهی شده و قرار دادهای سفید امضا همگی یک سیاست از پیش تنظیم
شده برای یورش به معیشت طبقه کارگر هستند و باید جلوی این توطئه ضد کارگری را
گرفت.
تنها راه چاره اتحاد و همبستگی سراسری بین کارگران میباشد که با اتحاد و همبستگی
میتوانند جلوی این همه توحش و استثمار را بگیرند. کارگران کشت و صنعت شوشتر باید
با عزمی راسخ و متحدا نه با ادامه اعتصاب خود تا رسیدن به خواسته هایشان
ایستادگی بکنند اعتراض و تحصن تاکنونی کارگران کشت و صنعت هر چند مفید و با ارزش
است و قابل ستایش، اما باید با درخواست حمایت و پشتیبانی از تمامی مراکز کارگری
ایران و فعالین این عرصه و تمامی مردم آزادیخواه در ایران و سراسر جهان حرکت
خودشان را به یک جنبش سراسری پیوند بدهند.
با یک اعتصاب دو دقیقه ای از طرف کارگران نفت و خودرو سازی و دیگر مراکز بزرگ
صنعتی حتی به صورت سمبلیک به نشانه حمایت از کارگران کشت و صنعت میتوان قدرت طبقه
کارگر را نشان داد و اتحاد و همبستگی خودمان را نشان بدهیم .
وقتی که سرمایه داری از تمام امکانات خودش برای سرکوب و ایجاد فشار بر روی طبقه
کارگر استفاده میکند چرا ما از تنها سلاحی که داریم سلاح اعتصاب و اتحاد خودمان
استفاده نکنیم با اعتصابی سراسری و همگانی میتوان به خواسته ها و مطالبات مان
برسیم.
زنده باد اتحاد
Borhandivargar2006@yahoo.com
|