|
12 هزار كارگر كشت و صنعت كارون شوشتر اعتصاب كردند
اين اعتصاب تا گرفتن حق قانوني ادامه خواهد داشت
تهران- خبرگزاري كار ايران 12 هزار كارگر شركت كشت و صنعت كارون شوشتر, به دليل عدم دريافت بيش از 2 ماه حقوق و مزايا در داخل كارخانه دست به اعتصاب زدند.
يك عضو شوراي اسلامي كار كارخانه كه نميخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا, افزود: كارگران معترض را كارگران كارخانه و هزاران كارگر قراردادي مخابري تشكيل مي دهند كه همراه كارگران رسمي به غير از طلب دو ماه حقوق, عيدي و پاداش را نيز طلبكارند. وي با اشاره به اينكه در صورت عدم پرداخت مطالبات كارگران، اين اعتصابات و اعتراضات طي ساعات آينده به داخل شهر شوشتر خواهد كشيد، گفت: اين شركت همانند بسياري از واحدهاي توليدي و صنعتي كشور، به دليل خصوصيسازي بي حساب و كتاب، سالها با ضرر و زيان مواجه بوده و به دليل ضعف مديريتي و مشكلات هيات مديره، هماكنون با كسري بودجه 200 ميليارد توماني قادر به پرداخت حقوق قانوني كارگران نيست. اين مقام آگاه گفت: اين كارگران طي چند ماه گذشته بارها دست به تجمع اعتراضآميز زده بودند كه اين تجمعات به خاطر وعده وعيد مسوولان شركت و مقامات مسوول شهرستان بي نتيجه پايان يافته بود.
|