بازگشت به صفحه اول

از خبرنامه اميرکبير

 
 

برنامه سخنرانی «پاسداشت یاران دبستانی در بند» در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) امروز یک شنبه 13 اسفند 1385 برنامه سخنرانی با عنوان «پاسداشت یاران دبستانی در بند» با سخنرانی خلیل بهرامیان، وکیل احمد باطبی، نعمت احمدی، وکیل دکتر کیوان انصاری و شیرین عبادی برگزار نمود. گفتنی است پس از آن که مدیریت دانشگاه همکاری لازم را جهت برگزاری این برنامه با انجمن اسلامی نکرد، فیلم سخنرانی سه سخنران این برنامه برای دانشجویان شرکت کننده پخش شد. این برنامه با استقبال دانشجویان این دانشگاه مواجه شد. در ابتدای این مراسم خلیل بهرامیان وکیل مدافع احمد باطبی در خصوص سیر پرونده از زمان بازداشت تاکنون گفت: «طبق آن چه در پرونده آقای باطبی هست ایشان در 23 تیرماه 78 بازداشت شد. اتهام ایشان این است که از تاریخ 20 تیرماه همان سال تا زمان دستگیری در درگیری های کوی دانشگاه حضور فعال داشته و عکس آقای باطبی به عنوان ابزار تبلیغی مخالفین نظام قرار گرفته است. اما بر خلاف این ادعا، آقای باطبی چون دوره استاژ در بخش بهداشت را دیده بودند در کنار تیم پزشکی که دانشجویان زخمی حادثه کوی دانشگاه را به بیمارستان منتقل می کردند، به آن ها کمک می کردند. حتی عکسی در پرونده ایشان هست که آقای باطبی را در حالی که ماسک گاز به صورت زده در کنار تیم پزشکی نشان می دهد. اما جریان پرونده به نحوی آگراندیسمان شده که ایشان را به عنوان یکی از رهبران فعالیت های دانشجویی معرفی کنند.»

 

 
 
بازگشت به صفحه اول

رجوع به مطالب مشابه