ادوارنیوز: محد باقر باطبی پدر احمد باطبی دانشجوی زندانی سیاسی در نامه ای به هاشمی شاهرودی رییس قوه قضاییه با تشریح وضعیت نگران کننده فرزندش حواستار رسیدگی شاهرودی به وضعیت احمد باطبی شد. متن این نامه که نسخه ای از آن در اختیار ادوارنیوز قرار گرفته بدین شرح است:
رياست محترم قوه قضاييه
آيت الله شاهرودي
سلام عليكم
مي خواهيم با شما سخن بگوييم و براي نجات پسر عزيزمان احمد باطبي استمداد بطلبيم. خواهش مي كنيم براي نجات پسرمان احمد ما را ياري كنيد. اين انتطار يك پدر و مادر از شما است. احمد مانند فرزند شما است، براي نجات جان فرزنداتان كاري كنيد.
فرزندم احمد در تير ماه 1378 دستگير شد. بارها مورد شكنجه قرار گرفت. جريان اين شكنجه ها توسط هيات ويژه اي كه در سال 1379 از طرف جنابعالي مسئول پيگيري اين موضوع شدند نيز مورد تائيد قرار گرفت. او در ابتدا با محاكمه اي كه بيش از سه دقيقه به طول نيانجاميد به اعدام محكوم شد. با دستگيري و صدور حكم اعدام براي فرزندمان معنا و روال زنده گي ما دگرگون شد. من و مادر احمد ديگر شب و روز نداشتيم. گويا اين زنده گي ما بود كه به پايان رسيده بود. فقط يك هدف داشتيم و آن نجات فرزندمان از اعدام. پس از تلاش هاي بسيار و طالقت فرسا، پس از ارسال نامه هاي متعدد به سازمان هاي حقوق بشري و ملاقات با مسئولين دولتي پرونده احمد مجددا بازبيني شد و حكم اعدام به 15 سال زندان تغيير كرد. ما از اين كه فرزندمان از اعدام نجات يافته است شادمان بوديم، اما از اين كه بايد شاهد اين باشيم كه احمد بهترين دوران زنده گي اش را در گوشه ي زندان سپري كند، غمي جانكاه وجودمان را مي فشرد.
روزها و سال ها سپري مي شد وما براي آزادي فرزندمان از هيچ تلاشي فروگذار نمي كرديم. بري آزادي او از همه گان تقاضاي كمك كرديم. به سراغ هر نهاد و هر مقام دولتي رفتيم. هر روز شاهد آن بوديم كه فرزندمان بيش از پيش نشاط جواني اش را از دست مي دهد و وضعيت جسمي و روحي اش به تحليل مي رود. بارها تجديد محاكمه كرديم اما بي نتجيه ماند. نامه هاي بسيار نوشتيم، بارها مراجعه كرديم اما بي ثمرو به ما گفتند كه حق دفاع و اعتراض نداريم. به مقام رهبري، به رئيس جمهور وقت، به كميسيون اصل 90 و ديگران بسياري نامه نوشتيم، اما فايده اي نبخشيد.
آيت ا.. شاهرودي
فرزندم هيچ جرمي مرتكب نشده است. او مي خواهد به دامان خانواده باز گردد. زنده گي خانواده گي او دچار تنش ها و ناكامي هاي بسيار شده است. مي خواهد به زنده گي خانواده گي اش سامان ببخشد. بعد از گذشت هشت سال جسم و روحش ديگر طاقت زندان ندارد. او وضعيت مناسبي ندارد. از شما بزرگ وار خواهان آنيم كه موجبات آزادي او را فراهم آورده و در سالي كه با نام پيامبر رحمت اللعالمين مزين گرديده است پدر و مادري پير و بيمار و ناتوان را خشنود سازيد. حال كه در آستانه نوزور هستيم آزادي فرزند دلبند مي تواند بزگترين عيدانه اي باشد كه در عمر خويش دريافت كرده ايم. ما را نا اميد نسازيد
با تقديم احترام
محمد باقر باطبي پدر احمد باطبي