|
فراخوان برای صلح
همکاری با شورای امنيت سازمان ملل برای جلوگيری از تحريم و جنگ
همميهنان گرامی!
پس از پايان مهلت قطعنامه
۱۷۳۷
شورای امنيت در مورد برنامه هستهای ايران تنش موجود در روابط ايران و جامعه
بينالمللی وارد مرحله جديدی شده است. خطر تحريم و جنگ ايران را تهديد میکند
که اين نگرانی عميق مردم صلح دوست ايران را موجب شده است. زمينه اين نگرانی
تحرکات اخير دولتهای آمريکا و اسرائيل در منطقه است که بر طبق گزارشهای موجود
خود را برای حمله گسترده نظامی به ايران آماده میکنند. دولت ايران با ناديده
گرفتن قطعنامه ١٧٣٧ و حتا اعلام نصب سانتريفيوژهايی برای توليد صنعتی اورانيوم
غنی شده، زمينه را برای مجازات و تحريمهای اقتصادی گستردهتر شورای امنيت
آمادهتر کرده است.
چنانچه روند تحريم آغاز و دامنه آن به جنگ و حمله نظامی گسترش يابد، پيامدهای
شوم و ويرانگر آن متوجه مردم ايران و به خصوص نسل جوان کشور خواهد بود که هيچ
مداخلهای در وقوع و تداوم اين کشمکش نداشته است. به همين علت ما شهروندان
صلحطلب ايران حق و وظيفه خود میدانيم که در چنين موقعيت حساس و بحرانی که
کشور با آن مواجه شده است صدای صلح طلبانه خودمان را به گوش دولتمردان و مجامع
بينالمللی برسانيم و از صلح دوستان جهان بخواهيم که برای پيشگيری از خطر
خانمانسوز تحريم و جنگ به ياری امان بشتابند.
ما امضاء کنندهگان اين فراخوان که خطر شوم جنگ و ويرانی را بر آسمان ميهنمان
احساس می کنيم ضمن آنکه برخورداری از فن آوری هستهای را حق مسلم کشورمان
میدانيم، در شرايط فعلی با تاکيد بر حق مسلمتر و حياتیتر صلح و امنيت، همگان
را به تلاش برای پيشگيری از خطر تحريم و جنگ فرا میخوانيم. در اين راستا، و تا
جائيکه به ما ايرانيان مربوط میشود، تعليق موقت و داوطلبانه غنی سازی اورانيوم
را اقدامی عاجل و دورانديشانه میدانيم که هرگونه بهانهای را از دست جنگ طلبان
میگيرد. به همين دليل ما حمايت خودمان را از پيشنهاد آقای محمد البرادعی مدير
آژانس بينالمللی انرژی اتمی اعلام ميداريم که در برابر تعليق موقت و داوطلبانه
غنی سازی اورانيوم همزمان خواهان تعليق فشارها و مجازاتهای اقتصادی عليه
ايران شده است.
ما مصرانه خواهان اعتمادسازی در عرصه جهانی هستيم که اين هدف از طريق پايبندی
کشورمان به پروتکل الحاقی، پذيرش نظارتهای آژانس بينالمللی انرژی هستهای و
تعامل با شورای امنيت سازمان ملل از طريق پذيرش قطعنامههای اين شورا ميسر
خواهد شد. تداوم سياستهای تنشزا و اظهارات و اقدامات تحريکآميز
ادارهکنندگان کنونی کشور، تنها موجب بی اعتمادی گسترده جامعه جهانی نسبت به
ايران شده و اجماع جهانيان را عليه کشورمان در پی داشته است.
ما همچنين مقامات آمريکا را از هرگونه اقدام ماجراجويانه در جنگ افروزی و حمله
به خاک ايران برحذر میداريم و نسبت به پيامدهای ويرانگر آن که ايران و منطقه
را برای مدتی طولانی دچار ناامنی و اغتشاش خواهد کرد هشدار میدهيم. به باور ما
بحران در روابط ايران با آمريکا تنها از طريق گفتگوی دوجانبه و به دور از تشنج
به پايان خواهد رسيد. تشديد تحريمهای اقتصادی و حمله نظامی به خاک ايران برای
همه طرفهای ذينفع به ويژه برای کشور عزيزمان ايران، ويرانی، آشفتگی، مرگ و فقر
و عقبماندهگی در پی خواهد داشت.
همميهنان عزيز!
مقامات و مسؤولان ارشد کشور با تبديل مساله غنی سازی به يک موضوع حيثيتی، ملی و
امنيتی، عملاً ملت و جامعه ايران را از حق ابراز نظر آزاد و بحث پيرامون اين
مساله ملی که به تک تک شهروندان ايران مربوط است محروم کردهاند. به همين دليل
شهروندان ايران نسبت به بهای گزافی که سياست هستهای مقامات برای تک تک آنها در
پی دارد آگاه نيستند. حتا در شرايطی که خطر جنگ روز به روز نزديکتر میشود،
مسئولان نظام، جامعه را در جريان اين خطر سهمگين که کشور را تهديد میکند
نمیگذارند. جنگ همه شهروندان را تهديد میکند. به همين علت حق و وظيفه همگان
است تا از روندی که به جنگ منجر میشود آگاه شوند و نسبت به خطراتی که کشور را
تهديد میکند به موقع واکنش نشان دهند. مخالفت قاطع با سياستی که به تحريم و
جنگ میانجامد حق همه ايرانيان و يک وظيفه ملی و ميهنی است. فردا دير است. سکوت
بيش از اين جايز نيست. از همين امروز مخالفت خود را با جنگ ابراز داريم.
۱۱
اسفند
۱۳۸۵
برای امضای "فراخوان برای صلح" لطفاً به آدرس زیر مراجعه فرمائید
برای امضای "فراخوان برای صلح" لطفاً به آدرس زیر مراجعه فرمائید
http://www.petitiononline.com/Peace07/petition.html
نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید
peace.signature@gmail.com
|