|
كارگران نساجي خامنه ده ماه است حقوق نگرفته اند
مسوولان در اتاقهاي راحت نشسته وعده تو خالي مي دهند
تبريز- خبرگزاري كار ايران دبير اجرايي خانه كارگر استان آذربايجان شرقي گفت: حدود 170 كارگر كارخانه نساجي خامنه كه 10 ماه است حقوق نگرفته اند، براي احقاق حقوق خود ماههاست در ادارات و نهادها سرگردان و آواره هستند.
به گزارش ايلنا، "كريم صادقزاده" گفت: كارخانه نساجي خامنه يكي از كارخانجات نساجي فعال با دستگاههاي مدرن و پيشرفته در اين استان بود كه در اثر بي تدبيري مسوولان، وضعيت عادي اين كارخانه ازبين رفته و در حالت بحران به سر ميبرد. وي با اشاره به اينكه بارها متذكر شدهايم صنعت استان نياز به حمايت جدي دارد، ولي گوش شنوايي جهت حل بحران كارگري، صنعت و توليد وجود ندارد، گفت: اگر به موقع به مشكلات كارگران رسيدگي ميكردند، به اين مرحله بحراني نمي رسيد كه كارفرما توان پرداخت حقوق 12 ماه كارگران را نداشته باشد. وي خواستار روشن شدن وضعيت كارگران اين شركت شد تا از هر گونه پيشامد نا گوار و تنش جلوگيري شود. رييس شوراي اسلامي كار شركت نساجي خامنه گفت: كارگران اين واحد داراي همسر و فرزند هستند كه دريافت نكردن حقوق، خانواده هاي آنان را براي تامين نيازهاي اوليه زندگي با مشكل مواجه كرده است. عليشاهي گفت: بارها به استانداري، اداره كار، فرمانداري و نمايندگان مجلس مراجعه كرده و مشكلات خود را در ميان گذاشتيم، اما هيچ جواب مناسبي كه درد و معضل ما را حل كند، نشنيدهايم. وي گفت: صندوق مهر امام رضا نيز به علت مشكلات افتتاح حساب براي هيات مديره شركت، وام تخصيصي را پرداخت نميكند، بدان جهت در اين شب عيدي كارگران و خانواده هايشان دچار مشكلات عديده شده و سرگردان، ناراحت و ناراضي هستند. يكي از كارگران نيز گفت: آقايان اگر خودشان توان دريافت نكردن يك ماه حقوق را داشته باشند، ما هم دو ماه صبر ميكنيم، ولي امروزه آقايان مسوول در اتاقهاي بزرگ و راحت نشسته و خودروهاي مناسب سوار ميشوند و تنها وعده تو خالي مي دهند. وي افزود: آقايان در فكر اين نيستند كه زندگي برخي از كارگران به علت فقر و نداري و وعدههاي توخالي در آستانه فروپاشي است. جمعي از كارگران نيز پرداخت نشدن حقوق، مزاياي عيدي و پاداش و حق بيمه تامين اجتماعي را از مشكلات اساسي خود بر شمرده و گفتند: در صورت عدم رسيدگي فوري به مشكلات و خواسته هاي قانوني و برحقمان، براي احقاق حقوق خود به تهران جلوي دفتر وزير كار، نماينده مجلس شوراي اسلامي و دفتر رياست جمهوري اسلامي خواهيم رفت تا صداي حق طلبانه خود را به گوش مسوولين كشور برسانيم.
|