انجمن مدافعین جامعه مدنی تاسیس شد
ما قاطعانه
معتقدیم تقویت جامعه مدنی از ضروریات مسلم تحقق دموکراسی به معنای حقیقی آن
قلمداد میگردد چرا که هدف مشترک و نهایی ، ایجاد فضایی است که در آن تمامی
شهروندان قادر شوند مطالبات صنفی و مدنی خود را از طریق مسالمت آمیز با
حاکمیت در میان بگذارند و آزادانه صاحبان قدرت را به بوته نقد بکشند .
ما معتقدیم
شالوده و اساس هر حرکتی پایبندی به مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر به عنوان
میثاق و فصل مشترک میان تمامی انسانها در دوران فعلی است . چرا که بیانگر
حقوق پایه ای تمامی افراد ، فارغ از نژاد ، جنسیت ، مذهب و سایر تمایزات
طبیعی است . تاکید بر لزوم اجرای کامل مفاد این اعلامیه و گنجاندن آن در
قوانین قضایی کشور جزء تلاشهای مسلم ما به منظور دستیابی به هدف غایی که
همانا حفظ کرامت و حرمت انسان است ، میباشد .
از سویی دیگر
به خوبی آگاهیم که بدون تشکل و کار گروهی رسیدن بدین آمال ، بسی دشوار
خواهد بود . لزوم تلاش برای رفع این دغدغه ما را بر آن داشت که حداکثر توان
خود را به کار بندیم و به همراه جمعی از دوستان جوان ، فعال و با انگیزه
انجمن مدافعین جامعه مدنی را بنیانگذاری کنیم . امید است به یاری یکدیگر و
فعالیت مستمر و پایدار قادر باشیم به بخشی از آمال ذیل دست یابیم و در این
مسیر دستان گرم شما را میفشاریم.
١) معرفی
اعلامیه جهانی حقوق بشر و ملحقات آن
٢) رعایت حقوق
شهروندان / منطقه ای ، ملی و بین المللی
٣) حمایت از
انجمنها ، نهادها و گروههای مختلف اجتماعی خود جوش دیگر از جمله اتحادیه ها
، سندیکاها و اصناف و تشکلهای غیر دولتی
٤ ) گسترش روح
قانون باوری و احترام به قوانین و مقررات
٥ ) ترویج و
گسترش فعالیتهای دسته جمعی و تقویت روحیه مشارکت مدنی
٦) دفاع از
تمامی آزادیهای شهروندی
3 / 1 / 86
انجمن
مدافعین جامعه مدنی در ایران
|