|
فعالان حقوق بشر در ایران :
بنا بر گزارشات رسیده آقای ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار اهوازی توسط مامورین
وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شده است
آقای عابدینی که در دی ماه 1384 توسط اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام اقدام
علیه امنیت ملی ، نشر اکاذیب ، تشویش اذهان عمومی ، اهانت به سفیر انگلستان ،
اهانت به مسئولین نظام ، تشکیل و راه اندازی اتحادیه ملی و میهنی در ایران ،
ارسال اخبار کذب به خارج از کشور ، طراحی وب سایت های مخالف حاکمیت به مدت پنج
ماه در سلول های انفرادی زندان های اهواز و کرج با چشم بند تحت شکنجه های جسمی
و روحی قرار داشته است .
وی روز چهارشنبه 14/1/85 در ساعت 10 صبح به صورت تلفنی توسط مامورین وزارت
اطلاعات احضار و همچنان در بازداشت مامورین وزارت اطلاعات قرار دارد.
خانواده وی تا کنون موفق به ارتباط با ایشان نشده اند و عدم
پاسخگویی مامورین وزارت اطلاعات نگرانی ها را در مورد ایشان افزایش داده است .
لازم به ذکر است او به مدت یک ماه در زندان های مخفی اهواز و 3
ماه در بند 7 ( بند اطلاعات سپاه ) زندان گوهر دشت کرج ، یک ماه دیگر در زندان
مخفی اهواز بازداشت بوده است و سپس با قرار وثیقه سنگین تا زمان تشکیل دادگاه
آزاد شده است .
آقای عابدینی در روزنامه های محلی خوزستان از جمله عصر کارون ،
همدلی به عنوان روزنامه نگار فعالیت داشته است و با فشاری های وزارت اطلاعات به
دلیل نشر مطالبی که از سوی وزارت اطلاعات تشویش اذهان عمومی محسوب می شود توسط
سر دبیر روزنامه عصر کارون اخراج می شود .
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم کردن بازداشت غیر قانونی
آقای عابدینی از کلیه سازمان های حقوق بشری می خواهد نسبت به آزادی این روزنامه
نگار در بند تلاش کنند
-----------------
52
نفر از كارگران شركت جهاد نصر خراسان رضوي در اعتراض به وضعيت استخدامي و عدم
امنيت شغلي مقابل مجلس تجمع كردند
يكي از افراد معترض در اين تجمع در تشريح حضور خود مقابل مجلس گفت: ما كارگران
جهاد سازندگي در سال 58، 59 بوديم كه پس از آن مامور شديم در شركت جهاد نصر
خراسان رضوي فعاليت كنيم اما با توجه به اينكه جهاد سازندگي منحل و وزارت جهاد
كشاورزي ايجاد شد، ما از زيرمجموعه وزارتخانه كه بخش دولتي بود به زيرمجموعه يك
شركت خصوصي (جهاد نصر خراسان) منتقل شديم.
اين كارگران با اعتراض به وضعيت استخدامي خود، خواستار تعيين
تكليف خود و لغو ماموريت و بازگشت به جهاد كشاورزي خراسان رضوي بودند.
علي عسگري نماينده مشهد در جمع تجمعكنندگان حاضر شد و به آنها
قول مساعد براي پيگيري موضوع را داد
-----------------
سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد:تبعات از دست دادن استقلال
دانشگاه و نقاد نبودن آن متوجه مسببين اين امر خواهد شد
يك عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهركرد نقد
سازنده را نقد توأم با دغدغهي سازندگي و بدون وابستگي به گروهي و در راستاي
پيشرفت و تعالي جامعه دانست و اظهار داشت: « نبود نگاه نقادانه باعث ايجاد فضاي
سكوت در جامعه خواهد شد.»
محمد تقديري با بيان اينكه محيط دانشگاه داراي خاصيت انتقاد و
نقدپذيري است به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: « از
آنجا كه جامعه باتوجه به نقش تعيينكنندهي دانشگاه از آن به عنوان پيشرو ياد
ميكند، تبعات از دست دادن استقلال دانشگاه و نقاد نبودن آن متوجه مسببين اين
امر خواهد شد.»
اين فعال دانشجويي ابراز عقيده كرد: « جنبش دانشجويي در سال 76 وارد مرحلهي
تازهاي تحت عنوان اصلاحات با شكلگيري از سوي بدنهي دانشجويي شد كه با وجود
وابستگياش به بخشي از قدرت به نقد آن ميپرداخت ولي اين جنبش بعد از دور دوم
رياست جمهوري خاتمي با طرح شعار عبور از خاتمي به نقد پرداخت.»
وي نقدپذير بودن انجمنهاي اسلامي را در پوياتر شدن آنها و حركت
به سمت شكلگيري فضاي عمل توأم با تئوريك و استراتژي خاص مؤثر دانست و اظهار
داشت: « نقد توأم با دغدغهي سازندگي و بدون وابستگي به گروهي و در راستاي
پيشرفت و تعالي جامعه و همچنين بدون جنبه تخريبي را ميتوان به عنوان نقد
سازنده تعريف كرد.»
تقديري، نقادي و نقدپذير بودن دانشجو را نشأت گرفته از دانشگاه
دانست و خاطرنشان كرد: « اثر كاهش استقلال دانشگاه و كمرنگ شدن نقادي تنها
متوجه مسببين اين امر خواهد شد چراكه جلوگيري از بيان نقد تنها در كوتاه مدت
مؤثر و اثرات آن در بلندمدت بروز پيدا ميكند.»
اين فعال دانشجويي، نقاد بودن را جزو خصوصيات ذاتي دانشجو عنوان
و تصريح كرد: « در شرايط فعلي انجمنهاي اسلامي با بيرون آمدن از فعاليت حزبي،
مطالبات خود و جامعه را از مسوولان مطرح ميكنند.»
وي اظهار داشت: « تشكلهاي دانشجويي با حفظ استقلال و نقش
تشكيلات خود ميتوانند مطالبات مردمي را به خوبي بازگو كنند.»
تقديري در پايان خاطرنشان كرد: « در شرايط كنوني فضا به سمتي
پيش ميرود كه انجمنهاي اسلامي با بازسازي خود به سمت فعاليت توأم با تئوريك و
شكلگيري مطالبات مردمي حركت ميكنند
-----------------
ادامه ی احضار قلم بدستان و روشنفکران کرد به دادگاه
احضار ایرج عبادی روزنامه نگار کرد
برای بار سوم به شعبه یک دادگاه سنندج
بر
اساس اطلاعات در یافتی ایرج عبادی شاعر – نویسنده – مترجم و رورنامه نگار
سنندجی و سر دبیر پیشین دو هفته نامه های ئاسو و کرفتو و ََْعضو انجمن روزنامه
نگاران ایران به شعبه ی یک دادگاه سنندج احضار گردید. نامبرده باید در در روز
دوشنبه ساعت 9 صبح تاریخ 3/2/86 خود را به دادگاه معرفی نماید.
اتهام نامبرده درج مطالب خلاف واقع علیه جمهوری اسلامی در رابطه
با قتل های زنجیره ای مندرج در هفته نامه ی توقیف شده ی پیام مردم بوده است.
عبادی
در حال حاضر با وثیقه ی 5 ملیون تومانی و ضمانت یک کارمند رسمی آزاد شده و
منتظر رای هیات نظارت مطبوعات و دادگاه سنندج می باشد
|