|
نماينده کارگران استان قزوين
" اشكان چيني" طي يك سال 500 كارگر را اخراج كرده است
كارگران شاغل اين واحد هرگز از 250 نفر بيشتر نبوده است
قزوين- خبرگزاري كار ايران دبير اجرايي خانه كارگر استان قزوين، با اشاره به اينكه طي يك سالي كه از راه اندازي كارخانه اشكان چيني ميگذرد، بيش از 500 كارگر اين واحد اخراج شده اند، افزود : اين در حالي است كه كارگران شاغل اين واحد هرگز از 250 نفر تجاوز نكرده است.
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, "عيدعلي كريمي"، با اشاره به اينكه طي يك سالي كه از افتتاح اشكان چيني ميگذرد، 500 كارگر اين واحد اخراج و در هياتهاي تشخيص و حل اختلاف اداره كار پرونده تشكيل دادهاند، گفت : مديريت اين واحد كارگران را به صورت قرارداد موقت 3 ماهه استخدام ميكند، اما حقوق آنان را سر وقت نمي پردازد و همواره كارگران 2 تا 3 ماه حقوق طلبكارند. وي افزود: مديريت اشكان چيني كارگران را بدون دريافت حقوق اخراج ميكند و نيروهاي جديدي را با همين شرايط به كار ميگيرد، به همين دليل است كه واحدي با 250 كارگر شاغل، طي يك سال 500 مورد شكايت در ادارات كار دارد. وي با اشاره به اينكه مديريت شركت در مراسم افتتاحيه وعده كرده كه يك هزار سرويس چيني به زوجهاي نيازمند اهدا خواهد كرد، افزود: قرار است كه اين سرويسها با دستهاي شخص استاندار اهدا شود اما قرار نبود كه از حقوق كارگران هزينه كنند. كريمي از برخوردهاي توهينآميز و غير انساني مديريت اين واحد با كارگران خبر داد و گفت: مشخص نيست چه كساني از كارفرماي اشكان چيني حمايت ميكنند كه با اين حجم گسترده حقوق كارگران را تضييع ميكند و از دست قانون نيز كاري ساخته نيست. وي با اشاره به اينكه بيش از 50 كارگر اين واحد زن هستند، گفت: حقوق زنان آسانتر تضييع ميشود و كارگران زن نيز تحمل بيشتري دارند. كريمي از مراجعات مكرر كارگران اشكان چيني به خانه كارگر خبرداد و گفت: با هجمهاي كه وزارت كار در حق خانه كارگر روا مي دارد، مشخص نيست اگر خانه كارگر نبود، اين كارگران به كجا پناه مي بردند، زيرا در حال حاضر اداره كار گام موثري براي اين كارگران برنداشته است.
|