حقوق صنفی
فرهنگیان تضییع شده است
در اسفند ماه گذشته معلمین چندین تجمع بزرگ در
برابر مجلس و وزارت آموزش و پرورش برپا کردند که آخرین آن ها، با
دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی به بازداشت صدها معلمی انجامید که
گروهی از آن ها هنوز در بازداشت هستند.
اخبار مربوط به ضرب و شتم و بازداشت معلمان در مقابل مجلس شورای
اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، نه تنها برای ملت بزرگ ایران که
برای افکار عمومی جهان تکان دهنده و غیر قابل باور بود. هیچ ملت
صاحب فرهنگ و هیچ کشور صاحب تمدن، منزلت متولیان تعلیم و تربیت خود
را آن قدر نازل نمی داند که اجازه دهد دست تعدی به روی آنها بلند
شود.
ظاهرا وقوع چنین حوادث ناگواری مختص کشور ماست که داعیه داران
اخلاق و معنویتش با ضرب مشت و باتوم و الفاظ رکیک، معلمان فرزندان
خود را به محبس می فرستند و برای شانه خالی کردن از زیر بار
مسئولیت و وعده های تو خالی خویش، به آنها اتهامات ناروا وارد می
کنند.
فهم این نکته که تشکل های صنفی به دنبال احقاق
حقوق صنفی فرهنگیان و احیای منزلت به عمد تضییع شده ی معلمان هستند،
کار دشواری نیست چرا که در دو دولت با رویکرد متفاوت، موضع گیری ها
و خواسته های فرهنگیان یکسان بوده است. مسئولان اجرایی کشور و
نمایندگان مجلس نیز نیک می دانند که هیچ کدام از خواسته های معلمان
سیاسی نیست و تجربه نشان داده که فرهنگیان در برهه های تاریخی
متعدد در کنار ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی بوده و هستند، ولی گویی
مسئولان کشوری ساده ترین راه را برای عدم پاسخگویی در ایران، زدن
برچسب های ناچسبی چون: غیرقانونی بودن، سیاسی بودن و ... می دانند.
امّا تجربه نشان داده است که این انکارها و تهمت ها نوعی فرار به
جلو است و مسئولان از سرناتوانی در صدد پاک کردن صورت مسئله اند.
خواسته های معلمین این سرزمین شاید منطقی ترین و غیر سیاسی ترین
نوع خواسته های صنفی باشد که در 28 سال گذشته از سوی یک جمع کاملا
غیر سیاسی مطرح شده است و تنها خواسته های مطرح شده آنان بر اساس
پایه شغلی و حقوق و معوقات آن باشد و عجیب اینکه دولت غیر دمکرات
ایران در این مورد غیر سیاسی نیز تاب مطالبات اصولی و به حق معلمان
را نداشته و دست به سرکوب همه جانبه آنان زده است .
بازداشت 40 تن از از معلمان در اسفند ماه سال 85 و همچنین حملات
شبانه به منازل سران این صنف نظیر جناب آقای بهشتی از نمونه های
دموکراسی حکوت اسلامی می باشد .
اکنون نیز جمهوری اسلامی ایران با اعمال فشار برمعلمین و همچنین
اخراج بی رویه آنان در مقابل خواسته های به حق و صنفی این قشر زحمت
کش ایستاده است .
حزب دمکرات ایران با اعلام حمایت از معلمان این
سرزمین و همچنین با اعلام حمایت از خواسته ها و مواضع آنان خود را
درکنار این قشر زحمت کش می بیند و اعلام می دارد که با تمامی توان
در کنار معلمان ایستاده است و حمایت خود را از تجمع های آنان و
بخصوص تجمع روزهای چهارشنبه ٨۶/۲/۱۲ در شهرستان ها در محل ادارات
آموزش و پرورش، و در مراکز استان ها در
و همچنین تجمع روز سه شنبه ٨۶/۲/۱٨ از ساعت ۱٣ تا ۱۷معلمان سراسر
کشور در مقابل مجلس شورای اسلامی اعلام میدارد
با آرزوی موفقیت و سعادت برای مردمان این
سرزمین
حزب دمکرات ایران