|
بیش از ٣٠٠٠ نفر در محل آبشار خور اول مه را گرامی داشتند
انجمن دفاع از
حقوق زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران
امروز هزاران نفر
از کارگران و
خانواده هایشان از تهران و
کرج برای گرامیداشت روز
جهانی کارگر راهی تفریحگاه آبشارخور
شدند،حدود ساعت نه صبح
پلاکاردهایی به مناسبت روز اول مه در محل های مختلفی از تفریحگاه به اهتزاز در
آمد دسته دسته کارگران و
خانواده هایشان به این
مراسم پیوستند در
محل تجمع کردند و به بحث و گفتگو
درمورد مسایل کارگری پرداختند در
این مراسم فعالین کارگری
از سندیکای شرکت واحد تهران و
حومه ، جمعی از کودکان مهاجر
افغانی، انجمن فرهنگی آوای کار،اتحادیه کارگران بیکار و اخراجی ، کمیته هماهنگی
کارگری، کمیته تشکل های مستقل کارگری، صنف کارگران تاسیسات و
ساختمان تهران، کارگران
برق تهران، کارگران نقاش و
تزئینات، تعدادی از کارگران فعال
سایپا دیزل و
ایران خودرو، فعالین انجمن های
صنفی معلمان، جمعی از فعالین و اعضای نهادهای مدافع حقوق کودک، کانون دفاع از
حقوق کودکان و
زنان ، کودکان کار
و
خیابان نعمت آباد، انجمن
کودکان شهر ری جمعی از دانشجوایان آزادی خواه و
برابری طلب دانشگاههای
تهران، همراه با خانواده هایشان شرکت داشتند.
در
جمع های مختلفی در گوشه و
کنار تفریح گاه در
مورد مسایل کارگری صحبت
کردند،
مقاله خواندند، سرود خواندند و
شادی برپا کردند، مسابقه
طناب کشی هم در
میان جمعیت برگزار که مورد
استقبال تعداد زیادی از شرکت کنندگان قرار گرفت، همچنین مسابقه شعر و سرود و
نقاشی برای کودکان در
محلی از تفریح گاه برگزار گردید.
دکتر ناصر زرافشان درمیان جمع حضور پیدا کرد که مورد استقبال جمعی از حاضرین
قرار گرفت.
نیروهای انتظامی حدود ساعت ده صبح در
مورد توزیع و
پخش تراکتها و پلاکاردها و
نشریات در محل به فعالین
هشدار
داده و
اقدام به جمع آوری برخی از
اوراق نموده و فعالین کارگری را تهدید و
بازداشت کردند.
سه نفر از فعالین کارگری بنامهای 1- جمیل محمدی 2- محمد فرجی 3-
جعفر عظیم زاده به مدت یک ساعت در محل تجمع بازداشت و در اتوبوس
نیروهای انتظامی نگهداری شدند که با پا درمیانی و
اعتراض کارگران این سه
فعال کارگری بعد از
این مدت آزاد شدند.
حضور مردم شرکت کننده تا ساعت چهار بعداز ظهر در
این مراسم ادامه داشت.
گزارش از ناصر پوینده
انجمن دفاع ازحقوق زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران
7 اردیبهشت 1386
|