|
آزادی ۲ تن از بازداشت شدگان مقابل زندان اردبیل
پس از سه ماه بازداشت موقت
•
هنوز دهها نفر از بازداشتشدگان از جمله داوود محمدی،
حسین محمدی -حسن اسدی و پیمان بهرامی در بازداشت به سر میبرند.
دو تن از بازداشتشدگان مقابل زندان اردبیل پس از تحمل ۱۰۵ روز حبس، عصر دیروز
به قید ضمانت آزاد شدند.
گشتاسپ واثقی و محمود
اصلانی دیروز زندان اردبیل را ترک کرده و به آغوش خانوادهشان بازگشتند
و این در حالی است که هنوز از بازداشت مظلومانه دهها تن دیگر از «تجمع کنندگان
مقابل زندان اردبیل» می گذردکه هم اکنون در بازداشت گاه های مخفی وزارت اطلاعات
در زیر شدید ترین شکنجه ها قرار دارند.
علیرغم سپری شدن بیش از سه ماه از بازداشت بیش از ۲۵ نفر از فعالان آذربایجانی
تا به حال به طور مشخص اطلاعی از اتهام آنها در دست نیست و وضعیت حقوقی بازداشت
آنها نیز نامشخص است، امکان ملاقات با خانواده برای آنها فراهم نشده است و
بازجویی ها بدون حضور وکیل و حق دسترسی به وکیل انتخابی در جریان است.
از سوی دیگر وزارت اطلاعات اردبیل نیز تهدیدها و فشار ها را بر خانواده بازداشت
شدگان افزوده و به آنها مکرر گفته میشود که وضعیت فرزندانشان را در اختیار
رسانه ها و فعالین حقوق بشری قرار ندهند در غیر اینصورت آنها را نیز بازداشت
خواهند کرد.
خانواده این بازداشت شدگان که به شدت نگران سلامتی فرزندانشان هستند معتقدند که
: دلایل و اهداف این فعالان بازداشت شده سیاسی و جناحی نیست، بلکه آنان در دفاع
از حقوق بشر جلوی زندان تجمع کرده بودند که توسط نیروهای امنیتی دستگیر
شدند،اما اکنون در مکان نامعلومی هستند و هیچ خبری از آنها در دست نیست و حتی
یک تماس تلفنی هم نتوانستهاند داشته باشند.
روز
پنجشنبه۱۹بهمن در تجمع اعتراضی به نقض حقوق عباس لسانی فعال ترک آذربایجانی
اعتراض به حکم زندان لسانی و شرایط غیر انسانی نگهداری وی و عدم رعایت حقوق
قانونی وی دهها تن در مقابل زندان اردبیل تحصن کرده بودند.
از کلیه سازمان های حقوق
بشری انتضار می رود وضعیت این زندانیان سیاسی را پیگیری نمایند
|