نامه اعتراضي جمعی از دانشجویان
دانشگاه آزاد شبستر براي ايجاد فضاي امن آموزشي - فرهنگي براي دانشجويان
دانشجو ، واژه ای غریب برای جوانانی که با هزاران
مکافات و بدبختی می توانند وارد دانشگاه شوند. امروزه در ایران ، دانشجو
ضعیفترین و در عین حال مهمترین قشر جامعه بشمار می رود. هر چند نقش دانشجو
و جنبش دانشجویی در راستای رسیدن به بسیاری از اهداف کلی کشورمان بر همگان
معلوم و مبرهن می باشد ؛ ...
و از طرفی دانشجو به عنوان قشر تحصیل کرده، نقش تعیین کننده ای در
پیشرفت فرهنگی و علمی کشور را دارا می باشد.
اما دانشگاه آزاد شبستر نیز همانند بسیاری از دانشگاه های این کشور
دچار معایب و مشکلاتی است که باعث نارضایتی دانشجویان از دانشگاه می
گردد.
اهم این مشکلات و معایب عبارتند از :
- محیط نامناسب دانشگاه مخصوصا" راه ورودی دانشگاه که راهی خاکی و
سنگلاخ می باشد ، که مخصوصا" در فصول بارشی باعث اذیت و آزار دانشجویان
می گردد. همچنین کمبود نیمکت ها در حیاط دانشگاه.
- کیفیت نامناسب غذای سلف دانشگاه که با تمام خواهشها و تذکرات قبلی
دانشجویان همچنان به وضعیت قبلی صرف می شود.
- کاغذ بازی و بالا و پایین بردن دانشجویان که اکثرا" با رفتار نامناسب
و اهانت آمیز مسئولان و مدیران همراه است هر چند این جزء مسئولیتها و
وظایف مسئولان و مدیران باشد.
- برخورد نامناسب انتظامات دانشگاه با دانشجویان من الجمله در هنگام
ورود به دانشگاه و اجباری کردن حجاب با چادر برای دختران و یا برخورد
نادرست و خشن با دانشجویان دختر و پسری که در محیط دانشگاه با هم صحبت
می کنند.
- تک استادیهایی که بعلت وضعیت خاص شان کمال سوء استفاده را از موقعیت
خود جهت اذیت دانشجویان می کنند.
- وجود اساتیدی جوان با تجربهء بسیار کم برای تدریس و یا اساتیدی که
بعلت کهنسالی زیاد ، فاقد معلومات به روز دروس تدریسی می باشند.
- وضعیت نامناسب کتابخانهء دانشگاه که به علت کمبود فضای لازم و سر و
صدای زیاد آن هم در حالی که این محیط بوسیلهء میزهای مطالعه به دو بخش
خواهران و برادران تقسیم بندی شده است.
- خفقان شدید فرهنگی و سیاسی دانشگاه که من الجمله نبود نشریه های
مستقل دانشجویی یا فقدان برنامه های فرهنگی و همایش ها و نبود هیچگونه
تشکل واقعی و مستقل دانشجویی.
- برخورد تحقیرآمیز و اهانت آمیز برخی از کارمندان حسابداری نسبت به
دانشجویان در زمان ثبت نام ترمی و یا در طول ترم و سخت گیری های شدید
آئین نامه امور مالی در حالی که بسیاری از دانشجویان به طبع دچار
مشکلات شدید مالی هستند.
- شرایط بد سرویس های بهداشتی در داخل دانشگاهها.
- نبود وسایل نقلیه برای انتقال دانشجویان به دانشگاه شماره 3 یا بر
عکس.
- جداسازی درب ورودی دانشگاه به دو درب ورودی خواهران و برادران و
تفتیش چشمی شدید از طرف انتظامات دانشگاه و بسیجیان.
- کمبود کارگاهها و آزمایشگاهای مورد نیاز یا وسایل و ابزار لازم برای
کارگاه ها و آزمایشگاهها که باعث کاهش کیفیت آموزشی می شود.
شایان ذکر است این واحد دانشگاهی با توجه به سابقهء فعالیت 19 ساله خود
و با وجود بیش از ده هزار نفر دانشجوی در حال تحصیل به عنوان واحد بزرگ
و برجستهء آموزشی بین دانشگاهای آزاد کشور شناخته می شود. لیکن همچنان
با مشکلات و معایب ذکر شده که موجبات دلزدگی بسیاری از دانشجویان برای
ادامه تحصیل و کاهش کیفیتی آموزشی و فرهنگی شده است ، دست به گریبان
است.
با توجه به مشکلات و معایب گفته شده ، ما جمعی از دانشجویان دانشگاه
آزاد اسلامی شبستر خواستار رسیدگی فوری به وضعیت موجود هستیم.
این بیانیه به هیچ گروه یا حزبی وابستگی نداشته ، تنها و تنها برای
بهبود شرایط تحصیلی و فرهنگی ، دانشجویان این واحد دانشگاهی انتشار می
یابد.
جمعی از دانشجویان
دانشگاه آزاد شبستر
|