|
تاریخ : 20/02/86
شماره :256 – 85
به نام آزادی
همکاران گرامی، هموطنان ارجمند
باز هم با کمال
ناباوری شاهد بودیم که انحطاط اخلاقی و سقوط ارزشهای انسانی چهرهی زشت خود را
آشکار ساخت و نیروهای امنیتی و انتظامی از معلمان خود با مشت و لگد و باتوم
استقبال کردند و حتی به آنها اجازهی نزدیک شدن به خانهی ملت را ندادند . آیا
خانهی ملت، خانهی معلمان نیست؟ آیا معلمان جزو ملت ایران محسوب نمیشوند؟
امروز فرهنگیان
برای پشتیبانی از همکاران در بند خود که به جرمهای موهوم سیاسی به زندان
رفتهاند، قصد تجمع و اعتراض در برابر مجلس را داشتند که با تعداد زیادی
نیروهای امنیتی و انتظامی روبرو شدند و پس از آن پذیرایی زشت و وقیح این
ماموران، تنها پیکرهایی دردناک و دلهایی شکسته از ایشان باقی گذاشت.
این بیشرمان به
تعدادی از خانمهای همکار ما که اتفاقا از پیشکسوتان نیز بودند، هم راه با
کتک و ضرب و شتم در میان جمع نسبت جیببری زدند و ایشان را به دستکم ده روز
بازداشت تهدید کردند.
شرم بر شما باد.
و شرم بر ما که
جامعهی ما چگونه اجازه میدهد به سر و پای معلم چوب بزنند و وی را ولگرد و
جیببر و معتاد و ... بنامند.
انجمن مستقل
فرهنگیان ضمن همدردی با خانوادهی همکاران محبوس، عمل وحشیانهی نیروهای
امنیتی و انتظامی را در روز هجدهم اردیبهشت تقبیح مینماید و از همهی همکاران
فرهنگی دعوت میکند تا در ساعت 13 (1 بعد از ظهر) روز یکشنبه 23 اردیبهشت در
برابر سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اجتماعی با هدف درخواست آزادی زندانیان
فرهنگی و تاکید بر دیگر خواستهای به حق فرهنگیان برگزار کنند.
عدم توجه به
خواستهای فرهنگیان سبب خواهد شد که ایشان تا زمان رسیدن به مطالبات ، از
برگزاری امتحانات پایان سال خودداری ورزند و در روزهای تعیینشده از طرف انجمن
، کلاسهای درس را تعطیل کنند.
با سپاس و احترام
حامی واعظ
تقوی
سرپرست و سخنگوی انجمن مستقل فرهنگیان
18
اردیبهشت 1386
-------------
تاریخ : 20/02/86
شماره :257 – 85
به نام آزادی
گزارشات رسیده
از زندان اوین
آقای سید حمید
سید علی خانی (روحانی ) در تاریخ 18/2/86 توسط دادگاه ویژه به اتهام توهین به
مقدسات و رهبری به شش ماه حبس تعزیری و 80 ضربه شلاق محکوم شد .
آقای عبدالرضا
رجبی که به دلیل عدم تفکیک جرایم دست به اعتصاب غذا زده بود پس از انتقال به
بند زندانیان سیاسی اعتصاب غذای خود را شکست .
روز سه شنبه
مورخ 18/2/86 به زندانیان اوین اعلام شده است که از آب زندان برای آشامیدن
استفاده نکنند و علت آن را به زندانیان اعلام نکردند.
لازم به ذکر است
آب زندان اوین آب تسویه نشده قنات می باشد و هر از چند گاهی به دلیل مرگ
حیوانات در مخزن آب مسموم می شود .
در پی مسمومیت
آب زندان اوین ماموران وزارت اطلاعات در بند 209 این مسئله را به زندانیان این
بند اطلاع نداده اند و آنها را مجبور به مصرف آب مسموم کرده اند.
فعالان حقوق بشر
در ایران ضمن محکوم کردن حرکت غیر انسانی مسئولین زندان شدیدا نسبت به وضعیت
این زندانیان بند 209 اعلام نگرانی می کند از سازمان ملل متحد می خواهیم با
ارسال گزارشگرانی به زندان اوین وضعیت زندانیان را مورد بررسی جدی قرار دهد.
Human Rights Activists in Iran
Hra.Iran@Gmail.Com
www.Hra-Iran.Blogfa.Com
|