بازگشت به صفحه اول

 

 
 

آي ساحل نشينها

راد

تقريبا هر كس كه پيگير اخبار و گزارشات سياسي ضد حكومت اسلامي است فيلم چند ثانيه اي دستگيري خانمي كه در جريان طرح مبارزه ! با (به اصطلاح) بد حجابي  در اينترنت و شبكه هاي فارسي زبان پخش شده ديده اند . همه دل ميسوزانند و سر ما كه شاهد حادثه بوديم داد ميزنند كه چرا ساكت نشستيد و اين شعر سهراب سپهري را بر سر ما ميكوبند كه آي ساحل نشينها يك نفر در آب در حال مرگ است ، كمكش كنيد.

يك – نظاره گرها كه در فيلم ديديد ساحل آرام نشين نبودند ، آنها هم در حال جان سپردن در آب هستند

دو – حكومت با مخالفان مثل آدم برخورد نميكنند!!! اينها كفتار صفت هستند وقتي حمله ميكنند به همه چيز حمله ميكنند . دانشجوئي كه در تظاهرات دستگير ميشود فقط تحصيل را از دست نميدهد ، همه چيزش را از دست ميدهد . آينده شغلي نخواهد داشت ، پدر بازنشسته اش وام تعمير مسكن را از دست ميدهد ، خواهر پشت كنكوري اش بايد فكر ورود به دانشگاه را از سر بيرون كند ، درخواست استخدام برادر بزرگترش برگشت ميخورد و خلاصه كلام همه منافع اقتصادي و اجتماعي را از دست ميدهد ، بيچاره ميشود ، همه خانواده تحت فشارش ميگذارند كه چي ؟ اعتراف و همكاري كند . هزينه اعتراض در ايران بالاي 50 ميليون تومان است !!!

سه – آنها كه ساكت نظاره ميكردند ميدانند كه اگر دخالت كنند هم جرم خانم سنگين تر ميشود و هم كساني كه اعتراض كنند با پرونده سنگين تري مواجه ميشوند . اين خانم اگر با فرياد و اعتراض عده اي را به حمايت وادار كند ميشود دشمن امنيت ملي !!!

چهار – همه كه مبارز نيستند ، قسط هست ، وام هست ، بدهكاري هست ، گراني ، تورم ، بدبختي ... خلاصه آنقدر مشكلات هست كه حتي مردها هم حاضرند چادر سر كنند ولي يك گره از زندگيشان باز شود.

پنچ – همين ملت سركوب شده همچين هم بيكار و ساكت نيستند ، روز كارگر به اصانلو در مترو حمله شد اگر حمايت مردم نبود معلوم نبود كفتار صفت ها چه بلائي سر اين كارگر بدبخت روشنفكر مي آوردند . ما همچين هم نظاره گر نيستيم .

شش – از اين صحنه ها در خيابان فراوان است ، شما يك نمونه از آن را ديده ايد ما هر روز شاهد پخش زنده آن هستيم . علاوه بر اينكه شاهد واقعيت هاي تلختري هم هستيم كه خيلي ها از گفتنش شرم دارند. خانمهائي كه دستگير ميشوند توسط همين مجريان حجاب ( ببخشيد ) دستمالي هم ميشوند . ماموران از اوباش ترين و بي حيا ترين افراد انتخاب ميشوند تا هم حال كنند و هم به حكومت خدمت برسانند.

آي آدمها كه در خارج نشسته ايد ، اگر واقعا دلتان براي ملت ميسوزد اين اقدامات را سازمان دهيد تا ملت بيچاره محتاج آقا امام زمان سر چاه جمكران نروند و از آقا نخواهند كه بنزين سهميه بندي نشود !!!!

1-    تشكيل يك سازمان فرامرزي براي حمايت از مخالفاني كه همه از اعتراض خود لطمه ميخورند . سازماني كه زير نظر سازمانهاي بين المللي حامي حقوق بشر ميتواند فشار ديپلماتيك به حكومت بياورد.

2-    ايجاد پايگاههاي رسمي حمايت در نزديكترين نقاط به ايران .

3-    جلب و جذب حمايتهاي مالي و اجتماعي و تمركز اين حمايت ها به سمت مبارزان لطمه خورده .

4-    جلب نظر و گرفتن امتياز از ايرانيان كارآفرين حامي حقوق بشر براي حمايت اجتماعي (اشتغال) از دانشجويان و كارگران معترض كه شغل خود را از دست داده اند .

5-    ارائه آمار و افشاگري اقتصادي افراد شناخته شده درون حكومت و ارائه آمار واقعي از معيشت مردم.

اينها كار است و شعار نيست ، مردعمل ميخواهد نه مرد شعار ، هر كس كه دلش براي هموطنش ميسوزد بايد چتر حمايتش را روي سر صدمه ديدگان روشنفكر بكشد نه تلاش كند خود را آگاه و رهبر ايدئولوژيك انقلاب بعدي معرفي كند .

ما در ايران اصانلو زياد داريم ، هر كس كه دوستدار انقلاب است، اصانلو و اصانلوها را پناه بدهد. باطبي و باطبي ها را فرار بدهد. حرافي و شعار دادن فشار به باطبي ها و اصانلوها را بيشتر ميكند. من قول ميدهم اگر شما يك نفر را نجات دهيد، يك ميليون نفر جايش را در خيابان ميگيرند.

راد

اهواز

19/2/86

 

 
 
بازگشت به صفحه اول

رجوع به مطالب مشابه